FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2009-11-20 Wyświetlono: 10439 razy
 
Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński
Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland

foto © Robert Brykała   

Rok wyzwań

– Minął rok od czasu, kiedy objął Pan funkcję Prezesa Zarządu Honda Poland. Jakie są Pana dotychczasowe wrażenia z pobytu w naszym kraju?

– Początki w nowym kraju i w nowym miejscu pracy zawsze są trudne. W moim przypadku nie możemy mówić o odstępstwie od reguły. Zaraz po przyjeździe złamałem nogę podczas gry w siatkówkę i skradziono mi portfel w restauracji. Nietrudno sobie wyobrazić, jak nieprzyjemne były to dla mnie wydarzenia, jednak starałem się nie tracić pozytywnego nastawienia. Dzięki temu szybko poznałem zasady funkcjonowania polskiej policji i służby zdrowia, a także otrzymałem duże wsparcie ze strony moich kolegów z Polski, dlatego mimo wielu wyzwań oceniam ten okres pozytywnie.
– A jak ocenia Pan funkcjonowanie firmy w tym okresie?
DSC_4220_16914.jpg– Rok 2008 był dla nas niezwykle pomyślny. W pierwszym półroczu z powodzeniem wprowadziliśmy na rynek nową generację Hondy Accord, a pod koniec roku nowy model Jazz. Mimo że globalna sytuacja ekonomiczna uległa drastycznemu pogorszeniu po zakończeniu sezonu letniego, zaproponowane przez nas środki zapobiegawcze okazały się skuteczne, dzięki czemu zdołaliśmy utrzymać tempo sprzedaży, a nawet je zwiększyć w ostatnim kwartale. Co więcej, w zeszłym roku osiągnęliśmy nowy rekord sprzedaży. Teraz też sukcesywnie wzmacniamy gamę naszych produktów, dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowej Hondy City oraz zupełnie nowego hybrydowego modelu Insight.
– Wspomniał Pan o kryzysie, który dotknął koncerny motoryzacyjne na całym świecie. Jakie działania podjęła Honda, aby nie dopuścić do pogorszenia sytuacji?
– Jak wiadomo, Honda podejmuje niezbędne kroki stopniowo i w odpowiednim czasie. Koncern wycofał się na przykład z wyścigów Formuły 1, zaniechano też dalszych prac nad następcą modelu NSX, chwilowo zatrzymano produkcję w nowej fabryce, itp. Wszystko po to, aby dostępne środki przekazać na ważniejsze cele, takie jak rozwój zaawansowanych technologii ochrony środowiska. Chciałbym podkreślić, że podejmowane przez nas działania nie mają na celu tylko ograniczenia kosztów, ale przede wszystkim pozwalają nam przygotować się na przyszłe wydarzenia. Musieliśmy także dostosować zdolność produkcyjną w istniejących fabrykach do zapotrzebowania rynkowego. W Polsce musimy stale kontrolować dostępność naszych produktów, aby nie dopuścić do nagromadzenia zbyt dużej liczby pojazdów w magazynach Hondy i u dealerów. Zostaliśmy też zmuszeni do podniesienia cen oferowanych modeli samochodów ze względu na duży spadek wartości złotówki w stosunku do euro i jena.
– W dobie kryzysu klienci częściej decydują się na mniejsze, a jednocześnie tańsze modele, na przykład Jazz i Civic. Jakie są oczekiwania w stosunku do najbardziej luksusowego modelu Legend?
– Faktycznie, małe Hondy szybko znajdują nowych właścicieli. W tym roku planujemy sprzedać około 1 500 sztuk City i tyle samo modeli Jazz. Civic zawsze cieszył się dużą popularnością, dlatego zakładamy, że na zakup kompaktowej Hondy w wersji 5-drzwiowej zdecyduje się około 3 000 klientów, a wersji 4-drzwiowej około 1 500. W przypadku odświeżonego modelu Legend nie prowadzimy agresywnej polityki sprzedaży; liczymy zatem na sprzedaż 70 sztuk.
– Teraz do gamy modeli Hondy w Polsce dołącza nowy Insight, który w kwietniu tego roku został najlepiej sprzedającym się samochodem w Japonii. Czy nowoczesna hybryda ma szansę odnieść podobny sukces na naszym rynku?
– W Japonii czy w Stanach Zjednoczonych, gdzie świadomość ekologiczna klientów jest bardzo wysoka, a w ofercie w zasadzie nie ma samochodów z silnikami wysokoprężnymi, hybrydy są niezwykle popularne. Szczególnie w Japonii właściciele hybryd mogą liczyć na ulgi podatkowe i specjalne upusty przy zakupie. Polski rynek nie jest jeszcze w pełni gotowy na przyjęcie ekologicznych aut, dlatego nie liczymy na dużą sprzedaż w początkowym okresie obecności modelu Insight na rynku. Wierzę jednak, że odegra on ważną rolę w popularyzacji pojazdów hybrydowych w Polsce. A jeśli w przyszłości polskie przepisy podatkowe uwzględnią „zielone” samochody, za kilka lat z salonów sprzedaży będzie wyjeżdżać coraz więcej aut z napędem hybrydowym.
– Ważną rolę odgrywa w tym wypadku cena.
– Zgadza się. Naszym nadrzędnym celem jest maksymalna redukcja emisji CO2, by przyczynić się do rozwiązania światowych problemów ekologicznych. Dlatego właśnie musimy wprowadzić na rynek jak największą liczbę ekologicznych pojazdów, które będą przystępne cenowo i spełnią oczekiwania nowoczesnej rodziny. Ceny nowej Hondy Insight rozpoczynają się już od 75 900 zł, co jest rozsądną propozycją, biorąc pod uwagę bogate wyposażenie standardowe podstawowej wersji, które obejmuje między innymi system kontroli stabilności jazdy VSA, komplet poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby czy automatyczną klimatyzację.
– Co oprócz ceny będzie największym atutem hybrydowej Hondy na polskim rynku?
– Przede wszystkim wydajność. W Hondzie Insight zastosowano unowocześnioną wersję zintegrowanego napędu hybrydowego IMA, który pozwala na osiągnięcie emisji dwutlenku węgla na poziomie zaledwie 101 g/km oraz średniego zużycia paliwa wynoszącego 4,4 litra na 100 kilometrów. Honda dąży do uzyskania najwyższej wydajności w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie w zamkniętym laboratorium. Naszym celem jest więc rzeczywiste ograniczenie emisji CO2, a nie uzyskanie najlepszej specyfikacji „na papierze”. Przykładem naszych starań jest system ECON, dzięki któremu podczas pierwszych jazd testowych Hondą Insight wielu dziennikarzom udało się osiągnąć średnie spalanie rzędu 3,5 litra na 100 kilometrów.
– Honda jest światowym liderem w produkcji samochodów przyjaznych środowisku. Jak ważne jest utrzymanie tego statusu również w Polsce?
– Jak już wspomniałem, naszym głównym dążeniem jest redukcja emisji CO2 w celu przyczynienia się do rozwiązania światowych problemów ekologicznych. Polska nie jest tu wyjątkiem, szczególnie jako członek Unii Europejskiej, więc w przyszłości musimy osiągnąć standardy przewidziane w ustawie o średnim zużyciu paliwa CAFE. Chcemy także zaszczepić ekologiczne trendy motoryzacyjne na polskim rynku, a jeśli uda nam się przekonać polskich klientów do ekologicznego myślenia, będziemy niezmiernie usatysfakcjonowani.
– Jak według Pana będzie wyglądał polski rynek ekologicznych pojazdów za 10 lat?
– Myślę, że zmienią się przekonania klientów i system podatkowy. Nabywcy aut będą bardziej świadomi ekologicznie, a podatki będą uwzględniały „zielone” pojazdy. Tak jak powiedziałem, Honda jako producent uczyni wszystko, aby nasze pojazdy hybrydowe były jak najbardziej przystępne cenowo. Innymi słowy, chcemy doprowadzić do sytuacji, w której nasze hybrydowe modele będą brane pod uwagę podczas wyboru wersji silnikowej samochodu. Przypuszczam także, iż widok hybrydy poruszającej się po drogach w Polsce nie będzie w przyszłości niczym niezwykłym. Mam nadzieję, że nowy Insight zostanie przyjęty na polskim rynku równie entuzjastycznie, jak to ma miejsce w przypadku aut z silnikami Diesla.
– Znajdzie się na nim miejsce na Hondę CR-Z?
– Oczywiście! Honda CR-Z, której studyjna wersja zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego w Tokio w 2007 roku, będzie ekologicznym pojazdem hybrydowym o futurystycznej stylistyce i doskonałych osiągach. Uważam, że właśnie takie połączenie najważniejszych cech z punktu widzenia klienta ma szansę powodzenia również na rynku w Polsce.  



Źródło: Mototarget, fot.: Robert Brykała

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |