FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1684 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1139 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Wiemy już wszystko o nowej Hondzie HR-V!
Autor: ŁM  Dodano: 2019-04-02
Wyświetlono: 580 razy
Wiemy już wszystko o nowej Hondzie HR-V!
Najnowsza odsłona modelu HR-V to najbardziej wyrafinowany subkompaktowy SUV w historii Hondy. Uatrakcyjnione nadwozie skrywa zmodernizowaną kabinę z nowymi materiałami wykończeniowymi oraz szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań technicznych. HR-V nadal oferuje przestrzeń i funkcjonalność typową dla minivana, a dodatkowo – dzięki rozszerzeniu gamy jednostek napędowych – jest teraz dostępny w bardziej dynamicznej wersji.
foto © Honda

  • Ciekawa stylistyka kabiny połączona z surową, wyrazistą sylwetką SUV-a
  • Mocne silniki i wydajne układy napędowe
  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze
  • Bogaty pakiet nowoczesnych rozwiązań technicznych

 

 

 

Elegancka stylistyka kabiny i wyrazista sylwetka SUV-a

 

Masywna, funkcjonalna sylwetka modelu HR-V, typowa dla aut segmentu SUV, otrzymała elegancką, opływową linię. Celem prac modernizacyjnych było opracowanie szeregu udoskonaleń stylizacyjnych, które miały uatrakcyjnić zarówno wygląd zewnętrzny jak i kabinę odświeżonej wersji modelu.

 

Sylwetka modelu HR-V nawiązuje nieco do nadwozi typu coupé, z wyrazistym przodem, masywnymi dolnymi panelami oraz niezwykle starannie dopracowanymi detalami linii i przetłoczeń. Całość stanowi kompozycję stylistyczną, która silnie przemawia do klienta docelowego, szukającego udanego połączenia dobrego stylu i funkcjonalności.

 

Nowa Honda HR-V posiada własną stylistyczną tożsamość i jednocześnie nosi cechy silnie identyfikujące ją z rodziną modelową Hondy. Zmiany stylistyczne nadwozia objęły m.in. przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face". Znajdujaca się powyżej przedniej kraty wlotu, listwa w kolorze chromu i czerni została ujednolicona i ma teraz barwę przydymionego chromu.

 

Linia nadwozia sprawia, że sylwetka nowej HR-V prezentuje się bardziej dynamicznie i sportowo. Wrażenie to potęgują takie elementy, jak klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C czy wyraziste linie popowadzone przez całą długość nadwozia. Dzięki nim zwinna sylwetka modelu HR-V zdaje się przeć naprzód i nawet po zatrzymaniu sprawia wrażenie jakby samochód nadal był w ruchu.

 

Podczas prac nad odświeżonym modelem, projektanci skupili się na wypracowaniu jeszcze masywniejszej sylwetki. Wyraziście wyprofilowane dolne panele nadwozia świetnie komponują się z pogłębionymi wlotami powietrza przedniego zderzaka, w których umieszczono okrągłe światła przeciwmgłowe. W standardzie reflektory otrzymały soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.

 

Z tyłu, ciemny, chromowany panel dekoracyjny stanowi nawiązanie do stylizacji przedniej części nadwozia, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.

 

Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe 17-calowe felgi aluminiowe oraz układ wydechowy zakończony chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice diodowej, a te ostatnie dodatkowo osadzono w przyciemnianych kloszach.

 

Nowa Honda HR-V zachowuje ponadprzeciętne jak na segment crossoverów właściwości aerodynamiczne. Pod podwoziem umieszczono trzy panele (pod silnikiem oraz pod przednią i tylną podłogą), które ułatwiają i optymalizują przepływ powietrza, tym samym poprawiając wydajność paliwową samochodu. Co więcej, płyty te poprawią poziom wyciszenia kabiny, zwiększając jednocześnie komfort podróżowania. Prace nad właściwościami aerodynamicznymi skupiły się również na optymalizacji aerodynamicznej siły nośnej w celu dalszej stabilizacji pojazdu podczas szybkiej jazdy.

 

Twardość, wytrzymałość i pewność prowadzenia, kojarzone zwykle z większymi SUV-ami, łączą się tutaj z dopracowanymi detalami, dzięki czemu Honda HR-V prezentuje się elegancko niezależnie od scenerii.

 

Model HR-V w wersji na rok 2019 dostępny będzie w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym m.in. z lakierem Platinum Grey Metallic (tylko odmiana Sport) oraz Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory, to: perłowe lakiery Milano Red, Platinum White i Crystal Black oraz metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.

 

Honda HR-V Sport w wersji na rok 2019

 

Nowa odmiana Sport otrzymała chromowany na czarno panel o wysokim połysku zamiast wykończonego przydymionym chromem panelu zastosowanego w pozostałych wersjach HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna, czarna przednia krata wlotu powietrza ma strukturę plastra miodu, podobnie jak przestrzenie wokół świateł przeciwmgielnych.

 

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak polakierowano na czarno. Pakiet obejmuje też czarne obudowy lusterek, podwójną końcówkę układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o dedykowanym dla tej wersji wzorze. Usportowioną wersję modelu wyróżnia w pełni diodowy system oświetlenia, obejmujący zespół przednich reflektorów oraz tylnych lamp, które umieszczono w ciemniejszych oprawach z czarną wewnętrzną przedziałką. Jednocześnie, na pokrywie bagażnika pojawił się chromowany na czarno element ozdobny.

 

Poszerzona gama wydajnych i dynamicznych silników i układów napędowych

 

  • Jednostki benzynowe o mocy maksymalnej 130 KM lub 182 KM
  • Sześciostopniowa przekładnia manualna oraz udoskonalona bezstopniowa skrzynia CVT dla wersji benzynowych
  • Sztywniejsza konstrukcja zapewniająca większe poczucie pewności podczas prowadzenia
  • System „Performance Damper” dla wersji Sport

 

Dzięki rozszerzeniu gamy dostępnych konfiguracji układu napędowego, nową Hondę HR-V można będzie zamówić z jedną z dwóch jednostek benzynowych – 130-konnym silnikiem 1.5 i-VTEC (96 kW) lub 182-konną odmianą 1.5 VTEC TURBO (134 kW). Obie czterocylindrowe jednostki napędowe zostały zaprojektowane z myślą o dobrej dynamice oraz niskim zużyciu paliwa.

 

Benzynowy silnik 1.5 i-VTEC

 

Zachowując równowagę między osiągami i wydajnością paliwową, benzynowa jednostka 1.5 i-VTEC generuje 130 KM mocy (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 155 Nm. Modele z tym silnikiem i sześciostopniową skrzynią manualną lub opcjonalną bezstopniową przekładnią CVT przyśpieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 10,2 oraz 11,7 sekundy. Silnik i-VTEC emituje od 148 g/km CO2 (zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP) (od 130g/km wg NEDC), podczas gdy zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,6 l/100 km do 6,8 l/100 km* (WLTP).

 

Silnik 1.5 i-VTEC wykorzystuje opracowany przez Hondę układ elektronicznie sterowanych zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów VTEC oraz układ płynnej zmiany faz rozrządu VTC, a także posiada układ dolotowy z klapami wirowymi. W najnowszej wersji modelu, zastosowano technologię tzw. „zaawansowanego honowania plateau”, która pozwala ograniczyć współczynnik tarcia wewnętrznego, tworząc niezwykle cienką powłokę między pracującym tłokiem i ścianą cylindra. Prowadnice łańcucha rozrządu również otrzymały nową powłokę zmniejszającą tarcie, co dodatkowo pomaga w redukcji zużycia paliwa przy dużych przebiegach i zwiększa sprawność silnika.

 

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

 

Nowością w gamie jednostek napędowych dostępnych w modelu HR-V w wersji na rok 2019 jest dynamiczny silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji Hondy Civic. W nowej odsłonie modelu HR-V, jednostka ta dostępna jest wyłącznie w odmianie Sport. Czterocylindrowy silnik zapewnia kompaktowemu SUV-owi bardzo dynamiczne osiągi, generując 182 KM mocy (134 kW) przy 5 500 obr./min. natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W odmianach z bezstopniową przekładnią CVT, maksymalne 220 Nm momentu obrotowego generowane jest w zakresie od 1700 do 5500 obr./min.

 

Honda HR-V Sport z sześciostopniową przekładnią manualną potrzebuje 7,8 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h oraz może rozpędzić się maksymalnie do 215 km/h. W wersjach z opcjonalną, bezstopniową przekładnią CVT, sprint do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a samochód może rozpędzić się do 200 km/h.

 

HR-V Sport emituje od 151 g/km CO2 (zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP) (od 135g/km wg NEDC), a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7 l/100 km do 7,1 l/100 km* (WLTP).

 

Standardowo, oba silniki benzynowe współpracować będą z sześciostopniową przekładnią manualną. Krótsze niż w innych SUV-ach tej klasy przełożenia sprawiają, że jazda HR-Vem wydaje się bardziej sportowa i dynamiczna.

 

Responsywna i udoskonalona przekładnia bezstopniowa CVT

 

 

Opcjonalna w wersjach z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 litra, popularna przekładnia CVT pracuje bardzo naturalnie. Wynika to z zastosowania odpowiednio dobranego oprogramowania sterującego – dostępnego wyłącznie w Europie – które oferuje siedem symulowanych biegów oraz zapewnia optymalne czasy zmiany stopnia przełożenia.

 

Kolejną zmianą wprowadzoną w przekładni CVT jest udoskonalony system tłumienia drgań przetwornika momentu, co zapobiega wahaniom wartości momentu przekazywanego na przekładnię, zwiększa trwałość całego układu oraz pozwala na skuteczniejszą redukcję wibracji i hałasu (NVH). Ponadto przekładnia zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje na moc generowaną przez silnik, co z perspektywy kierowcy skutkuje bardziej liniową charakterystyką jej przyboru.

 

Dodatkowym udogodnieniem są dwa tryby działania dostosowane do konkretnych sytuacji drogowych. System Early Downshift During Braking (EDDB) wykorzystuje silnik do wspierania działań kierowcy podczas hamowania. Gdy EDDB wykryje, że samochód wytraca prędkość podczas zjazdu ze wzniesienia lub wchodzi w zakręt po wcześniejszym naciśnięciu przez kierowcę pedału hamulca, automatycznie zwiększy prędkość obrotową, zapewniając tym samym efekt hamowania silnikiem. Dzięki temu prowadzący, po wyhamowaniu auta lub pokonaniu zakrętu, może sprawniej przyspieszyć do odpowiedniej prędkości.

 

Kolejny system – Fast Off – ocenia jak szybko kierowca zwalnia pedał przyspieszenia i utrzymuje obroty silnika na odpowiednim poziomie, aby zapewnić efekt hamowania silnikiem w sytuacjach, w których kierowca bardzo szybko wykonał tę czynność. System ten był intensywnie testowany na szybkich, wielopasmowych drogach w Europie. Dla przykładu, Fast Off rozpoznaje, kiedy kierowca szykuje się do wyprzedzenia pojazdu poprzedzającego, ale nie może wykonać manewru z powodu zajętego sąsiedniego pasa. Kiedy kierowca szybko zdejmie nogę z gazu, żeby przepuścić pojazd z tyłu, Fast Off utrzymuje wysokie obroty silnika w gotowości do wykonania wyprzedzania.

 

Jeszcze większy komfort jazdy i prowadzenia

 

Europejscy nabywcy modelu HR-V będą mogli korzystać z dobrodziejstw systemu SDC (Synaptic Damping Control), który zadebiutował w modelu HR-V w 2015 roku i stanowi element wyposażenia standardowego wszystkich modeli japońskiego producenta. Technologia ta zwiększa komfort jazdy i prowadzenia poprzez płynną kontrolę i dostosowanie siły tłumienia do warunków drogowych i atmosferycznych.

 

Płyta podłogowa i karoseria nowej Hondy HR-V w wersji na rok 2019 tworzą sztywną strukturę, która została w 27 procentach wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości i poprawia właściwości dynamiczne samochodu. Solidne podparcie sztywnej klatki nadwozia zapewnia układ zawieszenia (kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna w kształcie litery „H” z tyłu), który - w połączeniu z obniżonym środkiem ciężkości i zminimalizowanymi przechyłami karoserii – zwiększa poczucie pewności i bezpieczeństwa podczas jazdy.

 

Układ kierowniczy HR-V z adaptacyjnym, elektrycznym wspomaganiem pozwala do minimum ograniczyć podsterowność, do czego przyczynia się również konstrukcja przedniego zawieszenia z niżej położonym środkiem obrotu oraz tylnego zawieszenia ze środkiem obrotu położonym odpowiednio wyżej. Dzięki temu Honda HR-V pretenduje do miana crossovera wzbudzającego największe zaufanie podczas dynamicznej jazdy spośród wszystkich modeli w tym segmencie.

 

O stabilne i skuteczne wytracanie prędkości w HR-V dba nowy układ hamulcowy, obejmujący wentylowane tarcze o średnicy 293 mm z przodu oraz lite tarcze o średnicy 282 mm z tyłu. Elektroniczne systemy wzmacniające siłę hamowania i poprawiające stabilność pojazdu, to: układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS), układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (BA), system kontroli stabilności jazdy (VSA) oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA).

 

Nowoczesne rozwiązania techniczne w wersji HR-V Sport

 

Honda opracowała wersję HR-V Sport z myślą o nabywcach, którym zależy na subkompaktowym SUV-ie dostarczającym bardziej sportowych doznań. Częścią pakietu, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilności nadwozia oraz kontroli zawieszenia i reakcyjności układu kierowniczego, jest specjalny system „Performance Damper”.

 

Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne nadwozia. Zmniejsza on podatność na przechyły podczas pokonywania zakrętów, poprawia stabilność w czasie dynamicznej zmiany pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.

 

Model HR-V Sport wyróżnia się również układem kierowniczym wykorzystującym zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo zastosowano tu system AHA (Agile Handling Assist. Zapewnia on dużą responsywność w położeniach koła kierownicy bliskich centralnemu, a także bardziej płynną reakcję przy dużych skrętach kierownicy.

 

* Emisja pojazdu homologowana w zgodzie z nowym cyklem pomiarowym WLTP – Rozporządzenie (UE) 2017/1151.

 

Przestronne i funkcjonalne wnętrze

 

  • Najbardziej przestronna kabina w swojej klasie dzięki konstrukcji z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa
  • Dużo miejsca nad głowami, pod nogami oraz na wysokości kolan dla pasażerów tylnej kanapy
  • Niespotykana funkcjonalność kabiny – system składania foteli Magic Seat® 
  • Łatwy dostęp do bagażnika dzięki szerokiemu otworowi oraz nisko poprowadzonemu progowi załadunku

 

 

Kabina nowej Hondy HR-V stanowi idealną odpowiedź na wysokie wymagania nowoczesnego, świadomego nabywcy. Najnowsza odsłona modelu zachowuje funkcjonalność swych poprzedników, w tym m.in. niezwykle praktyczny i innowacyjny system składania foteli Magic Seat.

 

Konstruktorzy Hondy osiągnęli idealną równowagę między wiodącą w tej klasie przestronnością, łatwością użytkowania i możliwościami transportowymi, a dynamiczną i emocjonalną stylizacją. Honda HR-V może zatem pochwalić się wnętrzem, które łączy czysto praktyczną funkcjonalność z duchem zabawy i poczuciem prywatnej przestrzeni. Pojemna i wyjątkowo wszechstronna kabina HR-Va ma zalety typowe dla minivana, jednak pozycja za kierownicą pozwala poczuć zwinność i dynamikę auta.

 

Podstawą konstrukcji przestronnej i funkcjonalnej kabiny HR-V jest struktura z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa. Płaski zbiornik paliwa umieszczono tu pod przednimi fotelami, co pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni pod tylną kanapą. To z kolei umożliwiło zastosowanie systemu składania tylnych foteli Magic Seat, który dostępny jest również w modelu Jazz.

 

System Magic Seats zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli, których oparcia są dzielone w stosunku 60:40, celem uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagażu. Poza wyjściową pozycją uniesionych oparć foteli, użytkownik ma do wyboru trzy tryby ustawień systemu Magic Seats.

 

Tryb praktyczny – oparcia tylnych foteli zostają złożone i przesunięte do przodu, a ich siedziska schowane we wnękach na nogi, w wyniku czego powstaje płaska podłoga przedziału bagażowego o długości 1845 mm.

 

Tryb wysoki – przód tylnego siedziska unosi się do góry i do tyłu, blokuje się w pozycji pionowej tworząc przestrzeń ładunkową o wysokości 1 240 mm mierzoną od podłogi do podsufitki, umożliwiającą umieszczenie wysokich przedmiotów za przednimi fotelami.

 

Tryb długi – oparcie przedniego siedzenia pasażera rozkłada się do tyłu do pozycji poziomej podczas gdy oparcie tylnego siedzenia składa się do przodu tworząc tunel do umieszczenia przedmiotów o długości sięgającej 2 445 mm.

 

Użytkownicy z pewnością docenią również ogromną przestrzeń nad głowami, pod nogami oraz na wysokości ramion, której można by się raczej spodziewać w pojazdach z wyższych segmentów rynku.

 

Bagażnik także zadziwia pojemnością, która – przy uniesionych oparciach tylnych foteli – wynosi do 470* litrów, a po ich złożeniu wzrasta do 1103* litrów. Szeroki otwór załadunkowy (1180 mm) oraz nisko poprowadzony próg (650 mm) zapewniają łatwy dostęp do przedziału bagażowego.

 

Dzięki wysiłkom projektantów i konstruktorów firmy Honda, nawet długa podróż nowym HR-Vem jest bardzo przyjemna oraz nie powoduje zmęczenia kierowcy i pasażerów. Ponadto w Hondzie HR-V w wersji na rok 2019 zastosowano przeprojektowane przednie fotele ze zmodyfikowanym profilem siedzisk i oparć, które zapewniają teraz lepsze podparcie ciała kierowcy i pasażera, co jest szczególnie odczuwalne na wysokości barków.

 

* Faktyczna pojemność przedziału bagażowego została podana w litrach i może się różnić zależnie od wybranej wersji silnikowej oraz poziomu wyposażenia. Szczegółowe informacje znajdują się w tabelach danych technicznych. 

 

 

Dopracowana kabina oraz wysokogatunkowe materiały wykończenia wnętrza

 

  • Wysokogatunkowe, przyjemne w dotyku materiały wykończenia wnętrza
  • System Honda Connect – wygoda użytkowania i łączność podczas jazdy
  • Szeroki pakiet funkcji prezentowany na siedmiocalowym ekranie dotykowym
  • Panoramiczne okno dachowe z funkcją otwierania i uchylania to unikalny element wyposażenia w tym segmencie

 

Honda HR-V oferuje przestronne wnętrze wykonane z wytrzymałych materiałów oraz kokpit, który otacza kierowcę niczym w modelu coupé.

 

Przestronna i funkcjonalna kabina imponuje przyjemnymi w dotyku, wysokogatunkowymi materiałami, które uzupełniają wstawki dekoracyjne ze szczotkowanego chromu oraz przeszycia podkreślające ekskluzywny klimat wnętrza. Projekt deski rozdzielczej to połączenie solidności z dbałością o szczegóły, takie jak np. listwa w kolorze „piano black” podkreślająca wysoką jakość wykonania kabiny.

 

W wersji na rok 2019 pojawiły się nowe przednie fotele, których zmodyfikowane siedziska i oparcia zapewniają lepsze podparcie ciała kierowcy i pasażera. Standardowa tapicerka materiałowa została teraz wykonana z jeszcze lepszej gatunkowo tkaniny, natomiast wyższe wersje wyposażenia posiadają bardziej ekskluzywną kompozycję, czyli połączenie tkaniny i skóry naturalnej z podwójnym przeszyciem.

 

W kabinie wersji SPORT odnajdziemy natomiast fotele obszyte unikalną dwukolorową tapicerką materiałową połączoną z bordową skórą naturalną. Kompozycję tę uzupełniają czarne, połyskujące wstawki w dolnej części deski rozdzielczej oraz na panelach konsoli środkowej. Uzupełnieniem dynamicznej stylizacji jest czarna podsufitka,

 

Przed kierowcą znajduje się tablica przyrządów z trzema wskaźnikami, z których każdy został otoczony podświetlanymi obwódkami. Natomiast funkcja ECO Assist sprawia, że podczas oszczędniej jazdy podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony.

 

Przed pasażerem siedzącym z przodu znajduje się nowa, szeroka dysza z trzema regulowanymi nawiewami zapewniającymi komfortowy przepływ powietrza w całej kabinie. Siła nawiewu jest największa w dyszy znajdującej się najbliżej bocznej szyby, najmniejsza – w dyszy zlokalizowanej centralnie, a uśredniona – w tej najbliżej panelu centralnego.

 

Najbogatsza wersja modelu HR-V dodatkowo oferuje nabywcom elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe, które stanowi unikalny element wyposażenia w tej klasie aut i zwiększa poczucie przestronności kabiny. Podczas otwierania i uchylania okna dachowego (o długości 846 mm), automatycznie odsuwa się również roleta przeciwsłoneczna, którą można ręcznie zasunąć, by ograniczyć nasłonecznienie kabiny. Przednia sekcja – która uchyla się na wysokość 27,5 mm – mierzy 475 mm długości.

 

Opracowana przez Hondę koncepcja „Smart Touch Interior” pozwala sterować niektórymi najczęściej używanymi funkcjami pokładowymi w sposób prosty i nie wymagający wykonywania zbędnych ruchów. Wśród takich funkcji znalazły się: elektryczny hamulec postojowy, dotykowy panel klimatyzacji oraz przełącznik kierunkowskazów z funkcją komfort.

 

Zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy

 

Honda HR-V została wyposażona w zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy, który zadebiutował w Europie w modelu CR-V na rok 2015. System jest standardem w najwyższej i średniej wersji wyposażeniowej Hondy HR-V, natomiast w odmianie podstawowej oferowany jest opcjonalnie.

 

System zapewnia łatwą obsługę za pośrednictwem siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w desce rozdzielczej. Wyświetlacz systemu można dopasować do własnych preferencji, wybierając jeden z dwóch motywów, natomiast nawigowanie pomiędzy zakładkami w menu ułatwiają kolorowe ikony.

 

System Honda Connect jest oferowany z fabrycznie zainstalowanymi aplikacjami i umożliwia dodawanie kolejnych, za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center, pozwalającej na spersonalizowanie systemu. Fabrycznie instalowana aplikacja „Aha” daje wygodny dostęp do tysięcy stacji radiowych – oferujących muzykę, serwisy informacyjne, podcasty oraz audiobooki – a także najnowszych treści publikowanych przez serwisy społecznościowe oraz innych usług o charakterze ściśle lokalnym.

 

Ponadto, system Honda Connect oferuje wiele możliwości podłączenia smartfonów i innych urządzeń multimedialnych za pośrednictwem: Wi-Fi, Bluetooth, HDMI,

 

W wyższych wersjach wyposażenia Hondy HR-V dostępna jest również nawigacja satelitarna firmy Garmin, w pełni zintegrowana z systemem Honda Connect.

 

Podstawowe wersje modelu HR-V są standardowo wyposażone w pięciocalowy kolorowy wyświetlacz LCD umieszczony na desce rozdzielczej oraz w 160-watowy system audio AM/FM/CD z czterema głośnikami. W pozostałych odmianach stosowany jest 180-watowy system z sześcioma głośnikami.

 

Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa

 

  • System aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CBA), zapobiegający kolizjom przy niewielkich prędkościach, we wszystkich wersjach HR-V
  • Zaawansowany Asystent Kierowcy (Advanced Driver Assist System) – pięć systemów bezpieczeństwa aktywnego
  • Przednie fotele z aktywnymi zagłówkami zapobiegającymi urazom zgięciowo-odgięciowym kręgosłupa szyjnego
  • Struktura nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering)

 

 

Honda HR-V – podobnie, jak wszystkie europejskie modele tej marki – została wyposażona w szereg systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego, które ułatwiają prowadzenie, zapewniając jednocześnie maksymalną ochronę użytkowników samochodu i pieszych.

 

Każda wersja nowego HR-Va, sprzedawana w Europie, będzie wyposażona w opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). Przy małych prędkościach ma on zapobiegać kolizjom lub łagodzić ich skutki dzięki wykorzystaniu czujnika laserowego skanującego drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CTBA automatycznie przyhamowuje pojazd. System pozostaje aktywny przy prędkościach jazdy poniżej 32 km/h. Gdy wykryje on ryzyko kolizji, samochód nieznacznie wytraci prędkość oraz uruchomione zostaną ostrzegawcze sygnały dźwiękowe i optyczne, informujące kierowcę o zagrożeniu. Następnie system automatyczne aktywuje układ hamulcowy w celu całkowitego zatrzymania samochodu.

 

Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS)

 

Modele HR-V w średniej i najwyższej wersji wyposażeniowej otrzymają standardowo pakiet ADAS, czyli zaawansowany system wspomagania kierowcy (Advanced Driver Assist System), działający w oparciu o szereg specjalnych czujników oraz kamer monitorujących obszar przed i za samochodem. W skład systemu wchodzą takie rozwiązania techniczne, jak: system ostrzegania przed kolizją (FCW), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), inteligentny ogranicznik prędkości (ISL), system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDW) oraz system automatycznych świateł drogowych (HBSS).

 

System ostrzegania przed kolizją czołową

 

System ostrzegania przed kolizją czołową wykrywa ryzyko kolizji, rozpoznając pojazd (auto osobowe lub ciężarówkę) bezpośrednio przed samochodem, dzięki informacjom z wielofunkcyjnej kamery. System pozostaje aktywny podczas jazdy z prędkością od 15 km/h. Po wykryciu ryzyka zderzenia wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne. Odległość decydująca o ostrzeżeniu może być ustawiona zgodnie z preferencjami kierowcy, system może być również wyłączony przez kierowcę.

 

System rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition

 

System TSR wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do rozpoznawania znaków drogowych podczas jazdy do przodu. Po minięciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wyświetla jego graficzny odpowiednik na ekranie tablicy przyrządów.

 

System jest zaprojektowany, aby rozpoznawać okrągłe znaki pokazujące ograniczenia prędkości i zakazy wjazdu. Dwa znaki mogą być wyświetlane jednocześnie – po prawej stronie wyświetlacza pokazuje się tylko znak ograniczenia prędkości, podczas gdy lewa strona pokazuje znaki zakazu wjazdu i ograniczenia prędkości uzupełnione o dodatkowe informacje, jak na przykład warunki atmosferyczne.

 

Inteligentny ogranicznik prędkości

 

Inteligentny ogranicznik prędkości stanowi zaawansowane technicznie połączenie dwóch, uprzednio niezależnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa – automatycznego ogranicznika prędkości (ASL) oraz systemu rozpoznawania znaków drogowych (TSR). Automatyczny ogranicznik prędkości stanowi wyposażenie standardowe wszystkich europejskich modeli Hondy i ma za zadanie utrzymywać maksymalną prędkość zadaną przez kierowcę.

 

Po włączeniu inteligentnego ogranicznika prędkości, prędkość maksymalna pojazdu jest automatycznie dostosowana do obowiązującego ograniczenia, wykrytego przez system rozpoznawania znaków. Gdy pojazd minie znak ograniczający prędkość, samochód samoczynnie i w sposób płynny zwolni do maksymalnej dopuszczalnej na danym obszarze prędkości. Jeśli prędkość pojazdu będzie większa o przynajmniej 3 km/h od prędkości dozwolonej, system poinformuje o tym kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego oraz migającej na wyświetlaczu ikony ze znakiem ograniczenia prędkości. Pojazd nie osiągnie wówczas prędkości wyższej od maksymalnej dopuszczalnej, niezależnie od siły nacisku, jaką kierowca wywrze na pedał przyspieszenia. Kiedy pojazd minie znak pokazujący wyższe ograniczenie prędkości, system pozwoli kierowcy przyspieszyć do nowego dozwolonego limitu i zapobiegnie przekroczeniu nowego ograniczenia. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

 

System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu

 

System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia linii wyznaczających pas ruchu na drodze. System wysyła kierowcy ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne, jeżeli samochód zmienia pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

 

System wspomagania świateł drogowych

 

System sterowania światłami drogowymi (HBSS) pozostaje aktywny podczas z jazdy z prędkością ponad 40 km/h, automatycznie włączając i wyłączając światła drogowe, zależnie od warunków jazdy, obecności innych pojazdów silnikowych (samochodów osobowych i ciężarowych oraz motocykli) i rowerów oraz z uwzględnieniem stopnia natężenia światła zewnętrznego. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

 

Bezpieczeństwo bierne wbudowane w strukturę pojazdu

 

Platforma modelu HR-V obejmuje strukturę ramową ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), która tworzy szkielet połączonych elementów konstrukcyjnych pochłaniających i równomiernie rozpraszających siłę zderzeniową. Tak opracowana konstrukcja przyczynia się do redukcji działania sił przenoszonych na przedział pasażerski w przypadku kolizji, co w efekcie zapewnia większą odporność na skutki zderzenia czołowego, uderzenia w tył pojazdu, jak i zderzeń bocznych.

 

ACE™ pomaga także ograniczyć ryzyko wjechania pod lub nad przeszkodę, co może się zdarzyć w przypadku niesymetrycznego czołowego zderzenia z większym lub mniejszym pojazdem.

 

Wszystkie europejskie wersje Hondy HR-V wyposażone są w system ośmiu poduszek powietrznych, który zapewnia najwyższy stopień ochrony podróżnych. Poduszki przednie, boczne i kurtyny na całej długości są zaprojektowane wg najnowszych rozwiązań i są aktywowane tylko w przypadku absolutnej konieczności. Zagłówki przednich foteli zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu urazom zgięciowo-odgięciowym kręgosłupa szyjnego.

 

 

Dane techniczne

 

Do wyboru mamy trzy silniki i dwie przekładnie przekazujące moc na przednią oś.

 

 

Silnik benzynowy 1.5 i-VTEC

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

Typ

4 zawory na cylinder

4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa (cm3)

1 498

1 498

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

73.0 x 89.5

73 x 89.5

Stopień sprężania

11,5

10.6

Moc

130 KM przy 6600 obr/min

182 KM przy 5500 obr/min

Moment obrotowy

155 Nm przy 4600 obr/min

240 Nm w zakresie 1900-5000 obr./min (6MT)

220 Nm w zakresie 1700-5500 obr./min (CVT)

 

Przekładnia

 

 

Silnik benzynowy 1.5 i-VTEC

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

Manualna

6 biegów

6 biegów

Skrzynia automatyczna CVT

Bezstopniowa z 7 symulowanymi „biegami”

Bezstopniowa z 7 symulowanymi „biegami”

 

Przełożenia

 

 

1.5 i-VTEC

1.5 VTEC TURBO

 

6-biegowa skrzynia manualna

Skrzynia automatyczna CVT

6-biegowa skrzynia manualna

Bezstopniowa CVT (symulowane przełożenia)

(symulowane przełożenia)

1. bieg

3,642

 

3,642

 

2. bieg

2,08

 

2,08

 

3. bieg

1,361

 

1,361

 

4. bieg

1,023

 

1,023

 

5. bieg

0,829

 

0,829

 

6. bieg

0,686

 

0,686

 

7. bieg

 

 

Bieg wsteczny

3,673

 

3,673

 

Przełożenie główne

4,705

 

4,705

 

 

 

0,408 – 2,526

 

0,405 – 2,645

 

 

1,382 – 2,706

 

1,339 – 1,858

 

 

5,436

 

5,047

 

Zawieszenie i amortyzacja

 

Przednie

Kolumny McPhersona

Tylne

Belka skrętna typu H

 

Układ kierowniczy

 

 

Benzynowy silnik 1.5 i-VTEC

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

Typ

Zębatkowa

Liczba obrotów kierownicy

2,79

 2,38

(od skrajnie lewego do skrajnie prawego położenia)

Średnica zawracania

10,6 

11,0 

(mierzona na kołach)

Średnica zawracania

 11,4

 11,8

 

Hamulce

 

Przednie

Tarcze wentylowane 293 mm

Tylne

Tarcze 282 mm

 

Koła i opony

 

Rozmiar koła

Opony – przód

Opony – tył

x 16 cali

215/60 R16

215/60 R16

x 17 cali

215/55 R17

215/55 R17

x 18 cali (tylko wersja Sport)

225/50 R18

225/50 R18

 

Wymiary (mm)

 

Nadwozie

mm

Długość całkowita

4335/4346

Szerokość całkowita

2,019 (z lusterkami)

Wysokość całkowita

1,605 (z anteną)

Rozstaw osi

2 610

 

Pojemności i objętości (l)

 

Bagażnik

Maksymalnie: 470 (oparcia w pionie) / 1 103 (oparcia złożone)

Wersja SPORT: 448 (oparcia w pionie) / 1 043 (oparcia złożone)

Zbiornik paliwa

50

 

Masy (kg) 

 

Silnik

Benzynowy silnik 1.5 i-VTEC

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

Masa własna (z zatankowanym zbiornikiem)

1241 – 1317 (6MT)

1249 – 1324 (CVT)

1341 – 1349 (6MT)

1428 – 1435 (CVT)

 

Osiągi i zużycie paliwa

 

Silnik

1.5 i-VTEC

1.5 VTEC TURBO

Przekładnia

6-biegowa skrzynia manualna

Skrzynia automatyczna CVT

6-biegowa skrzynia manualna

Skrzynia automatyczna CVT

Prędkość maksymalna (km/h)

 192

187 

215 

200 

0-100 km/h (s)

10,7

11,4

 7,8

8,6 

Średnie zużycie paliwa (l/100km) wg NEDC

Cykl mieszany

 5,0 – 7,0

4,7 – 6,3

5,1 – 7,3

5,0 – 7,6

Średnia emisja CO2 (g/km)

wg NEDC

Cykl mieszany

130 – 132 

121 - 122

135

137

Zużycie paliwa wg WLTP (l/100km)

Prędkoość niska

8,2 – 8,4 

 8,6 – 8,8

8,5

10,5

Zużycie paliwa wg WLTP (l/100km)

Prędkoość średnia

 6,2 – 6,3

6,0 – 6,2

6,2

6,7

Zużycie paliwa wg WLTP (l/100km)

Prędkoość wysoka

5,7 – 5,8

5,6 – 5,8

 5,8

 5,9

Zużycie paliwa wg WLTP (l/100km)

Prędkoość bardzo wysoka

7,0 – 7,1

7,2 – 7,4

7,0 

7,3 

Średnie zużycie paliwa wg WLTP (l/100km)

Cykl mieszany

6,6 – 6,7

6,6 – 6,8

 6,7

7,1 

Średnia emisja CO2 (g/km)

wg WLTP

Cykl mieszany

148 - 152

150 - 155

151 

162 



Źródło: Honda, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Honda ogłasza kolejne kroki w kierunku elektryfikacji pojazdów
» Nowości Hondy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Honda HR-V 2019:
w lewo
Honda HR-V 2019
© Honda
Honda HR-V 2019
© Honda
Honda HR-V 2019
© Honda
Honda HR-V 2019
© Honda
Honda HR-V 2019
© Honda
Honda HR-V 2019
© Honda
w prawo
 Inne artykuły
» SEAT utrzymuje rekordowe wyniki sprzedaży 2019-09-13
  Arona Seat wyniki finansowe W sierpniu SEAT sprzedał 42 100 samochodów, poprawiając tym samym własny rekord miesiąca z 2018 roku. Oznacza to, że w osiem miesięcy 2019 roku hiszpańska marka samochodów sprzedała 411 600 pojazdów – to najwyższa wartość w historii firmy. W tym samym cz... więcej »

» Mercedes wprowadza na rynek Klasę A oraz B z napędem hybrydowym typu plug-in 2019-09-12
  Mercedes PHEV Mercedes poszerza swoją ofertę hybryd plug-in pod szyldem EQ Power. Koncern wprowadza na rynek kompaktowe PHEV-y zasilane trzecią generacją hybrydowego układu plug-in. Klasa A i B będą dostępne z alternatywnym napędem; do salonów trafią jeszcze w 2019 roku.... więcej »

» Były szef designu BMW i Infiniti będzie pracował dla marki KIA 2019-09-12
  Karim Habib KIA Kia Motors Corporation mianowała Karima Habiba na stanowisko starszego wiceprezesa i szefa Kia Design Center. Wybór Habiba zapewnia marce Kia dalsze podnoszenie jakości designu jej samochodów. Karim Habib obejmie stanowisko na początku października i będzie pr... więcej »

» Volkswagen Samochody Dostawcze umacnia swoją pozycję na polskim rynku 2019-09-12
  Volkswagen Samochody Dostawcze wyniki finansowe Volkswagen Samochody Dostawcze zamknął sierpień tego roku z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. W porównaniu z sierpniem roku ubiegłego, rejestracje całej gamy modelowej wzrosły o 16 procent i wyniosły 1256 aut. Licząc od początku tego roku, w Polsce zareje... więcej »

» Ford ustanawia nowy rekord świata podczas największego zlotu Mustangów! 2019-09-12
  Mustang zlot 2019 Egzemplarze reprezentujące wszystkie generacje Mustanga od czasu premiery kultowego modelu sportowego w 1964 r. zgromadzone dniu 7 września na obiekcie testowym Ford Lommel Proving Ground, pomogły w ustanowieniu nowego rekordu świata w liczbie Mustangów zgroma... więcej »

» Mitsubishi Motors na ratunek podczas katastrof 2019-09-12
  Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Aby pomagać regionom dotkniętym klęskami żywiołowymi, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wdroży Program Wsparcia Społeczności DENDO, którego celem jest stworzenie systemu szybkiego dostarczania pojazdów elektrycznych produkowanych przez MMC lokalnym władzom n... więcej »

» Cykl koncertów PIERWSZE PIĘTRO w Volvo Car Warszawa 2019-09-11
  Volvo Car Warszawa 2019 Czym jest „Pierwsze piętro”? To cykl wyjątkowych koncertów, które już od 12 września, odbywać się będą Volvo Car Warszawa przy ulicy Marszałkowskiej 89. I zarazem gratka dla fanów kameralnych występów na żywo; tu gwiazdy, które na co dzień wyprzeda... więcej »

» Terenówką w przyszłość – Audi AI:TRAIL quattro 2019-09-11
  Audi AI:TRAIL quattro Audi kompletuje kwartet swoich wizjonerskich pojazdów i na salonie IAA 2019 prezentuje samochód terenowy z napędem elektrycznym, reprezentujący mobilność przyszłości. Audi AI:TRAIL quattro to kompleksowa koncepcja zrównoważonej mobilności do jazdy po nieutward... więcej »

» Najwyższe parametry i innowacyjna stylistyka: nowe Audi RS 7 Sportback 2019-09-11
  Audi RS 7 Sportback 2019 Audi RS 7 Sportback drugiej generacji (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11.6 – 11.4; łączna emisja CO2 w g/km: 265 – 261) jest jeszcze bardziej wyjątkowe niż jego poprzednik. Audi Sport GmbH podczas wystawy motoryzacyjnej International Motor Show ... więcej »

» Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen: Oto samochód, który zmieni system 2019-09-11
  Herbert Diess Volkswagen ID.3 Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, zaprezentował model ID.3: „Dla Volkswagena ID.3 oznacza początek wielkiej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych”. ... więcej »

» Ekspozycja Volkswagena podczas IAA 2019: elektromobilność przede wszystkim 2019-09-11
  Volkswagen IAA 2019 Auta elektryczne, które są głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznej wystawy IAA we Frankfurcie oraz nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo pokazują, jak bardzo zmienia się Volkswagen. W ciągu najbliższych pięciu lat, oferta marki pos... więcej »

» W pełni elektryczny samochód? Przede wszystkim liczy się projekt 2019-09-11
  CUPRA Tavascan IAA 2019 Elektryfikacja to nie tylko przyszłość, ale i teraźniejszość motoryzacji. Jej dynamiczny rozwój ma wpływ na cały proces produkcji pojazdów, poczynając od ich projektowania. Które elementy trzeba wyeliminować? Czy wzornictwo ma wpływ na zasięg samochodu? Między... więcej »

» Ford prezentuje gamę zelektryfikowanych pojazdów, które do 2022 roku wyprzedzą konwencjonalne napędy benzynowe i Diesla 2019-09-10
  Ford IAA 2019 Ford zademonstrował dziś na salonie samochodowym we Frankfurcie swoje postępy w elektryfikacji gamy przyszłych samochodów.... więcej »

» Honda ogłasza kolejne kroki w kierunku elektryfikacji pojazdów 2019-09-10
  Honda Frankfurt 2019 Podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, Honda zaprezentowała kilka nowości, ujawniając więcej niż kiedykolwiek informacji na temat europejskiej strategii „Electric Vision”.... więcej »

» Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zmienia nazwę na Volkswagen Samochody Dostawcze 2019-09-10
  Volkswagen Samochody Dostawcze logo Nowe logo i nowe, cyfrowe doświadczenia klientów: Volkswagen Samochody Użytkowe wdraża w życie nową identyfikację wizualną marki idącą w zgodzie z podobnymi zmianami, które zachodzą w marce Volkswagen Samochody Osobowe. Idąc krok dalej zmianie ulega także nazw... więcej »

» ID.3 wreszcie w pełnej krasie – debiut elektrycznego Volkswagena we Frankfurcie podczas IAA 2019-09-10
  ID.3 2019 IAA ID.3 jak żaden inny model odzwierciedla zmiany, jakim podlega marka Volkswagen. Ten przełomowy samochód jest pierwszym modelem z wyłącznie elektrycznym napędem i skonstruowanym na nowej płycie podłogowej MEB. Premierowo w pełnej krasie Volkswagen ID.3 został w... więcej »

» Nowe logo Volkswagena [ZDJĘCIA] 2019-09-10
  Volkswagen nowe logo Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował nowe logo oraz identyfikację wizualną marki. Zmiany w Volkswagenie odzwierciedla wprowadzenie do oferty aut elektrycznych nowej generacji – modeli z rodziny ID. Do 2025 ... więcej »

» Elektryczna ofensywa SEAT-a i CUPRY na targach IAA we Frankfurcie 2019-09-10
  SEAT CUPRA IAA 2019 W 2019 roku SEAT ogłosił dwa elektryczne modele – SEAT Mii electric i SEAT el-Born. Na międzynarodowych targach we Frankfurcie dołączył do nich SEAT Tarraco FR PHEV, czyli hybrydowy SUV typu plug-in. CUPRA z kolei zaprezentowała swój pierwszy, w pełni el... więcej »

» Nowości Hondy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2019-09-10
  Honda IAA 2019 Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Honda zaprezentowała wersję seryjną pojazdu elektrycznego nowej generacji – model Honda e. Dzięki interaktywnym elementom ekspozycji, korzystającym m.in. z takich zaawansowanych technologii, jak wirtualna rzec... więcej »

» SEAT i CUPRA na targach IAA we Frankfurcie 2019-09-10
  Tarraco PHEV Targi IAA we Frankfurcie nad Menem ruszyły pełną parą. Motoryzacyjny świat czeka na najciekawsze premiery. Co dla dziennikarzy i odwiedzających przygotowali SEAT i CUPRA?... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121
Wyświetlane: 0 - 20 z 22416 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |