Dla obu wersji modelowych przeznaczone sÄ… trzy wersje napÄ™du, a ich zwieÅ„czeniem jest model quattro z maksymalnÄ… mocÄ… wyjÅ›ciowÄ… 220 kW (299 KM). Atrybutami charakteryzujÄ…cymi ten nowoczesny samochód sÄ…: zerowa emisja spalin przy jeździe lokalnej i duży zasiÄ™g. Dziesięć minut Å‚adowania, w idealnych warunkach zapewnia energiÄ™ wystarczajÄ…cÄ… na przejechanie okoÅ‚o 130 km (WLTP). W Å‚adowaniu wydatnie pomaga usÅ‚uga Å‚adowania e-tron. Q4 40 e-tron z napÄ™dem na oÅ› tylnÄ…, w cyklu WLTP notuje zasiÄ™g do 520 km.
Kolejny krok Audi: stylistyka zewnętrzna
WprowadzajÄ…c na rynek modele Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi czyni kolejny milowy krok w jÄ™zyku designu modeli elektrycznych. Linia nadwozia tych dwóch kompaktowych SUV-ów jest kontynuacjÄ… pomysÅ‚ów przedstawionych już w roku 2019, wraz z koncepcyjnymi wówczas Audi Q4 i Audi Q4 Sportback. Linia robi wrażenie uderzajÄ…cymi proporcjami: krótkimi zwisami przednimi, dużymi koÅ‚ami i mocno uksztaÅ‚towanymi mięśniami. Wszystkie linie narysowano z najwyższÄ… precyzjÄ…, a powierzchnie potraktowano wyraźnie i minimalistycznie. WyjÄ…tkowo niska linia dachu w stylu coupé w Audi Q4 Sportback e-tron koÅ„czy siÄ™ mocno zarysowanym tyÅ‚em, a spojler jest gÅ‚Ä™boko osadzony na dwuczęściowym tylnym oknie. Progresywna stylistyka jest dla marki Audi charakterystyczna – funkcjonalna i aerodynamiczna: Q4 e-tron uzyskuje wspóÅ‚czynnik oporu czoÅ‚owego 0,28, a Sportback – 0,26.
Na życzenie, oba kompaktowe elektryczne SUV’y mogÄ… zostać wyposażone w reflektory Matrix LED mocno i precyzyjnie oÅ›wietlajÄ…ce drogÄ™, bez oÅ›lepiania innych jej użytkowników. Cyfrowe sygnatury Å›wietlne to absolutna nowość na rynku: kierowca w systemie operacyjnym MMI touch może wybrać jednÄ… z czterech sygnatur. Z tyÅ‚u, Å›wiatÅ‚a tylne poÅ‚Ä…czone sÄ… ze sobÄ… homogenicznym pasem Å›wietlnym. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcieÅ„ fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostÄ™pne sÄ… dwie linie wyposażenia zewnÄ™trznego: advanced i S line exterior.
Jeden wielozadaniowy pojazd dla wszystkich: codzienna e-mobilność
DziÄ™ki swojej wszechstronnoÅ›ci, modele Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to doskonali towarzysze codziennej aktywnoÅ›ci. Ich dÅ‚ugość: 4,59 m, oznacza nowÄ…, wykraczajÄ…cÄ… znacznie poza ograniczenia tej klasy pojazdów przestrzeÅ„ dla pasażerów. Wielkość przedziaÅ‚u pasażerskiego jest porównywalna z przestronnoÅ›ciÄ… w SUV’ach klasy wyższej. Nie ma tu też tunelu Å›rodkowego. Poczucie przestrzeni nie ogranicza siÄ™ do przednich foteli. MajÄ…cy sporo miejsca na nogi pasażerowie siedzÄ…cy z tyÅ‚u, również sÄ… beneficjentami korzyÅ›ci oferowanych przez platformÄ™ technologicznÄ… zaprojektowanÄ… wyÅ‚Ä…cznie dla pojazdów w peÅ‚ni elektrycznych. JeÅ›li chodzi o możliwość schowania różnych przedmiotów: linia produktowa Q4 e-tron otrzymuje wysokie noty za schowki o Å‚Ä…cznej pojemnoÅ›ci okoÅ‚o 25 l, a uchwyty na butelki wbudowane w górnÄ… część drzwi stanowiÄ… dodatkowy atut. Można w nich bezpiecznie umieÅ›cić nawet litrowe butelki i mieć je w idealnie ergonomicznym zasiÄ™gu.
Bagażnik oferuje wiÄ™cej miejsca niż w przypadku innych pojazdów klasy kompaktowej – odpowiada w tym wzglÄ™dzie pojazdom klasy Å›redniej-wyższej. W zależnoÅ›ci od ustawienia tylnych siedzeÅ„, pojemność bagażnika wynosi od 520 do 1490 l. w Q4 e-tron i od 535 do 1460 l. w Q4 Sportback e-tron. Klapa bagażnika w obu wersjach otwierana i zamykana jest elektrycznie. Oba modele mogÄ… ciÄ…gnąć przyczepÄ™ o masie do 1000 kg (z przyhamowaniem, nachylenie terenu 12%), a wersje quattro nawet do 1200 kg.
InnÄ… mocnÄ… stronÄ… tego samochodu, niezmiernie istotnÄ… pod kÄ…tem codziennego użytkowania, jest duży zasiÄ™g. Q4 40 e-tron (zużycie prÄ…du w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (NEDC); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0) po jednorazowym Å‚adowaniu akumulatora do peÅ‚nej pojemnoÅ›ci, przejeżdża do 520 km (w cyklu WLTP). KorzystajÄ…c z aplikacji myAudi, wÅ‚aÅ›ciciel może z domu, używajÄ…c wÅ‚asnego smartfona, aktywować Å‚adowanie i wstÄ™pnÄ… klimatyzacjÄ™ pojazdu.
Nowe pomysły na nową erę: wnętrze i działanie
WnÄ™trze Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron jest bardzo przestronne. Deska rozdzielcza jest delikatnie skierowana w stronÄ™ kierowcy. Podzielono jÄ… na odrÄ™bne obszary i wyposażono w dwa wyÅ›wietlacze, bÄ™dÄ…ce jednoczeÅ›nie osobnymi elementami designu. Dekoracyjny panel po stronie pasażera może być opcjonalnie wykonany z innowacyjnej, technicznej tkaniny zawierajÄ…cej domieszkÄ™ recyklatów. Opcja ta bÄ™dzie dostÄ™pna krótko po wprowadzeniu pojazdu na rynek. OdrÄ™bny, poziomy panel sterowania, mieÅ›ci w sobie dźwigniÄ™ zmiany biegów. Tapicerka foteli zawierajÄ…ca dużą domieszkÄ™ poliestru pochodzÄ…cego z recyklingu jest dostÄ™pna w sportowym pakiecie stylistyki wnÄ™trza S line. Na każde siedzenie wykorzystuje siÄ™ okoÅ‚o dwudziestu szeÅ›ciu przetworzonych, 1,5-litrowych, plastikowych butelek.
Nowa jest też kierownica z powierzchniami dotykowymi sÅ‚użącymi do sterowania zestawem wskaźników cyfrowych. Infotainmentem i nawigacjÄ… steruje siÄ™ przede wszystkim za pomocÄ… centralnego wyÅ›wietlacza MMI touch, który w najwyższym poziomie konfiguracji bÄ™dzie dostÄ™pny w rozmiarze 11,6 cala. Trzecim sposobem obsÅ‚ugi jest system gÅ‚osowy przetwarzajÄ…cy również wyrażenia z jÄ™zyka potocznego.
Na życzenie, Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron mogÄ… być wyposażone w dodatkowÄ… innowacjÄ™ – wyÅ›wietlacz danych na szybie head-up display z elementami rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej. NakÅ‚ada on obrazy informacji dostarczanych przez niektóre systemy wsparcia kierowcy oraz symbole nawigacji na rzeczywisty obraz otoczenia pojazdu, co uÅ‚atwia kierowcy ich dostrzeżenie. Informacje te sÄ… wyÅ›wietlane w sposób dynamiczny, w dużym polu widzenia, na którym w odlegÅ‚oÅ›ci okoÅ‚o dziesiÄ™ciu metrów od kierowcy pojawia siÄ™ wirtualny obraz, dajÄ…c fascynujÄ…cy efekt.