FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2009-11-20 Wyświetlono: 10438 razy
 
Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński
Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland

foto © Robert Brykała   

Rok wyzwań

– Minął rok od czasu, kiedy objął Pan funkcję Prezesa Zarządu Honda Poland. Jakie są Pana dotychczasowe wrażenia z pobytu w naszym kraju?

– Początki w nowym kraju i w nowym miejscu pracy zawsze są trudne. W moim przypadku nie możemy mówić o odstępstwie od reguły. Zaraz po przyjeździe złamałem nogę podczas gry w siatkówkę i skradziono mi portfel w restauracji. Nietrudno sobie wyobrazić, jak nieprzyjemne były to dla mnie wydarzenia, jednak starałem się nie tracić pozytywnego nastawienia. Dzięki temu szybko poznałem zasady funkcjonowania polskiej policji i służby zdrowia, a także otrzymałem duże wsparcie ze strony moich kolegów z Polski, dlatego mimo wielu wyzwań oceniam ten okres pozytywnie.
– A jak ocenia Pan funkcjonowanie firmy w tym okresie?
DSC_4220_16914.jpg– Rok 2008 był dla nas niezwykle pomyślny. W pierwszym półroczu z powodzeniem wprowadziliśmy na rynek nową generację Hondy Accord, a pod koniec roku nowy model Jazz. Mimo że globalna sytuacja ekonomiczna uległa drastycznemu pogorszeniu po zakończeniu sezonu letniego, zaproponowane przez nas środki zapobiegawcze okazały się skuteczne, dzięki czemu zdołaliśmy utrzymać tempo sprzedaży, a nawet je zwiększyć w ostatnim kwartale. Co więcej, w zeszłym roku osiągnęliśmy nowy rekord sprzedaży. Teraz też sukcesywnie wzmacniamy gamę naszych produktów, dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowej Hondy City oraz zupełnie nowego hybrydowego modelu Insight.
– Wspomniał Pan o kryzysie, który dotknął koncerny motoryzacyjne na całym świecie. Jakie działania podjęła Honda, aby nie dopuścić do pogorszenia sytuacji?
– Jak wiadomo, Honda podejmuje niezbędne kroki stopniowo i w odpowiednim czasie. Koncern wycofał się na przykład z wyścigów Formuły 1, zaniechano też dalszych prac nad następcą modelu NSX, chwilowo zatrzymano produkcję w nowej fabryce, itp. Wszystko po to, aby dostępne środki przekazać na ważniejsze cele, takie jak rozwój zaawansowanych technologii ochrony środowiska. Chciałbym podkreślić, że podejmowane przez nas działania nie mają na celu tylko ograniczenia kosztów, ale przede wszystkim pozwalają nam przygotować się na przyszłe wydarzenia. Musieliśmy także dostosować zdolność produkcyjną w istniejących fabrykach do zapotrzebowania rynkowego. W Polsce musimy stale kontrolować dostępność naszych produktów, aby nie dopuścić do nagromadzenia zbyt dużej liczby pojazdów w magazynach Hondy i u dealerów. Zostaliśmy też zmuszeni do podniesienia cen oferowanych modeli samochodów ze względu na duży spadek wartości złotówki w stosunku do euro i jena.
– W dobie kryzysu klienci częściej decydują się na mniejsze, a jednocześnie tańsze modele, na przykład Jazz i Civic. Jakie są oczekiwania w stosunku do najbardziej luksusowego modelu Legend?
– Faktycznie, małe Hondy szybko znajdują nowych właścicieli. W tym roku planujemy sprzedać około 1 500 sztuk City i tyle samo modeli Jazz. Civic zawsze cieszył się dużą popularnością, dlatego zakładamy, że na zakup kompaktowej Hondy w wersji 5-drzwiowej zdecyduje się około 3 000 klientów, a wersji 4-drzwiowej około 1 500. W przypadku odświeżonego modelu Legend nie prowadzimy agresywnej polityki sprzedaży; liczymy zatem na sprzedaż 70 sztuk.
– Teraz do gamy modeli Hondy w Polsce dołącza nowy Insight, który w kwietniu tego roku został najlepiej sprzedającym się samochodem w Japonii. Czy nowoczesna hybryda ma szansę odnieść podobny sukces na naszym rynku?
– W Japonii czy w Stanach Zjednoczonych, gdzie świadomość ekologiczna klientów jest bardzo wysoka, a w ofercie w zasadzie nie ma samochodów z silnikami wysokoprężnymi, hybrydy są niezwykle popularne. Szczególnie w Japonii właściciele hybryd mogą liczyć na ulgi podatkowe i specjalne upusty przy zakupie. Polski rynek nie jest jeszcze w pełni gotowy na przyjęcie ekologicznych aut, dlatego nie liczymy na dużą sprzedaż w początkowym okresie obecności modelu Insight na rynku. Wierzę jednak, że odegra on ważną rolę w popularyzacji pojazdów hybrydowych w Polsce. A jeśli w przyszłości polskie przepisy podatkowe uwzględnią „zielone” samochody, za kilka lat z salonów sprzedaży będzie wyjeżdżać coraz więcej aut z napędem hybrydowym.
– Ważną rolę odgrywa w tym wypadku cena.
– Zgadza się. Naszym nadrzędnym celem jest maksymalna redukcja emisji CO2, by przyczynić się do rozwiązania światowych problemów ekologicznych. Dlatego właśnie musimy wprowadzić na rynek jak największą liczbę ekologicznych pojazdów, które będą przystępne cenowo i spełnią oczekiwania nowoczesnej rodziny. Ceny nowej Hondy Insight rozpoczynają się już od 75 900 zł, co jest rozsądną propozycją, biorąc pod uwagę bogate wyposażenie standardowe podstawowej wersji, które obejmuje między innymi system kontroli stabilności jazdy VSA, komplet poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby czy automatyczną klimatyzację.
– Co oprócz ceny będzie największym atutem hybrydowej Hondy na polskim rynku?
– Przede wszystkim wydajność. W Hondzie Insight zastosowano unowocześnioną wersję zintegrowanego napędu hybrydowego IMA, który pozwala na osiągnięcie emisji dwutlenku węgla na poziomie zaledwie 101 g/km oraz średniego zużycia paliwa wynoszącego 4,4 litra na 100 kilometrów. Honda dąży do uzyskania najwyższej wydajności w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie w zamkniętym laboratorium. Naszym celem jest więc rzeczywiste ograniczenie emisji CO2, a nie uzyskanie najlepszej specyfikacji „na papierze”. Przykładem naszych starań jest system ECON, dzięki któremu podczas pierwszych jazd testowych Hondą Insight wielu dziennikarzom udało się osiągnąć średnie spalanie rzędu 3,5 litra na 100 kilometrów.
– Honda jest światowym liderem w produkcji samochodów przyjaznych środowisku. Jak ważne jest utrzymanie tego statusu również w Polsce?
– Jak już wspomniałem, naszym głównym dążeniem jest redukcja emisji CO2 w celu przyczynienia się do rozwiązania światowych problemów ekologicznych. Polska nie jest tu wyjątkiem, szczególnie jako członek Unii Europejskiej, więc w przyszłości musimy osiągnąć standardy przewidziane w ustawie o średnim zużyciu paliwa CAFE. Chcemy także zaszczepić ekologiczne trendy motoryzacyjne na polskim rynku, a jeśli uda nam się przekonać polskich klientów do ekologicznego myślenia, będziemy niezmiernie usatysfakcjonowani.
– Jak według Pana będzie wyglądał polski rynek ekologicznych pojazdów za 10 lat?
– Myślę, że zmienią się przekonania klientów i system podatkowy. Nabywcy aut będą bardziej świadomi ekologicznie, a podatki będą uwzględniały „zielone” pojazdy. Tak jak powiedziałem, Honda jako producent uczyni wszystko, aby nasze pojazdy hybrydowe były jak najbardziej przystępne cenowo. Innymi słowy, chcemy doprowadzić do sytuacji, w której nasze hybrydowe modele będą brane pod uwagę podczas wyboru wersji silnikowej samochodu. Przypuszczam także, iż widok hybrydy poruszającej się po drogach w Polsce nie będzie w przyszłości niczym niezwykłym. Mam nadzieję, że nowy Insight zostanie przyjęty na polskim rynku równie entuzjastycznie, jak to ma miejsce w przypadku aut z silnikami Diesla.
– Znajdzie się na nim miejsce na Hondę CR-Z?
– Oczywiście! Honda CR-Z, której studyjna wersja zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego w Tokio w 2007 roku, będzie ekologicznym pojazdem hybrydowym o futurystycznej stylistyce i doskonałych osiągach. Uważam, że właśnie takie połączenie najważniejszych cech z punktu widzenia klienta ma szansę powodzenia również na rynku w Polsce.  



Źródło: Mototarget, fot.: Robert Brykała

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |