FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Citroen na Polach Elizejskich
Autor: PM  Dodano: 2007-09-28
Wyświetlono: 5304 razy
Otwierając C42 pod numerem 42 na Polach Elizejskich Citroën inwestuje w budynek o długiej historii. W samym sercu Paryża, w jednym z najbardziej odwiedzanych przez turystów miejsc, marka tworzy nowoczesną i prestiżową witrynę, sięgając po ambitny projekt architektoniczny.

80 lat po André Citroënie marka ożywia swoją mityczną lokalizację w szklanej szacie, której ozdobą jest logo na całej wysokości elewacji.

Ta wyjątkowa architektura autorstwa Pani Manuelle Gautrand obrazuje z rozmachem twórczą i innowacyjną pasję, która od początku wyznacza kierunek marki.

Miejsce spotkań i odkryć

Poprzez prezentację samochodów, osiągnięć technicznych oraz know-how to unikalne miejsce natchnione wartościami i filozofią Citroëna daje wyraz historii głęboko zakorzenionej w kulturze francuskiej i jednocześnie otwartej na świat, tendencjom rozwojowym i marzeniom…

Obecnie Citroën, bardziej niż kiedykolwiek w przeszłości, chce nieustannie doskonalić wizję nowoczesnej motoryzacji.

Jeszcze nigdy dotąd w swej historii marka Citroën nie czuła się tak młoda, żywa i dynamiczna… C42 jest witryną otwartą na te przemiany.

MIEJSCE WYJĄTKOWYCH WRAŻEŃ

C42 zaprasza do czerwono-białego świata Citroëna.

Przekraczając próg architektonicznego arcydzieła, zwiedzający odkrywają bieg historii i aktualne osiągnięcia marki w zadziwiającej i unikalnej scenografii wykreowanej przez Citroëna, która zmienia się w rytmie sezonowym.

Unikalna sceneria

C42 inscenizuje świat motoryzacji w nadzwyczaj spektakularny sposób: w centralnej części budynku wznosi się kolumna samochodów tworząca oryginalną rzeźbę złożoną z ośmiu obrotowych, ustawionych w osi pionowej lustrzanych platform.

Zwiedzający, których wita na parterze jeden z najnowszych modeli koncepcyjnych, natychmiast poddają się pionowemu układowi miejsca wyznaczającemu rytm zwiedzania z góry na dół, w czasie i w przestrzeni.

Panoramiczna winda prowadzi do skąpanego światłem atrium na ostatnim piętrze, pod szklaną kopułą, z którego roztacza się piękny widok na Paryż: wieżę Eiffla, sklepienie Grand Palais, Tour Montparnasse, plac Concorde, Pola Elizejskie…

Schodząc na poszczególne kondygnacje wokół centralnej kolumny samochodów zwiedzający odkrywają ekspozycję prezentującą modele od najstarszych do najnowszych. Informacje o każdym samochodzie są dostępne na dotykowych ekranach, a z niektórymi modelami można zapoznać się z bliska.

W kondygnacji podziemnej, gdzie jest wystawiony drugi samochód koncepcyjny marki, zwiedzający mogą uzupełnić wiedzę na temat Citroëna oglądając filmy poświęcone ekspozycji oraz aktualnościom marki.

Na zakończenie wizyty dostępny na parterze sklep oferuje oryginalne, pamiątkowe przedmioty C42 nawiązujące do innowacyjnej estetyki tego miejsca, które pozwalają zachować na dłużej w pamięci chwile spędzone u Citroëna.

W rytmie sezonów

Wiodącym wątkiem projektu C42 jest koncepcja „sezonów”, co wyrażać się będzie cyklicznym organizowaniem tematycznych wystaw w odpowiednio przystosowanej scenografii i oprawie audio-wizualnej. Zwiedzający mogą zapoznawać się z ośmioma samochodami w rytmie sezonów wzbogacanych nowinkami motoryzacyjnymi i nowymi osiągnięciami marki…

Każdy może aktywnie uczestniczyć w doświadczeniu Citroëna, który pragnie za pośrednictwem C42 pokazać szerokiej publiczności swoją wiedzę i umiejętności w dziedzinie projektowania i innowacji.

Otwarcie C42 przebiega pod szczególnie bliskim marce hasłem „nieustannej innowacji”. Od początku swego istnienia Citroën proponuje nowe koncepcyjne modele, nowe technologie, nowe rozwiązania w służbie bezpieczeństwa i przyjemności jazdy. Marka udostępnia swym klientom kreatywne pomysły i skuteczne rozwiązania. Innowacji, która jest głównym nurtem działań Citroëna, nie trzeba udowadniać, wystarczy ją poznać.

Stawiając na nieustanną innowację marka potwierdza wolę poszukiwania nowych i oryginalnych rozwiązań zgodnych z obecnymi tendencjami na rzecz ochrony środowiska.

Sezon 1, pod hasłem nieustannej innowacji w C42 został wykreowany przez wiodące modele marki, które wyróżniły się w swojej epoce dzięki postępowym technologiom i nowatorskim projektom.

Zwiedzający mogą w szczególności podziwiać :

- model Traction Avant, którego premiera miała miejsce w 1934 roku. Samochód o stalowym, jednobryłowym nadwoziu samonośnym i znakomitych parametrach aerodynamicznych był prawdziwą rewolucją techniczną. Wyzwanie techniczne Traction Avant polegało na umieszczeniu całego zespołu napędowego na przedniej osi, podczas gdy samochody oferowane w tamtym czasie posiadały napęd na tylne koła. Traction Avant to również jeden z pierwszych samochodów zaprezentowanych przez André Citroëna w salonie na Polach Elizejskich… Historia zatoczyła koło…
- model 2CV zaprezentowany w 1948 roku. Ten mały samochód zasługiwał na miano bomby nowoczesności swoich czasów ze względu na takie rozwiązania jak: przedni napęd, elastyczne zawieszenie, dwucylindrowy, oszczędny silnik i nadzwyczajnie przestronne wnętrze. Był to prawdziwy powiew wolności i przygody dla szerokich rzesz użytkowników.
- model DS z 1955 roku. Samochód rewolucyjny poprzez swą aerodynamiczną sylwetkę oraz nowe rozwiązania techniczne, takie jak hydropneumatyczne zawieszenie, wspomagany układ kierowniczy, półautomatyczna skrzynia biegów. Samochód kultowy, w ponadczasowym stylu, który zaznaczył swoją epokę.
- model C6, zaprezentowany w styczniu 2006 roku. Stylowa limuzyna oferuje wszystkie nowoczesne technologie w swoim wyposażeniu, takie jak wyświetlacz na poziomie wzroku kierowcy, alarm niezamierzonego przekroczenia linii… Citroën najwyższej klasy.
- model C4 Picasso zaprezentowany w marcu 2007 roku. Nowy minivan z gamy Citroëna zapoczątkował linię visiovanów, oferując doskonałą widoczność i doświetlenie w połączeniu z adaptowalnym wnętrzem oraz rzadko spotykane w tym segmencie elementy wyposażenia przyczyniające się do komfortu i przyjemności podróżowania. Liczne wyróżnienia przyznane przez media, użytkowników oraz specjalistów w dziedzinie motoryzacji na całym świecie oraz 100 000 sprzedanych egzemplarzy (w wersji pięcio i siedmiomiejscowej) w pierwszym półroczu 2007 roku świadczą o wielkim sukcesie C4 Picasso.
- model C-Crosser wprowadzony do sprzedaży w lipcu 2007 roku. Pierwszy samochód sportowo-użytkowy typu SUV marki o urzekającej sylwetce zapewnia doskonałe parametry pod względem ochrony środowiska dzięki wysokoprężnemu silnikowi HDi wyposażonemu w filtr cząstek stałych.
- model koncepcyjny C-Métisse zaprezentowany na paryskim salonie samochodowym w 2006 roku. Coupé z charakterem, o smukłej sylwetce, karoserii w kolorze ognistej czerwieni, spektakularnym systemie otwierania drzwi i wnętrzu wykończonym szlachetnymi materiałami wzbudza wielkie emocje. Wyposażony w hybrydowy system napędu z silnikiem wysokoprężnym i elektrycznym C-Métisse stanowi również wyraz poszukiwania nowych rozwiązań w dziedzinie ochrony środowiska. C-Métisse to udana synteza pasji i praktycznych rozwiązań .
- model koncepcyjny C-Airplay zaprezentowany w 2006 roku w Genewie. Ten mały samochód wyróżnia się oryginalną sylwetką, która łączy krągłe kształty zewnętrzne z przejrzystym wnętrzem zapewniającym przyjemność jazdy. Ponadto C-Airplay jest wyposażony w technologię Stop and Start, która umożliwia znaczące oszczędności paliwa dzięki systemowi wyłączania pracy silnika bezpośrednio przed i w czasie unieruchomienia samochodu (hamowanie, sygnalizacja świetlna…). C-Airplay zapewnia kierowcy i pasażerom przyjemność jazdy na najwyższym poziomie.

MIEJSCE NAZNACZONE HISTORIĄ CITROËNA

Historia zatacza krąg nieustannie powracając do korzeni. W Citroënie tego wyrazem jest znamienne miejsce, otwarte po raz pierwszy w 1927 roku, które nieustannie się odradza w innowacyjnym stylu architektonicznym nawiązującym do współczesnych tendencji, a jednocześnie rozpoznawalnym na pierwszy rzut oka, niezależnie od epoki!

Nazwa C42 symbolizująca więź marki z prestiżową Avenue des Champs Elysées jest prosta do rozszyfrowania : „C jak Citroën i 42 jak numer 42 na Polach Elizejskich”.

Lokalizacja wybrana z uwagi na prestiż i światową renomę. C42 doskonale wpisuje się w to miejsce…

Architektura Citroëna

Architektura „miejsc” marki spod znaku „szewrona” zawsze odgrywała ważną rolę dla jej założyciela. André Citroën stworzył „styl architektoniczny Citroëna”. Jego wyrazem są nowoczesne i przejrzyste budynki z dużymi, przeszklonymi powierzchniami zapewniającymi widoczną ekspozycję samochodów, o konstrukcji łączącej szkło ze stalą i z wyrafinowaną aranżacją wnętrz.

André Citroën spełnił motoryzacyjne marzenie tworząc „szkatułkę na samochód”.

Obecnie niektóre obiekty zbudowane na początku dwudziestego wieku zostały zaliczone do zabytków.

W miarę upływu lat styl architektoniczny Citroëna ulegał stopniowej modernizacji. Otwarty w 1929 roku salon sprzedaży na ulicy Marbeuf w Paryżu miał w dalszym ciągu szklaną elewację, lecz samochody zostały zaprezentowane w scenerii włoskiego teatru, grając role w ekspozycyjnym spektaklu.

Projektując swe zagraniczne lokalizacje, Citroën potrafił dostosować się do miejscowej architektury, zachowując jednocześnie elementy charakterystycznego „stylu” marki.

Spotkanie Citroëna na Polach Elizejskich

„Citroën 10HP na Polach Elizejskich” ogłaszają dzienniki „Matin” i „Echos de Paris” z 8 lutego 1919 roku. Informacja spotyka się z żywą reakcją. Tłum zainteresowanych spieszy obejrzeć nowy samochód, którego seryjną produkcję zapowiedziały zakłady z Quai de Javel. Prezentacja odbywa się w siedzibie jednego z pierwszych salonów Citroëna „Grands garages Parisiens”. Ambitny, obdarzony doskonałą intuicją, wyprzedzający swoją epokę, dynamiczny i nie bojący się odważnych wyzwań André Citroën posiadał zadziwiający zmysł komunikowania.

To wydarzenie wyznacza początek publicznych wystąpień marki na „najpiękniejszej ulicy świata”.



„42” staje się nowym adresem Citroëna…

W 1927 roku marka wprowadza się pod numer 42 na Polach Elizejskich. „B14 ma teraz swój własny dach godny zakładów produkcyjnych Citroëna” entuzjastycznie relacjonuje Biuletyn z października 1927 roku. I opisuje w lirycznym stylu „gotyckie sklepienia nowego budynku, którego łuki łagodzą sztywność linii pionowych, podkreślając dystyngowany charakter naszego salonu” . Na zakończenie nawiązuje do „rozproszonego światła… które sprawia, że żadna inna oprawa na wzór szkatułki nie mogłaby lepiej wyeksponować naszych pięknych samochodów”.

Awangardowa stylizacja obliguje, padają określenia „szkatułki” i „witryny”. Wyprzedzając swoją epokę Citroën zdał sobie sprawę z tego, w jakim stopniu tego rodzaju obiekt może mieć wpływ na publiczność i renomę marki. Salon jest wprost stworzony do eksponowania nowych modeli, prezentacji innowacji i świętowania ważnych wydarzeń w historii marki.

Zmodernizowany w 1932 roku…

Kilka lat później, w sierpniu 1932 roku, André Citroën podejmuje nową inicjatywę otwarcia pierwszego salonu na Polach Elizejskich. Trzeba działać bardzo szybko, by do pierwszego października zbudować nową powierzchnię 370 m2 z elewacją, która ma wszystkich zadziwić.

Pierwsza modernizacja budynku zostaje podjęta pod kierunkiem architekta Maurice-Jacques Ravazé, odpowiedzialnego za projekt zewnętrzny i Pierre Louys, który jest autorem wystroju wnętrza. Projekt przewiduje wzniesienie na Polach Elizejskich „wielkiej metalowej konstrukcji”, na której zostanie zamocowana ogromna, prostokątna przeszklona obudowa symbolizująca przemysłową awangardę.

Siedem świetlnych liter nazwy Citroën wysokości 1,75 m umieszczonych na elewacji wieńczy całość.

Od 1932 do 1984 roku Citroën prezentuje tu wszystkie modele ze swej gamy począwszy od kultowego modelu Traction Avant aż do CX.

Okres „Hippo-Citroën”, czyli partnerstwo w nowym duchu…

12 listopada 1984 roku wzniesiony w latach trzydziestych budynek otwiera się w zupełnie innym duchu. Rozpoczyna się era „Hippo Citroën” wyznaczająca nowe, ważne wydarzenie na Polach Elizejskich, którego podwaliny zostają określone w porozumieniu zawartym w marcu 1984 roku między Citroënem i grupą Flo. Ideą tej inicjatywy jest organizowanie oryginalnych imprez, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom publiczności znużonej tradycyjnymi salonami sprzedaży i poszukującej nowych wrażeń.

Budynek wysokości 15,80 m z przeszkloną windą oferuje na powierzchni 1150 m2 restaurację na 220 miejsc otwartą przez cały tydzień od godziny dziesiątej rano do drugiej w nocy.

Salon jest odwiedzany codziennie przez 2800 osób aż do zamknięcia w 2004 roku, dacie zakończenia partnerskiej umowy.




2004, czyli zapowiedź C 42

Z chwilą zakończenia ery „Hippo” Citroën pragnie ponownie zainwestować w witrynę na Polach Elizejskich i uczynić z niej miejsce w pełni dedykowane marce. W wyniku przebudowy ma powstać „prestiżowa witryna wystawowa umożliwiająca prezentację przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Citroëna, który tą drogą pragnie dać wyraz swej nowoczesności i innowacyjnej kreatywności…”

Ogłoszenie międzynarodowego konkursu architektonicznego pod koniec 2001 roku wyznacza podwaliny przyszłego C42…

André Citroën. Twórczy geniusz
(1878-1935)

André Citroën dużo podróżuje i już od najmłodszych lat obserwuje świat. W wieku 24 lat tworzy spółkę Citroën produkującą koła zębate, z siedzibą na quai de Grenelle, której stawia wyzwania na skalę światową.

Jego talent wynalazcy, zdolnośc przekraczania granic i innowacji budzą podziw.

Wizjoner…

W czasie podróży do Polski odkrywa technologię obróbki daszkowych kół zębatych, które stają się jego znakiem fabrycznym i do dziś pozostają symbolem marki.
Po pierwszej wojnie światowej otwiera zakład produkcji samochodów zlokalizowany pod adresem quai de Javel: dzienna produkcja wynosi trzydzieści samochodów! Lecz to nie zaspakaja jego ambicji. W oparciu o zasady tayloryzmu wdrożone w praktyce w zakładach Forda jego fabryka staje się wzorem wydajności produkcyjnej.

Przedsiębiorstwo Citroën urasta do rangi przemysłowego imperium, które obejmuje spółkę kredytową, sieć koncesjonerów, ubezpieczenia, usługi posprzedażne…

..humanista…

Przesycony ideami humanizmu André Citroën wprowadza w życie zasady Saint-Simona i przyjmuje nowe metody pracy. Tworzy dla swoich pracowników zakładowe żłobki, zatrudnia niepełnosprawnych, wprowadza trzynastki. Przyświeca mu jeden cel: popularyzacja samochodu, z zachowaniem jego podstawowych wartości, sprawienie by samochód stał się przedmiotem codziennego użytku i narzędziem pracy, a jednocześnie źródłem przyjemności i rekreacji.

… i prekursor komunikowania

Pragnąc upowszechnić swój model społeczno-gospodarczy André Citroën stworzył oryginalną i nowatorską strategię komunikowania… W ten sposób nadał rewolucyjny ton sloganom reklamowym marki… Uświetnił też markę unikalnymi akcjami i wydarzeniami, jak oświetlenie wieży Eiffla, które było prawdziwym cudem technicznym w tamtych czasach sławiąc Citroëna od 1925 do 1934 roku…

Owoce jego ambitnych projektów, talentu i prekursorskiej odwagi przetrwały do dziś.

C42: szklane marzenie

Inwestując w ten obiekt Citroën pragnął przywrócić świetność historycznemu budynkowi pod numerem 42 na Polach Elizejskich, który stanowi wspaniałą witrynę reklamową marki.
Citroën podjął się niepowtarzalnego dzieła architektonicznego, stawiając sobie jako jedyny warunek zachowanie funkcji „oryginalnej witryny”.

Cel przedsięwzięcia: integracja budynku ze strukturą miejską przy jednoczesnym utrzymaniu jego odrębności, nadanie temu miejscu ciepłej i przyjaznej atmosfery w nowoczesnym stylu.

Innowacja zobowiązuje: witryna Citroëna jest pierwszą nową inwestycją budowlaną na Polach Elizejskich od 32 lat.

C42 to ambitny projekt, inteligentna koncepcja i realizacja w oparciu o najnowsze technologie.

Twórczy, innowacyjny i sprzyjający integracji miejskiej projekt architektoniczny

W wyniku przeprowadzonego na skalę międzynarodową konkursu architektonicznego z udziałem największych twórców, we wrześniu 2002 roku został jednomyślnie wyłoniony projekt autorstwa Manuelle Gautrand, który okazał się najtrafniejszą interpretacją marki zbudowaną wokół dwóch wiodących haseł: kreatywności i innowacji.

Projekt stanowi „reinterpretację historycznej elewacji wykreowanej przez André Citroëna w latach trzydziestych” z ekspozycją samochodów w centralnej części obiektu w postaci „ruchomej spirali” w kształcie drzewa z ośmioma obrotowymi platformami zamocowanymi do środkowej kolumny. Budynek, którego przezroczysta elewacja wznosi się na wysokość 25 metrów łączy przeszłość, do której nawiązuje płaska powierzchnia pierwotnego budynku z przyszłością, której symbolem są unoszące się motywy logotypu marki.

Projekt zaproponowany przez architekta opiera się na trzech podstawowych założeniach :

- innowacji będącej charakterystyczną cechą Citroëna
- wewnętrznej scenografii, która prezentuje zakres działalność marki poprzez ekspozycję 8 samochodów
- wykorzystania logo marki.

Pionowa wirtuozeria budowli jest nośnikiem symbolizowanej treści. Według Manuelle Gautrand „wnętrze stanowi scenerię dla samochodów, a wygląd zewnętrzny jest opowieścią o marce”.

Kształt platform w pionowej osi, na których są umieszczone samochody, nadaje temu miejscu magiczny czar i poetykę.

Zewnętrzna konstrukcja z łamiącymi się płaskimi powierzchniami z logo marki przykuwa uwagę przechodniów.

Wszystkie elementy elewacji nawiązują do korzeni Citroëna, jego obecnej pozycji i wizji przyszłości.

Nowoczesne rozwiązania architektoniczne

Powietrzna woltyżerka

C42 to przede wszystkim architektoniczne arcydzieło, nadzwyczajny sukces techniczny w obiekcie podlegającym surowym ograniczeniom.

Architekt Manuelle Gautrand nadała tej przestrzeni nowy wyraz, wykorzystując scenografię opartą na pionowej osi, na powierzchni o szerokości 12 metrów i głębokości 30 metrów.

Według Manuelle Gautrand „równowaga stała się możliwa do uzyskania poprzez optymalne wykorzystanie przestrzeni w najdrobniejszych nawet zakamarkach oraz zastosowanie materiałów, które doświetlają wnętrze”.

Wykonana ze szkła i stali powłoka o wadze 86 ton otacza cały budynek. Przeszklona powierzchnia (650 metrów kwadratowych) o oryginalnym kształcie całkowicie pokrywa wieżyczki i obrys budynku zarówno od strony przedniej elewacji, jak i dziedzińca. Każdy przeszklony element, który składa się na powłokę jest inny, a więc niepowtarzalny.

To techniczne i estetyczne arcydzieło jest budynkiem samonośnym na wzór obiektów projektowanych przez André Citroëna. Budynek jest nie tylko niezależny od sąsiednich obiektów, lecz również szklana powłoka stanowi odrębny element konstrukcyjny w stosunku do metalowego szkieletu. Powłoka jest zamocowana na konstrukcji szkieletowej za pomocą łożysk umożliwiających boczne przemieszczanie o 6 cm z każdej strony, z uwzględnieniem wahań temperatury. Tak więc szklana powłoka przesuwa się na powierzchni konstrukcji głównej budynku.

Według Manuelle Gautrand „C42 stanowi alegorię projektu samochodu”.

Pomyślana na wzór karoserii powłoka posiada liczne odniesienia do świata motoryzacji, w szczególności poprzez płynność kształtów oraz zastosowanie nowoczesnych technik konstrukcyjnych.

Wielkie Origami

„To także wielkie origami...” Architekt lubi w ten sposób określać swoje dzieło w nawiązaniu do japońskiej sztuki składania papieru: pierwotnie płaska elewacja tworzy następnie 19 szklanych piramid różnej wielkości, których brzegi wystają na odległość od 50 do 70 cm.

Dwa unoszące się motywy logotypu marki powtarzane w szklanych trójkątach elewacji unoszą się w nieskończoność.
Poszczególne moduły od 4 do 6 ton zostały wyprodukowane i zmontowane przez specjalistów. Unikalny materiał umożliwia przyćmienie czerwieni logo w świetle dziennym i nadanie jej tajemniczego blasku nocą.

Oniryczna atmosfera, która wnika do wnętrza

Wnętrze ukazuje atrium, które wyróżnia się modułową budową, mobilnością i doświetleniem.

Po wejściu do budynku natychmiast dostrzegamy centralny, metalowy maszt, na którym są zamocowane obrotowe platformy służące do ekspozycji samochodów. Zwiedzający poddają się ruchowi narzuconemu przez tę ruchomą rzeźbę, wchodząc po schodach aż do szklanej kopuły.

Symbolika wnętrza nawiązuje do wspomnienia karuzeli z dzieciństwa i do marzeń dziecka bawiącego się garażem samochodowym … w naturalnej wielkości !

Technika wykorzystana do ekspozycji samochodów została zaczerpnięta z teatru: samochody są umieszczone na platformach za pomocą windy scenicznej , która następnie znika w części podziemnej budynku.

Wystrój wnętrza w tonacji stonowanej czerwieni i bieli, rozświetlonego naturalnym światłem w ciągu dnia i grą punktów oświetleniowych nocą, spełnia jeden zasadniczy cel: „poznać, zobaczyć i zrozumieć świat samochodów według Citroëna”.


Inteligentna scenografia, przejrzysty i dopracowany wystrój wnętrza.


Manuelle Gautrand, architekt C42

Manuelle Gautrand urodziła się w 1961 roku, ukończyła architekturę w 1985 roku, a w 1991 roku założyła własne biuro projektów, zajmując pozycję w gronie najwybitniejszych architektów francuskich.

Manuelle Gautrand zaprojektowała liczne obiekty, które już zostały zrealizowane, wśród których teatr w Béthune, centrum kultury w Saint-Louis, osiedle mieszkaniowe w Rennes czy też stacje poboru opłat drogowych na Autostradzie A16. Liczne projekty jej autorstwa są w trakcie realizacji, np. centrum biznesowe w Saint-Etienne, muzeum sztuki nowoczesnej w Lille oraz adaptacja teatru muzycznego Gaîté-Lyrique w Paryżu na centrum muzyki współczesnej.

Jej biuro uczestniczyło ostatnio w międzynarodowym projekcie Tour Phare w La Défense w Paryżu i pracuje obecnie nad licznymi projektami zagranicznymi, między innymi w Tajlandii, w Danii i w Wietnamie.

Manuelle Gautrand, której projekty są często publikowane i prezentowane na wystawach, jest laureatką wielu nagród, wśród których: Prix des Albums de la Jeune Architecture w 1992 roku, międzynarodowej nagrody Bénédictus Awards w 1999 roku, nagrody Architecture et Maître d’Ouvrage (A.M.O.) w 2000 roku oraz srebrnego medalu Akademii Architektury.

Jej twórczości poświęcono już wiele opracowań monograficznych.

Manuelle Gautrand prowadzi jednocześnie działalność doradczą i dydaktyczną.







C42: unikalna inwestycja w datach i w liczbach…

- marzec 2004: rozpoczęcie rozbiórki
- grudzień 2004: roboty ziemne i fundamenty
- luty 2005: montaż dźwigu i wzniesienie konstrukcji szkieletowej (październik)
- listopad 2005: montaż logo na elewacji
- od lutego do maja 2006: montaż elementów szklanych
- sierpień 2006: rozpoczęcie prac wykończeniowych we wnętrzu budynku
- wrzesień 2007: otwarcie C42

Warto wiedzieć…

- 30 metrów: wysokość budynku
- 12 metrów: szerokość budynku
- 2 „szewrony” wysokości 11 metrów i szerokości 3,5 m
- 650 m2 przeszklonej powierzchni
- 1200 m2 łącznej powierzchni na poziomie gruntu
- 5 miesięcy: okres realizacji montażu konstrukcji ze szkła



Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

 Pisaliśmy również
» XII Zlot Zabytkowych Citroenów
» Nowy Citroen C4 będzie jeździł na prąd
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |