Podczas zawodów GT Open rozgrywanych w miniony weekend na belgijskim torze Circuit de Spa-Francorchamps, sobotni wyÅ›cig wygraÅ‚a jadÄ…ca Lexusem RC F GT3 zaÅ‚oga Emil Frey Racing w skÅ‚adzie Albert Costa i Philipp Frommenwiler. W niedzielÄ™ najwyższe miejsce wywalczyli bracia Dominik i Mario Farnbacher ze szwajcarskiego zespoÅ‚u Farnbacher Racing.
W poprzedniej rundzie serii GT Open, rozgrywanej na torze Autodromo do Estoril w Portugalii, obie zaÅ‚ogi startujÄ…ce Lexusami również podzieliÅ‚y siÄ™ zwyciÄ™stwami – w pierwszym wyÅ›cigu, bÄ™dÄ…cym debiutem RC F GT3 w europejskich imprezach, pierwsze miejsce zajÄ…Å‚ zespóÅ‚ Emil Frey Racing, zaÅ› w drugim zwyciężyli bracia Farnbacherowie.
W ten sposób dwie zaÅ‚ogi jeżdżące Lexusami RC F GT3 wygraÅ‚y wszystkie cztery wyÅ›cigi tegorocznej serii. W zestawieniu ogólnym pierwszy jest zespóÅ‚ Farnbacher Racing z dorobkiem 38 punktów, a drugi Emil Frey Racing z 33 punktami.
Również w ubiegÅ‚y weekend w trwajÄ…cym caÅ‚Ä… dobÄ™ legendarnym wyÅ›cigu 24 Hours of Nürburgring fabryczny zespóÅ‚ Gazoo Racing doprowadziÅ‚ swego Lexusa RC 200t na metÄ™ na znakomitej, drugiej pozycji w kategorii SP3T. Tym samym jeżdżący na zmianÄ™ kierowcy Iguchi Takuto, Matsui Takamitsu, Gamo Naoya, i Yabuki Hisashi wywalczyli najwyższÄ… do tej pory pozycjÄ™ RC 200t na mecie.
Warto przypomnieć, że zespoÅ‚y startujÄ…ce Lexusami LC GT500 zdominowaÅ‚y w tym roku wyÅ›cigi japoÅ„skiej serii Super GT. W niedawnej trzeciej rundzie rozegranej na torze Autopolis pierwsze miejsce zaÅ‚oga zdobyÅ‚a Au TOM’S. Na poczÄ…tku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należaÅ‚y do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International sześć pierwszych miejsc zajęły wszystkie Lexusy startujÄ…ce w wyÅ›cigu.
RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja modelu RC F, wyczynowego wariantu sportowego coupé Lexus RC. RC F wyposażony jest w nowatorski, piÄ™ciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszÄ… takÄ… jednostkÄ™ stworzonÄ… do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy maÅ‚ych obciążeniach pracuje w oszczÄ™dnym cyklu Atkinsona, a po dociÅ›niÄ™ciu pedaÅ‚u przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalajÄ…cym uzyskać moc do 477 KM. OÅ›miobiegowa, szybka sportowa automatyczna skrzynia biegów z bezpoÅ›redniÄ… zmianÄ… przeÅ‚ożeÅ„ (Sport Direct Shift) przenosi napÄ™d na tylnÄ… oÅ› za poÅ›rednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). WykorzystujÄ…c dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzÄ™gÅ‚a, podczas pokonywania zakrÄ™tów TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy miÄ™dzy koÅ‚o wewnÄ™trzne i zewnÄ™trzne, zapewniajÄ…c znakomitÄ… stabilność przy dużych prÄ™dkoÅ›ciach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiÄ…gnąć prÄ™dkość 270 km/h.
Model RC 200t wyposażony jest w turbodoÅ‚adowany, czterocylindrowy silnik rzÄ™dowy o pojemnoÅ›ci skokowej 1998 cm³. W wersji standardowej rozwija on moc 245 KM przy 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myÅ›lÄ… o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japoÅ„skich wyÅ›cigów serii Super GT. Zamiast wolnossÄ…cego, piÄ™ciolitrowego silnika V8, który napÄ™dza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoÅ‚adowanÄ…, czterocylindrowÄ… jednostkÄ… rzÄ™dowÄ… o pojemnoÅ›ci skokowej 2000 cm³ z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa, a dziesiÄ™ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ… zastÄ…piono szeÅ›ciostopniowÄ… sekwencyjnÄ… skrzyniÄ… biegów.