Zwycięstwo Citroena w 6 Rajdzie Niemiec ADAC (17-19 sierpnia 2007)
|
Autor: PM Dodano: 2007-08-20
Wyświetlono: 3438 razy
|
Po raz szósty z rzędu Citroëna i zwycięską załogę Sébastien Loeb - Daniel Elena witała owacja publiczności przed Porta Nigra w niemieckim Trewirze.
|
|
To antyczne miasto Imperium Rzymskiego pozostaje niezdobytÄ… twierdzÄ… Citroëna, który przedÅ‚uża passÄ™ kolejnych odnoszonych tu zwyciÄ™stw do siedmiu. Dla Loeba i Eleny jest to 33 wygrana w Samochodowych Mistrzostwach Åšwiata. Ostatni etap 6 Rajdu Niemiec ADAC, dziesiÄ…tej rundy bieżącego sezonu, liczyÅ‚ w sumie tylko 63 km jazdy na czas. Jednak pÄ™tla ta, zÅ‚ożona z dwóch dwukrotnie przejeżdżanych odcinków specjalnych, wytyczonych wÅ›ród winnic mozelskich i superoesu na ulicach Trewiru, wzdÅ‚uż barier energochÅ‚onnych i krawężników, nie pozwalaÅ‚a nawet na chwilÄ™ nieuwagi. „Choć krótki, dzieÅ„ ten zapowiadaÅ‚ siÄ™ jako peÅ‚en napiÄ™cia” – podsumowuje Guy Fréquelin.- „Nie raz powtarzaÅ‚em, że rywalizacja toczy siÄ™ aż do chwili, gdy zawodnicy stanÄ… na podium. Rajdy sÄ… niewÄ…tpliwie dyscyplinÄ… sportu samochodowego o najsilniejszym czynniku niepewnoÅ›ci. Nie wolno nam wiÄ™c byÅ‚o zlekceważyć tych krótkich ostatnich oesów. Jeszcze dziÅ› rano caÅ‚y zespół Citroën Sport byÅ‚ peÅ‚en motywacji, by wszystkimi siÅ‚ami przyczynić siÄ™ do powodzenia w trzecim dniu rajdu. DokonaliÅ›my tego! Jestem z tego powodu niezmiernie zadowolony.” „Z 37,8 s przewagi nad Marcusem Grönholmem po 2 etapie nie mieliÅ›my powodu ryzykować” – komentowaÅ‚ Loeb, schodzÄ…c z podium.- „PostanowiliÅ›my pilnować czasów i jechać systematycznie. Natomiast Marcus, majÄ…c tuż za sobÄ… François Duvala, nie mógÅ‚ sobie pozwolić na spokojniejszÄ… jazdÄ™. Nam w zwiÄ…zku z tym pozostawaÅ‚o uważać, aby zanadto siÄ™ do nas nie zbliżyÅ‚. Taka jazda na zachowanie wyniku wcale nie jest czymÅ› banalnym, bo Å‚atwo jest w ten sposób stracić rytm i dobre tempo. Z drugiej strony, nie mam też nic przeciw takiej sytuacji, bo oznacza ona, że jest siÄ™ na prowadzeniu! StaraÅ‚em siÄ™ jechać na tyle szybko, by utrzymać koncentracjÄ™ i wystrzegać siÄ™ popeÅ‚nienia bÅ‚Ä™du.” „Na starcie tego rajdu – kontynuuje Sébastien – „wiedzieliÅ›my, że jeÅ›li chcemy zachować szansÄ™ obronienia tytuÅ‚u mistrzowskiego w tym sezonie, musimy zacząć odrabiać straty punktowe do Marcusa Grönholma. Niemcy, gdzie zawsze dobrze mi siÄ™ jechaÅ‚o, stanowiÅ‚y idealnÄ… okazjÄ™, by rozpocząć pogoÅ„ ku odzyskaniu prowadzenia w klasyfikacji kierowców. ZależaÅ‚o mi także, by nie zawieść oczekiwaÅ„ wielu fanów, którzy co roku przyjeżdżajÄ… tu kibicować nam. ByliÅ›my wiÄ™c pod silnÄ… presjÄ…, ale dziÄ™ki zaangażowaniu caÅ‚ego zespoÅ‚u Citroën Sport poradziliÅ›my sobie.” To 33 zwyciÄ™stwo w MÅš ma dla Sébastiena wyjÄ…tkowy smak. „Od szeÅ›ciu lat nie pozwalam siÄ™ tu pokonać. Runda ta rozgrywa siÄ™ blisko mojej rodzinnej Alzacji. To tutaj w 2002 r. odnioÅ‚³em moje pierwsze zwyciÄ™stwo w WRC, wiÄ™c rajd ten zawsze ma dla mnie szczególne znaczenie. Jestem ogromnie szczęśliwy, że znowu wygraÅ‚em. PomijajÄ…c wybór nieodpowiednich opon w piÄ…tek po poÅ‚udniu, wszystko szÅ‚o dobrze. Citroën C4 potwierdziÅ‚ swoje wielkie możliwoÅ›ci, podtrzymaÅ‚ tu szeÅ›cioletniÄ… już tradycjÄ™ i pokazaÅ‚, że jest po prostu doskonaÅ‚ym samochodem. OdrobiliÅ›my pięć punktów straty do naszego głównego przeciwnika, a wiÄ™c wszystko jest jeszcze możliwe, choć walka na pewno bÄ™dzie zaciÄ™ta.” „Sébastien i Daniel wygrali w Trewirze po raz szósty z rzÄ™du; sÄ… niezwyciężeni od czasu wpisania tego rajdu do kalendarza WRC. Jest to sytuacja bez precedensu! Wszystkie te zwyciÄ™stwa odnieÅ›li za kierownicÄ… Citroëna. Trzeba do tego dodać triumf zaÅ‚ogi Philippe Bugalski / Jean-Paul Chiaroni w roku 2001, gdy rajd nie liczyÅ‚ siÄ™ jeszcze do Mistrzostw Åšwiata. Ani przez chwilÄ™ nie byliÅ›my zagrożeni przez naszego rywala, a C4 znowu pokazaÅ‚ peÅ‚niÄ™ swoich możliwoÅ›ci na trasach asfaltowych. Loeb zmniejsza stratÄ™ do Grönholma. Oto powody do zadowolenia z przebiegu tego weekendu. W piÄ™knie przejechanym ostatnim etapie François Duval, jadÄ…cy Citroënem Xsara zespoÅ‚u OMV-Kronos, zdoÅ‚aÅ‚ zająć miejsce pomiÄ™dzy Sébastienem i Marcusem, poprawiajÄ…c naszÄ… sytuacjÄ™ punktowÄ…. Czeka nas jeszcze sześć rund, w których musimy wykorzystać okazjÄ™ i ponownie wyjść na prowadzenie.”
Rajd w liczbach Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych. Etap 1 Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS1: Ruwertal/Fell 1 (19,79 km) 1 3 /+ 3,8 s OS2: Grafschaft-Veldenz 1 (23,04 km) 1 4 / + 3,8 s OS3: Schönes-Moselland 1 (21,47 km) 2 / + 0,4 s 3 / + 1,3 s OS4: Ruwertal/Fell 2 (19,79 km) 3 / + 3,3 s 9 / + 11,8 s OS5: Grafschaft-Veldenz 2 (23,04 km) 2 / + 1,3 s 6 / + 2,8 s OS6: Schönes-Moselland 2 (21,47 km) 5 / + 4,4 s - Etap 2 Sébastien Loeb / Daniel Elena OS7: St Wendeler Land 1 (16,37 km) 2 / + 0,3 s OS8: Bosenberg 1 (19,00 km) 1 OS9: Erzweiler 1 (16,51 km) 2 / + 0,6 s OS10: Arena Panzerplatte 1 (30,55 km) 1 OS11: St Wendeler Land 2 (16,37 km) 3 / + 0,6 s OS12: Bosenberg 2 (19, 00 km) 2 / + 5,1 s OS13: Erzweiler 2 (16,51 km) 1 OS14: Arena Panzerplatte 2 (30,55 km) 2 / + 1,9 s Etap 3 Sébastien Loeb / Daniel Elena OS15: Dhrontal 1 (11,14 km) 7 / + 8,6 s OS16: Moselwein 1 (18,08 km) 3 / + 2,9 s OS17: Circus Maximus Trier (4,37 km) 4 / + 2,4 s OS15: Dhrontal 2 (11,14 km) 3 / + 7,6 s OS19: Moselwein 2 (18,08 km) 3 / + 8,6 s
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych: Etap 1: OS1, OS2: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS3: François Duval (Citroën Xsara); OS4: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS5: F. Duval; OS6: Chris Atkinson (Subaru Impreza). Etap 2: OS7: M. Hirvonen (Ford Focus); OS8: S. Loeb; OS9: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS10: S. Loeb; OS11: M. Hirvonen; OS12: C. Atkinson; OS13: S. Loeb; OS14: C. Atkinson. Etap 3: OS15, OS16, OS17, OS18 i OS 19: F. Duval.
Najskuteczniejsi: F. Duval, 7 najlepszych czasów; S. Loeb, 5; M. Hirvonen i C. Atkinson, 3; M. Grönholm 1.
Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS5: S. Loeb; OS6: F. Duval; OS7 do ES19: S. Loeb.
Klasyfikacja końcowa 6 Rajdu Niemiec:* 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 27 min 27,5s 2. F. Duval/P. Pivato (Citroën Xsara) + 20,3 s 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1 min 19,1 s 4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 1 min 36,5 s 5. J. Kopecký/F. Schovánek (Skoda Fabia) + 3 min 07,1 s 6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3 min 14,7 s 7. T. Gardemeister/J. Honkanen (Citroën Xsara) + 3 min 37,5 s 8. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 5 min 29,3 s 9. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 11 min 04,2 s 10. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 19 min 47,8 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 10/16:*
1. Ford, 143 punkty; 2. Citroën Total, 102 pkt; 3. Subaru, 53 pkt; 4. Stobart, 50 pkt; 5. OMV Kronos Citroën, 35 pkt; 6. Munchis, 6 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 10/16:* 1. M. Grönholm, 80 punktów; 2. S. Loeb, 72 pkt; 3. M. Hirvonen, 63 pkt; 4. P. Solberg, 29 pkt; 5. D. Sordo, 28 pkt; 6. H. Solberg, 28 pkt; 7. C. Atkinson, 20 pkt; 8. JM. Latvala; 13 pkt; 9. T. Gardemeister, 10 pkt; 10. M. Stohl, 9 pkt; 11. D. Carlsson, 9 pkt; 12. J. Kopecky, 8 pkt; 13. F. Duval, 8 pkt; 14. G. Galli, 5 pkt; 15. X. Pons, 3 pkt; 16. U. Aava, 2pkt; 17. M. Wilson, J. Hanninen i M. Östberg, 1pkt. * Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|