Prototypowe E‑Transity doÅ‚Ä…czÄ… do flot klientów Forda, w których bÄ™dÄ… eksploatowane w rzeczywistych, trudnych warunkach przez duże firmy z branży dostaw do supermarketów, dostaw towarów do domu klienta, usÅ‚ug pocztowych i usÅ‚ug komunalnych na terytorium Niemiec, Norwegii i Wielkiej Brytanii.
– Testy w warunkach rzeczywistych sÄ… ważnym krokiem na drodze rozwojowej w peÅ‚ni elektrycznego E‑Transita. DziÄ™ki nim bÄ™dziemy mogli dokÅ‚adniej zrozumieć, jak umożliwić zwiÄ™kszenie produktywność klientom z różnych branż, korzystajÄ…cym z bezemisyjnego samochodu – powiedziaÅ‚ Andrew Mottram, gÅ‚ówny inżynier programu E‑Transit w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe.
Europejskie testy prowadzone przez klientów Forda sÄ… częściÄ… szeroko zakrojonego programu rozwojowego E‑Transita, realizowanego przed jego wprowadzeniem na rynek wiosnÄ… 2022 roku. RozpoczynajÄ…ce siÄ™ pod koniec lata tego roku testy powinny potwierdzić, że w peÅ‚ni elektryczny samochód dostawczy może w komforcie sprostać potrzebom eksploatacji w różnych scenariuszach.
Inżynierowie Forda wykorzystajÄ… dane uzyskane podczas prób do doskonalenia systemów E‑Transita korzystajÄ…cych z Å‚Ä…cznoÅ›ci oraz funkcji zarzÄ…dzania jego zasiÄ™giem, aby poprawić zadowolenie klientów z nowego pojazdu.
Prototypy przeznaczone do testów zostanÄ… zmontowane w
globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii. ZnajdÄ… siÄ™ wÅ›ród nich wersje van oraz z kabinÄ… na podwoziu z zabudowanymi chÅ‚odniami, kontenerami, skrzyniami Å‚adunkowymi w różnych wersjach oraz ze specjalistycznym wyposażeniem przedziaÅ‚ów Å‚adunkowych. Europejscy nabywcy E‑Transitów otrzymajÄ… szeroki wybór wersji nadwoziowych, dÅ‚ugoÅ›ci pojazdu, wysokoÅ›ci dachu i masy caÅ‚kowitej, Å‚Ä…cznie 25 możliwych wariantów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów Forda.
PrzestrzeÅ„ Å‚adunkowa E‑Transita jest identyczna, jak w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co uÅ‚atwi wykonywanie zabudów specjalnych i umożliwi operatorom flot eksploatujÄ…cych Transity ponowne wykorzystanie istniejÄ…cych zabudów w caÅ‚kowicie elektrycznym samochodzie dostawczym. Pierwszy w branży system ProPower Onboard dostarczy do 2,3 kW mocy do zasilania urzÄ…dzeÅ„ elektrycznych poprzez standardowe gniazda, zainstalowane w kabinie i w przestrzeni Å‚adunkowej. ¹ Przewidywana Å‚adowność wynosi do 1616 kg dla samochodów z nadwoziem van i do 1967 kg dla modeli z kabinÄ… i podwoziem do zabudowy.
CaÅ‚kowicie elektryczny ukÅ‚ad napÄ™dowy E‑Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasiÄ™gu w cyklu WLTP do 350 km ² osiÄ…ganym dziÄ™ki takim rozwiÄ…zaniom zwiÄ™kszajÄ…cym zasiÄ™g, jak tryb jazdy Eco i programowane wstÄ™pne klimatyzowanie wnÄ™trza.
Operatorzy flotowi dodatkowo otrzymajÄ… nowe rozwiÄ…zania systemu SYNC 4, w tym Å‚atwy w obsÅ‚udze 12-calowy ekran i opcjonalny system nawigacji w chmurze, ³ z przyszÅ‚ymi ulepszeniami systemu, dokonywanymi dziÄ™ki automatycznym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.
Ford szacuje, że koszty eksploatacji samochodu bÄ™dÄ… o okoÅ‚o 40 procent niższe w porównaniu do modeli wyposażonych w silniki spalinowe, ⁴ a to dziÄ™ki niższym kosztom obsÅ‚ugi serwisowej.