FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska
  Dodano: 2015-05-15 Wyświetlono: 8653 razy
 
Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska

foto © Ford   

Jak udało się Fordowi w Polsce zamknąć poprzedni rok?

 

– Zgodnie z przewidywaniami. Dobrze, jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie reeksportujemy żadnych samochodów.

 

Europejski oddział Forda nadal jest na minusie w porównaniu z resztą rynku światowego. Jak Polska wypada na tle innych krajów Europy?

 

– Bardzo dobrze, w tej chwili jesteśmy siódmym rynkiem, jeżeli chodzi o wolumen sprzedaży w Europie. Ludzie sobie nie zdają z tego sprawy, więc warto to przypomnieć. Mamy w Europie tzw Big Five, czyli pięć dużych rynków - Anglia przede wszystkim, Niemcy, Francja, Hiszpania i Włochy, po czym jest Belgia i Polska. Do Belgii już nam dużo nie brakuje, w związku z tym, kiedy faktycznie rynek polski wzrośnie, to mamy absolutne szanse być szóstym rynkiem w Europie. Tym bardziej, że Polska jest jedynym krajem, który ma tak duży potencjał wzrostu.

 

– Z czego on wynika?

 

– Jeśli popatrzymy na liczbę transakcji, do których dochodzi rocznie na rynku, czyli na trzysta siedemdziesiąt tysięcy samochodów nowych, plus - w zależności od roku - od siedmiuset pięćdziesięciu do dziewięciuset tysięcy samochodów używanych łącznie z indywidualnym importem, wprowadzenie podatku ekologicznego, albo jakiegokolwiek uzależnienia cen od emisji spalin, spowoduje, że rynek wzrośnie o 20-40% w ciągu dwóch lat.

 

Projekty takich zmian są już lobbowane przez dealerów różnych marek.


– Projektów już parę leży w różnych szufladach ministerialnych, ale jakoś nic się w tej sprawie nie dzieje.

 

Jest spory opór społeczny, ludzie uważają, że ich nie stać na nowe auto.

 

– Zapraszam do salonów, można mieć za 270 zł miesięcznie KA, za niecałe 400 zł Fiestę, czy za 500 zł nowego Focusa. Jest wiele możliwości taniego pozyskania samochodu. Jest cały szereg różnych form finansowania, które na to pozwalają.

 

Czy to wyzwoliłoby 20-procentowy wzrost sprzedaży?


– Więcej, nie ma takiego drugiego rynku w Europie, który miałby szansę wzrosnąć o 20-40% czy nawet 100%. Po pierwsze, biorąc pod uwagę naszą populację – jesteśmy dużym krajem, ten potencjał absolutnie istnieje. Mamy najstarsze samochody w Europie – średnia wieku to 13 lat. Myślę, że będzie można mówić o Big Six razem z Polską.


Ubiegły rok był obfity w premiery? Wymiana całej gamy modeli użytkowych, pod koniec roku pojawił się Focus i Mondeo. Widać nowe Fordy na ulicach?

 

– Fokus jest trzy miesiące w pełnej dostępności w salonach. Widzimy, że w ciągu ostatnich dwóch, -trzech tygodni liczba zamówień mocno wzrasta. Proszę pamiętać, że pierwszy kwartał to tak zwany "VIN run out". W związku z tym nie mieliśmy tego samochodu w wyprzedażach, bo to nowy model, więc rozpoczęliśmy prawdziwą sprzedaż w połowie marca. Ale widzimy wzrost zamówień. Bardzo dobrze przyjęto też Mondeo. Mamy premierę nowego C-MAX-a, który stanowi znaczny volumen naszej sprzedaży. Warto wspomnieć też o całej nowej gamie samochodów dostawczych, a po wakacjach pojawi się w salonach S-MAX, który już od sierpnia będzie pokazywany. Będziemy mieli ten model również z napędem na cztery koła, w związku z tym liczni klienci, którzy mówili: S-MAX jest cudowny, ale ja chcę z napędem na obie osie, powinni być zadowoleni.

 

Macie się czym chwalić.

 

Mamy się czym chwalić. Ecoboost trzeci raz z rzędu został najlepszym silnikiem na świecie. Na początku były wątpliwości, czy się sprawdzi. Jeżeli trzy lata pod rząd silnik zdobywa nagrodę Engine of the Year i co piąty samochód sprzedaje się w tej chwili z technologią Ecoboost, to znaczy, że się sprawdza. Szkoda, że w Polsce nie przekłada się to na jeszcze wyższą sprzedaż modeli z tą jednostką.


– Czy to nie wynika z braku większego nacisku na wypromowanie zalet tej technologii?


Do tej pory uważało się, że warto kupić diesla, bo jest żywotny, mało pali, mniej kosztowało paliwo. Ale to nie do końca prawda, bo kupowali diesle klienci, którzy przejeżdżali 10-12 tys. km rocznie. Różnica w cenie między silnikiem benzynowym a wysokoprężnym, nigdy nie przekładała się na oszczędności, wynikające z różnicy kosztów paliwa. Ale to historia, koszty paliwa są już podobne. Myślę, że trzeba ludziom uświadamiać wyższość nowych technologii, takich jak EcoBoost.


Myślę, że Polacy będą do tego dojrzewać.


Jest to kwestia budowania większej świadomości tego, co jest na rynku. U nas jeszcze pokutuje wiele stereotypów.

 

A kierowcy wciąż padają ich ofiarami.


– Właśnie, co jakiś czas pokazuje się przypadki klientów, którzy kupując gdzieś w komisie używany samochód, dali się oszukać. Od ilu lat jest to temat aktualny? A my mamy ogólnopolski program "Ford Używane", działający w całej sieci, gdzie sprawdzamy samochód, który ktoś chce sprzedać i takie auto wypuszczamy z certyfikatem Dekry. Kiedy pytaliśmy sprzedawców, jak reagują klienci na certyfikat Dekra, okazało się, że kupujący nie mają świadomości, że są takie certyfikaty, że samochód przeszedł przegląd, że ma wymienione pewne elementy oraz gwarancję. 70% klientów chciałoby kupić taki samochód, choć jest droższy od auta bez certyfikatu o 3 tys. zł. Wniosek prosty - jeśli klientom się wytłumaczy, są gotowi zapłacić za używany samochód więcej, bo wiedzą, że jest sprawdzony i że ma gwarancję.
 

Przecież pierwsza wizyta w serwisie z takim przypadkowym samochodem może kosztować więcej niż 3 tys. zł.


– Oglądałem właśnie w TV historię pechowego zakupu używanego Volvo, gdzie w stacji autoryzowanej koszt naprawy wyniósł 20 tys. zł.


Zmieńmy temat, pojawia się w sieci Forda coś zupełnie nowego.

 

Tak, to Vignale Lounge, czyli pawilon dla specjalnych klientów. Będzie wyglądał tak jak część naszego pawilonu na Poznań Motor Show. Pojawi się tylko w Ford Store'ach, które są elementem europejskiego programu, towarzyszącemu nowej jakości obsługi klienta, związanej z nową linią modelową Vignale. Ford Store to przearanżowany wizualnie i funkcjonalnie salon dealerski. Jeżeli mamy produkt premium, to obsługa musi być superpremium.

 

Ile będzie tych salonów?

 

– W Polsce będzie ich sześć: w Gdyni, Warszawie, Krakowie, Łodzi, Chorzowie i Opolu. Oczywiście to nie jest tanie, wymaga konkretnej inwestycji ze strony dealera, nie tylko w hardware ale też w software. Projekt przewiduje, że w salonach pojawią się specjalni sprzedawcy Vignale, specjalni opiekunowie Vignale. Pewne modele będą dostępne wyłącznie w sieci Ford Store, czyli np. Mustang, Mondeo Vignale i S-MAX Vignale oraz Edge, który będzie sprzedawany tylko przez Ford Story.


Linia modelowa Vignale miała premierę w Chinach. To oczywiste – bo Chiny to obecnie największy rynek premium na świecie. Nadspodziewanie szybko projekt Vignale pojawi się w Polsce.


– W Polsce i w Europie ruszamy jednocześnie. Będziemy gotowi ze i specjalnymi ekspozycjami, bo każdy z tych pięciu salonów ma obowiązek posiadania osiemnastu samochodów demo, już niedługo. Salony są specjalnie aranżowane i mam nadzieję, że to znajdzie zrozumienie i spodoba się klientom.


Jakie modele będą na początek?


– Będą Mondeo Vignale i S-MAX Vignale.


Nie jest to działanie podobne do salonów marki DS w grupie PSA?


– Nie, jest różnica. DSzostał wydzielony jako osobna marka, podobnie jak zrobiła Toyota, stwarzając Lexusa. W projekcie Vignale będzie inaczej, dlatego że strefa Vignale będzie w salonach, w których będą sprzedawane inne Fordy, będzie strefa ST, strefa Mustanga, czyli będą te samochody poustawiane w odpowiednich strefach. Ford Store będzie musiał mieć również tak zwane Centrum Transita, czyli osobne miejsce gdzie oferujemy tylko i wyłącznie całą gamę samochodów Transit. To jest wykreowanie na wyższym poziomie pełnej oferty premium.


Powodzenia. Bardzo dziękuję za rozmowę.


– Dziękuję, a kiedy będziemy otwierali Ford Store’y, wszystkich czytelników bardzo zapraszamy.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |