Ponieważ oceny wyrażone w gwiazdkach w testach Euro NCAP nie mogÄ… być bezpoÅ›rednio porównywane miÄ™dzy samochodami, które należą do różnych klas, w każdej z nich wprowadzono kategoriÄ™ „Best in Class”. DziÄ™ki temu od razu wiadomo, które modele zdaÅ‚y test najlepiej i poradziÅ‚y w nim sobie lepiej niż konkurenci. Z roku na rok Euro NCAP winduje wymagania dla każdej zdobytej gwiazdki. TytuÅ‚ „Najlepszego w klasie” jest przyznawany raz w roku i dotyczy samochodów, które byÅ‚y oceniane wedÅ‚ug tych samych kryteriów.
W 2017 roku tytuÅ‚ „Best in Class” w klasie samochodów maÅ‚ych powÄ™drowaÅ‚ do VW Polo, w segmencie maÅ‚ych SUV-ów do VW T-Roca, a w klasie luksusowych limuzyn – do VW Arteona. Oprócz wytrzymaÅ‚ej konstrukcji, którÄ… zapewnia moduÅ‚owa pÅ‚yta podÅ‚ogowa MQB, każdy z tych modeli seryjnie jest wyposażony w – miÄ™dzy innymi – zaawansowany system bezpieczeÅ„stwa Front Assist, a T-Roc i Arteon również w Lane Assist.
„BezpieczeÅ„stwo dla marki Volkswagen jest niezwykle ważne, dlatego nawet w przypadku miejskiego Polo, już w wyposażeniu standardowym znajdujÄ… siÄ™ bardzo zaawansowane systemy zapobiegajÄ…ce wypadkom. DziÄ™ki temu najnowsza technologia dostÄ™pna jest dla wszystkich kierowców.” – powiedziaÅ‚ Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.
Front Assist, czyli system monitorowania obszaru przed autem, rozpoznaje – dziÄ™ki czujnikom (radarowym i laserowym) – kiedy odlegÅ‚ość do auta jadÄ…cego z przodu jest zbyt maÅ‚a i pomaga skrócić drogÄ™ hamowania. System ostrzega kierowcÄ™ o niebezpieczeÅ„stwie sygnaÅ‚ami graficznymi i akustycznymi oraz poprzez krótkie i zdecydowane przyhamowanie auta. Front Assist przygotowuje również ukÅ‚ad hamulcowy samochodu do awaryjnego hamowania. W sytuacjach, w których kolizji nie da siÄ™ uniknąć, system automatycznie spowoduje peÅ‚ne hamowanie samochodu. System rozpoznaje również rowerzystów i pieszych.
Lane Assist, czyli asystent utrzymywania pasa ruchu, jest aktywny od prÄ™dkoÅ›ci 65 km/h. Kamera przy lusterku wewnÄ™trznym obserwuje oznaczenia na jezdni i okreÅ›la poÅ‚ożenie auta. Gdy samochód w sposób niezamierzony przez kierowcÄ™ zacznie zjeżdżać ze swojego pasa ruchu, Lane Assist ostrzeże kierowcÄ™ i skoryguje tor jazdy. Lane Assist nie reaguje jeÅ›li przed zjazdem z pasa ruchu kierowca wÅ‚Ä…czy kierunkowskaz.
W minionym roku Volkswagen otrzymaÅ‚ kilka nagród za najbardziej zaawansowany system dbajÄ…cy o bezpieczeÅ„stwo, którym jest Emergency Assist. System monitoruje dziaÅ‚ania kierowcy, żeby w granicach swoich możliwoÅ›ci zapobiec wypadkowi lub co najmniej zÅ‚agodzić jego skutki. JeÅ›li okaże siÄ™, że kierowca nie używa podczas jazdy żadnego pedaÅ‚u, ani nie operuje kierownicÄ…, zostanie wezwany – sygnaÅ‚em akustycznym i graficznym, a także poprzez nieprzyjemne szarpniÄ™cie hamulcem – do przejÄ™cia kontroli nad pojazdem. Gdy nie nastÄ…pi żadna reakcja z jego strony, system powoduje stopniowe hamowanie samochodu aż do jego zatrzymania siÄ™ oraz automatycznie uruchamia Å›wiatÅ‚a awaryjne, by ostrzec innych uczestników ruchu o niebezpiecznej sytuacji. Aktywny tempomat ACC utrzymuje przy tym staÅ‚Ä… odlegÅ‚ość od poprzedzajÄ…cego pojazdu, a asystent pasa ruchu Lane Assist sprawia, że samochód nie zjeżdża ze swojego pasa. Gdy pojazd już stoi, w celu zwiÄ™kszenia bezpieczeÅ„stwa automatycznie uruchomiony zostaje elektroniczny hamulec postojowy.