FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1680 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1140 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej
  Dodano: 2019-10-07
Wyświetlono: 84 razy
Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej
Audi przekształca się w firmę będącą dostarczycielem mobilności elektrycznej – to proces obejmujący wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa. Do roku 2025 cztery pierścienie mają zamiar wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanym modeli samochodów, co stanowić będzie ok. 40 procent udziału w globalnej sprzedaży.
foto © Audi

W ten sposób Audi konsekwentnie podąża drogą zrównoważonej mobilności. W nawiązaniu do tych założeń, również obszary Zaopatrzenia i Produkcji koncernu w coraz większym stopniu dostosowują się do kryteriów zrównoważonego rozwoju. Nabyte umiejętności oraz doświadczenia związane z rozwojem i produkcją Audi e-tron, zostaną uwzględnione w przyszłych projektach dotyczących modeli w pełni elektrycznych. Działaniom towarzyszą kompleksowe koncepcje szkoleniowe i rozwojowe.

 

 

Konsekwentnie elektryczny

 

Audi staje się dostawcą zintegrowanej, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla mobilności premium, której celem jest objęcie wiodącej wśród konkurencji roli. W tym celu koncern z Ingolstadt przyśpiesza prace nad „mapą drogową” elektryfikacji i dekarbonizacji w całej firmie. Do roku 2025 ślad węglowy floty pojazdów Audi w całym cyklu ich życia ma zostać zmniejszony o 30 procent w porównaniu z rokiem 2015. W przyszłości, zwrot z inwestycji, jako centralny parametr kontroli finansowej, również pokaże skalę emisji CO2, przy czym zrównoważone zarządzanie pomoże zwiększyć stopę zwrotu do ponad 21 procent.

 

W kontekście konsekwentnego koncentrowania się Grupy Volkswagen na mobilności elektrycznej, Audi w sposób ukierunkowany dostosowuje swoją gamę układów napędowych do sprecyzowanych życzeń klientów segmentu premium. W przypadku wielu dużych modeli, ich wymagań w zakresie mocy i częstego korzystania z nich na długich trasach, cztery pierścienie, oprócz pojazdów elektrycznych, stawiają na hybrydowe napędy typu plug-in.

 

Konsekwentnie klient

 

Nowocześni klienci klasy premium coraz częściej koncentrują się na zrównoważonej mobilności. Jest to zatem konsekwentny krok w kierunku uczynienia mobilności elektrycznej jednym z głównych filarów nowej strategii marki. Już w najbliższej przyszłości Audi zarezerwuje pięćdziesiąt procent budżetu marketingowego na tematy związane z mobilnością elektryczną. Celem firmy jest zbudowanie wśród klientów jeszcze silniejszych, emocjonalnych doświadczeń związanych z nowymi rodzajami napędu, entuzjazmu wobec nich oraz wyeliminowanie różnych wątpliwości. Przykładem takiego podejścia jest podcast "The Future Is Electric" – obecnie emitowany jest drugi jego sezon - który niedawno zdobył nagrodę "World Media Award" w kategorii "Automotive". Na początku tego roku Audi zaczęło pisać również kolejny rozdział marketingowej historii modeli e-tron, stawiając w Porcie Lotniczym Monachium instalację wystawową „Meteorite”. Osoby ją odwiedzające, podczas ponad 20 tysięcy odbytych jazd testowych miały okazję spontanicznie „doświadczyć” nowego modelu i marki Audi.


Najważniejszymi ambasadorami nowych rozwiązań technicznych są partnerzy handlowi Audi na całym świecie. By przygotować się dobrze do promowania i sprzedaży wszystkich modeli typu e-tron, dealerzy od wielu miesięcy instalują przy swych salonach odpowiednią infrastrukturę do ładowania. Audi przeszkoliło już w zakresie wprowadzenia na rynek modeli e-tron ponad 9 500 pracowników salonów czterech pierścieni z całego globu. By zapewnić najwyższą jakość obsługi, marka z Ingolstadt korzysta z innowacyjnej technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Technicy serwisowi z ponad czterdziestu krajów już teraz korzystają ze specjalnie opracowanego kursu szkoleniowego VR, zapoznając się ze szczegółami dotyczącymi akumulatorów wysokiego napięcia w Audi e-tron.


Dla klientów kupujących pojazdy segmentu premium, oprócz samego produktu, coraz ważniejsze stają się doświadczenia z obcowania z marką. Dotyczy to zwłaszcza modeli zelektryfikowanych, ponieważ ekosystem pojazdu odgrywa tu decydującą rolę. W związku z tym, koncern oferuje swoim klientom usługę Audi e-tron Charging Service. Zapewnia ona dostęp do około 80 procent wszystkich stacji ładowania samochodów elektrycznych w Europie, czyli ponad 110 000 publicznych punktów ładowania w 20 krajach Unii Europejskiej, obsługiwanych przez 220 dostawców. Niezależnie od tego, czy to stacje ładowania prądem stałym, czy prądem zmiennym, czy z mocą 11 kW czy 150 kW – do rozpoczęcia procesu ładowania potrzebna jest klientowi tylko jedna, jedyna karta. Rozliczanie za usługę odbywa się automatycznie za pośrednictwem konta użytkownika. Dzięki nowej funkcji Plug & Charge, która zostanie udostępniona wkrótce, Audi e-tron autoryzuje się samodzielnie i automatycznie - poprzez procesy kryptograficzne - na terminalu ładującym i również samodzielnie aktywuje urządzenie.


By naładować swoje pojazdy w domu, klienci Audi mogą zaopatrywać swoje mieszkania i garaże w "Volkswagen Naturstrom", który w 100 procentach wytwarzany jest z odnawialnych źródeł energii. Na życzenie, lokalny partner serwisowy Audi wyśle elektryka, który sprawdzi sieć elektryczną w garażu klienta i zainstaluje odpowiednie przyłącze do ładowania.


Opcjonalny system ładowania „connect”, który może w pełni naładować akumulator Audi e-tron w nieco ponad cztery godziny, w połączeniu z domowym systemem zarządzania energią zapewnia dodatkowe, inteligentne funkcje. By uniknąć przeciążenia domowej sieci elektrycznej, Audi e-tron może być ładowane z maksymalną dostępną mocą biorąc jednocześnie pod uwagę potrzeby innych konsumentów energii elektrycznej w gospodarstwie domowym. Klienci mogą również zdefiniować indywidualne priorytety i np. ładować samochód w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza. Jeśli dom jest wyposażony w system fotowoltaiczny, pojazd może być ładowany przede wszystkim za pomocą energii elektrycznej generowanej przez ten system, a zarządzanie ładowaniem uwzględnia nawet przewidywane fazy nasłonecznienia.


Porozumienie wielu marek: kompleksowa infrastruktura do pobierania opłat


Od garażu klienta i współpracy z Ionity do zintegrowanej sieci energetycznej: w roku 2017 Grupa Volkswagen, w tym marki Audi i Porsche oraz koncerny BMW, Daimler i Ford, założyły europejską sieć szybkiego ładowania prądem stałym Ionity. Do 2020 r., w 25 krajach ma być 400 stacji ładowania dużej mocy (HPC) zlokalizowanych w odległości nie większej niż 120 km od siebie. Oprócz swego zaangażowania w grupie Ionity, Audi prowadzi również wstępne testy partnerstwa z grupami energetycznymi i przedsiębiorstwami użyteczności publicznej, by móc oferować klientom dostawy tzw. zielonej energii, a co za tym idzie niezawodną i kompleksową mobilność. Ważnym elementem ekosystemu mobilności elektrycznej Audi jest takie zarządzanie opłatami, by móc wspierać lokalną sieć energetyczną, a nie ją przeciążać. Wraz z dostawcami energii i dostawcami usług energetycznych, Audi bada potencjał inteligentnych sieci domowych i "inteligentnych sieci", które przekształcą modele e-tron w pełnoprawnych uczestników procesu transformacji energetycznej. Wstępne testy przyniosły już obiecujące wyniki, w tym w odniesieniu do kalkulacji kosztów klienta.


Równowaga w całym łańcuchu wartości


Audi postawiło sobie za cel sukcesywne obniżenie emisyjności w całym cyklu życia pojazdu - od łańcucha dostaw i procesu produkcji, do użytkowania a następnie utylizacji wytwarzanych przez koncern samochodów. Ponadto Audi ma jasną misję osiągnięcia neutralności węglowej w całej firmie do roku 2050.


Łańcuch dostaw odgrywa kluczową rolę na mapie drogowej Audi dotyczącej zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do samochodów elektrycznych. W związku z tym firma intensyfikuje wysiłki zmierzające do nawiązania dialogu z partnerami w celu znacznego zmniejszenia emisji CO2 w całym łańcuchu wartości. Pod koniec roku 2018, Audi uruchomiło w dziale Zamówień i Zakupów odpowiedni program szkoleniowy i od tego czasu przeprowadziło ponad 30 warsztatów z dostawcami na tematy związane z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla. Pierwsze wyniki pokazują, że partnerzy są w stanie zredukować emisję CO2, w szczególności poprzez zamykanie cyklów materiałowych, wykorzystywanie zielonej energii elektrycznej oraz używanie większych ilości materiałów pochodzących z recyklingu. Na początek najwięcej uwagi przykłada się do części, które wymagają szczególnie energochłonnej produkcji. Należą do nich na przykład akumulatory wysokiego napięcia i komponenty aluminiowe. Audi już teraz wymaga od swoich dostawców ogniw akumulatorowych stosowania zielonej energii elektrycznej w produkcji i uwzględniło nawet to wymaganie w swoich specyfikacjach zamówień.


Koncern z Ingolstadt prowadzi również kampanię na rzecz zrównoważonego przerobu aluminium. Audi było pierwszym producentem samochodów, który otrzymał certyfikat "Performance Standard" przyznawany przez Aluminium Stewardship Initiative - twórcę kompleksowego standardu zrównoważonego rozwoju na tym polu. Certyfikat potwierdza, że aluminiowe elementy obudowy akumulatora w Audi e-tron są produkowane i instalowane zgodnie z wymogami zrównoważonego rozwoju ASI. Audi zamierza też nawiązać ukierunkowaną współpracę z innymi firmami certyfikowanymi przez ASI. Na przykład producent aluminium Hydro, już od lipca 2019 r. dostarcza trwałe, certyfikowane przez ASI aluminium do stworzenia obudowy akumulatora pierwszego w pełni elektrycznego modelu Audi. Od końca roku 2019 Hydro będzie dostarczać wyłącznie certyfikowane przez ASI blachy aluminiowe dla produkcji Audi e-tron.


Ponadto Audi redukuje emisję CO2 w procesie używania aluminium, wykorzystując ponownie ten materiał w myśl założeń gospodarki obiegu zamkniętego. Firma już w roku 2017 wprowadziła "Aluminium Closed Loop" – zamknięty obieg wykorzystania aluminium - w fabryce Neckarsulm. Ścinki blachy aluminiowej pozostające w tłoczni są odsyłane bezpośrednio do dostawcy, który poddaje je recyklingowi. Następnie Audi ponownie wykorzystuje te przetworzone blachy aluminiowe w procesie produkcyjnym. W ten sposób cztery pierścienie w roku 2018 zaoszczędziły około 90 tysięcy ton metrycznych CO2 - o 30 procent więcej niż w rok wcześniej. Począwszy od roku 2020, Audi będzie stopniowo wprowadzać zamknięty obieg wykorzystania aluminium w innych zakładach.


W celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw i jeszcze większej jego wydajności, marka z czterema pierścieniami w logo już w 2017 r. wprowadziła „rating zrównoważonego rozwoju”. Służy on do oceny, czy dostawca przestrzega norm społecznych i środowiskowych. Oprócz ujawnienia pewnych procesów, rating może również obejmować kontrolę na miejscu. Od lipca 2019 r. rating zrównoważonego rozwoju obejmuje również ocenę procesów „compliance”. Od tego momentu jest obowiązkowym kryterium przy udzielaniu zamówienia. Oznacza to, że dostawcy otrzymają zamówienie tylko wtedy, gdy w sposób możliwy do zweryfikowania spełnią określone standardy społeczne, środowiskowe i zgodności. Rating zostanie wkrótce wprowadzony w całej Grupie Volkswagen.


Audi angażuje się też w różne inicjatywy, prowadząc wraz z innymi partnerami kampanie na rzecz ochrony praw człowieka i praw środowiskowych w łańcuchu dostaw. Jest na przykład członkiem Global Battery Alliance zajmującego się ochroną praw człowieka i standardami społecznymi w zakresie wydobywania surowców do produkcji baterii oraz opracowującego rozwiązania w zakresie ponownego wykorzystania baterii litowo-jonowych.


Produkcja neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla


Audi uważa, że neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla produkcja samochodów elektrycznych jest ważnym elementem zrównoważonej mobilności. Fabryka w Brukseli jest w tej kwestii pionierem. Jest ona neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla od samego początku produkcji w niej modelu Audi e-tron. Osiągnięto to dzięki przejściu na ekologiczną energię elektryczną, co nastąpiło już w 2012 r. oraz dzięki zainstalowaniu największego w regionie systemu fotowoltaicznego. Dzięki certyfikatom biogazowym fabryka Audi w Brukseli spełnia też wymagania w zakresie ekologicznego ogrzewania. Łącznie, dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii, zakład oszczędza do 40 tysięcy ton metrycznych emisji CO2 rocznie. Pakiet środków uzupełniają projekty kompensacyjne dotyczące innych emisji, których jeszcze nie da się uniknąć. Koncern realizuje teraz tę strategię w sposób kompleksowy: Do 2025 roku wszystkie zakłady Audi mają być całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.


Ponowne użycie i recykling akumulatorów


Audi i Volkswagen są w trakcie opracowywania koncepcji ponownego użycia zużytych akumulatorów wysokiego napięcia. Jeśli w ciągu kilku lat akumulator stracił znaczący procent swojej pojemności ładowania, może być mimo to nadal używany do zastosowań stacjonarnych. Spośród wielu dostępnych możliwości, Audi testuje obecnie dwie, w ramach projektów pilotażowych: zastosowanie w wózkach widłowych i ciągnikach w głównej fabryce koncernu w Ingolstadt oraz zastosowanie akumulatorów jako stacjonarnego magazynu energii na kampusie w Berlinie.
 

Pierwszy etap strategicznej współpracy badawczej Audi i belgijskiego specjalisty ds. recyklingu i technologii materiałowej firmy Umicore, zakończył się opracowaniem koncepcji zamkniętego obiegu elementów akumulatorów wysokiego napięcia. Celem jest tu odzyskanie cennych materiałów, takich jak kobalt i nikiel oraz dalsze ich wykorzystanie w nowych akumulatorach wysokiego napięcia.
 

Maksymalna elastyczność: produkcja modeli zelektryfikowanych


Cztery pierścienie, wraz z rozpoczęciem produkcji Audi e-tron w brukselskiej fabryce, weszły w erę elektryfikacji. Tamtejszy tradycyjny zakład produkcyjny został gruntownie zmodernizowany i obecnie jest jedną z najnowocześniejszych fabryk modeli elektrycznych w Europie. Napędy elektryczne są dostarczane przez zakład produkcji silników Audi w Győr, a w Brukseli uruchomiono własna wytwórnię akumulatorów. Wiele doświadczeń z produkcji e-trona w Brukseli jest obecnie włączanych do nowych projektów BEV i do procesu uruchamiania kolejnych fabryk pojazdów elektrycznych Audi.
 

W przyszłości, w produkcji elektrycznych aut Audi stawia na wysoką elastyczność i przynoszące dużo korzyści procesy synergii wewnątrz Grupy. Na przykład platforma PPE (Premium Platform Electric) dla dużych samochodów elektrycznych została opracowana we współpracy z Porsche. Celem tej współpracy jest też uruchomienie produkcji samochodów bazujących na platformie PPE w już istniejących lokalizacjach. Koncepcja takiego pojazdu opiera się na standaryzowanych strukturach instalacji i może być szybko przeniesiona do innych fabryk.
 

Audi ma również ogromne nadzieje co do efektów synergii w produkcji mniejszych modeli bazujących na platformie MEB (modular electrification platform - modułowa platforma elektryfikacji). Dla przykładu: Audi Q4 e-tron, elektryczny SUV segmentu A, zjedzie z linii montażowej w fabryce Volkswagena w Zwickau wraz z modelami marek VW i SEAT. Dzięki takiemu połączeniu platform produkcyjnych możliwe jest wytwarzanie przyszłych modeli elektrycznych w dużych ilościach i z dużą wydajnością. Najważniejsze części MEB produkowane są w zakładach koncernu, głównie w Kassel (moduły napędowe), Salzgitter (części silników elektrycznych) i w Brunszwiku (akumulatory i części zawieszenia).
 

Przygotowania do rozpoczęcia produkcji modelu Audi e-tron GT, który pod koniec 2020 roku zjedzie z linii montażowej w Böllinger Höfe koło Neckarsulm, są już w toku. Podczas gdy Audi R8 – produkowany obecnie w tym miejscu mocny samochód sportowy z silnikiem spalinowym, jest nadal wytwarzane głównie ręcznie, elektryczne Gran Turismo ma być produkowane tu z wyższym stopniem automatyzacji, zwłaszcza jeśli chodzi o budowanie nadwozia. Oba modele wytwarzane będą na tej samej linii produkcyjnej, której częstotliwość jest obecnie zwiększana o 20 cykli - do 36. Linia zostanie również uzupełniona o przenośnik podzespołów biegnący ponad głowami pracowników. Poszczególne elementy elektryczne pojazdu, takie jak system akumulatorów, napęd lub zarządzanie temperaturą, są przygotowywane w specjalnych, wstępnie zmontowanych zestawach i instalowane na linii montażowej jako gotowy moduł.
 

Hybrydy typu plug-in produkowane są w tych samych fabrykach, co ich w pełni spalinowe odpowiedniki. Dla przykładu: Audi Q5 TFSI e wytwarzane jest w San José Chiapa (Meksyk), a Audi A7 TFSI e w Neckarsulm. Obecnie Audi wytwarza również dwa zelektryfikowane modele w Chinach. Są to Audi A6 L e-tron i Audi Q2 L e-tron. Oba przeznaczone są na rynek lokalny. W roku 2020 rozpocznie się tu również produkcja Audi e-tron.
 

Podążamy z nurtem: wdrożenie zespołu pracowników w kurs e-mobilności
 

Audi dokonuje również szeroko zakrojonych inwestycji w mobilność elektryczną w obszarze zasobów ludzkich. Firma zatrudnia kolejnych ekspertów, poszerzając jednocześnie swoją wiedzę wewnętrzną i przygotowując pracowników Audi do wyzwań produkcji przyszłości. Budżet na dalszą edukację został zwiększony o nieco ponad jedną trzecią, z 60 mln euro do 80 mln euro rocznie.

 

Wraz z Technische Hochschule Ingolstadt (Politechnika w Ingolstadt, THI) Audi zaprojektowało kurs szkoleniowy z zakresu mobilności elektrycznej dla konstruktorów układów napędowych. W audytorium THI inżynierowie Audi poszerzają swoją wiedzę w dziedzinie mobilności elektrycznej. Celem kursu jest wzmocnienie ich umiejętności strategicznych i technicznych. Specjaliści i szkoleniowcy koncernu z Ingolstadt współpracowali z profesorami THI, dostosowując proces nauczania do wymagań firmy. Nauczanie stacjonarne w THI i fazy samokształcenia, odbywają się na przemian przez okres trzech i pół miesiąca. Harmonogram zajęć dla konstruktorów układów napędowych Audi obejmuje takie moduły nauczania jak "silniki elektryczne i elektronika użytkowa" lub "koncepcje pojazdów zelektryfikowanych i magazynowanie energii". Pierwsi uczestnicy kursu ukończyli szkolenie na początku roku 2017.

 

Audi konsekwentnie poszerza również tematykę mobilności elektrycznej w swoich programach dla młodych talentów. Na przykład stale dostosowuje swoje szkolenia do postępu technicznego i w razie potrzeby opracowuje nowe profile zatrudnienia. Profil zatrudnienia "Wykwalifikowany elektryk ze szczególnym uwzględnieniem techniki systemowej i wysokonapięciowej" został wprowadzony w roku 2014. Od tego czasu około 700 młodych ludzi rozpoczęło lub ukończyło trzyletnie praktyki w zakładach w Ingolstadt i w Neckarsulm. Po ukończeniu praktyk zwykle pracują oni w różnych obszarach produkcji, na przykład w zakresie analizy danych lub wykorzystują swoje umiejętności w jednym z warsztatów pionu Rozwoju Technicznego lub Centrum Przedprodukcyjnego. Z kolei nowy profil zatrudnienia pod nazwą "Elektryk wykwalifikowany w zakresie techniki akumulatorów" wystartował w roku 2018. W tym przypadku nacisk kładzie się na produkcję i zapewnienie jakości akumulatorów wysokiego napięcia. Nie ma znaczenia, czy jest to praktyka zawodowa, czy też dalsze szkolenie - kurs jest zawsze ustawiony na mobilność elektryczną. W przypadku prowadzenia tego typu działań w fabrykach Audi poza terenem Niemiec, jeśli zachodzi taka potrzeba specjalne oferty szkoleniowe i rozwojowe są dostosowywane do specyfiki danego kraju.



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent
» Nowe Audi RS 4 Avant
 Inne artykuły
» Elektryczny Volkswagen ID.3 potrafi komunikować się z kierowcą i otoczeniem za pomocą świateł 2019-10-15
  Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Light ID.3 – pierwszy model z całkowicie nowej rodziny elektrycznych samochodów z ID. w nazwie – wyznacza przyszłość marki Volkswagen. Do rodziny ID. będą należały modele różnych segmentów, ale wszystkie będą imponować dynamiką, nowoczesnym designem i in... więcej »

» Volkswagen Samochody Dostawcze: od początku roku sprzedaż w Polsce wzrosła o 25 procent 2019-10-15
  Volkswagen Samochody Dostawcze wyniki finansowe Przez pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 9844 pojazdy. To o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – IX 2018: 7873 szt.). Na całym świecie w tym samym czasie sprzedano 369... więcej »

» Elektryczna Mazda zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio 2019-10-15
  Mazda EV premiera grafika Nowy samochód elektryczny Mazdy został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu wszystkim pasażerom poczucia „otulenia otwartością”. Celem było sprawienie, by każda chwila spędzona w samochodzie stała się komfortowym doświadczeniem, które pozwoli klie... więcej »

» Nowe hybrydy plug-in – Ford Transit i Tourneo umożliwiają bezemisyjną jazdę bez obaw o zasięg 2019-10-15
  Transit PHEV 2019 Ford jest pierwszym producentem oferującym układy napędowe PHEV w segmencie rynku samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Do sprzedaży trafia właśnie najnowszy Transit Custom Plug-In Hybrid.... więcej »

» SEAT Ibiza i Leon w nowej odsłonie FR Black 2019-10-15
  FR Black, Ibiza FR Black 2019 SEAT wprowadza limitowaną edycję specjalną FR Black do modeli Ibiza oraz Leon. Nowa wersja wyposażenia dedykowana jest tym klientom, którzy poszukują jeszcze bardziej sportowego, unikalnego designu, a jednocześnie cenią komfort i funkcjonalność. Nowe odsłony k... więcej »

» Volkswagen e-Crafter z tytułem Ekologicznego Dostawczego Samochodu Roku 2019-10-14
  EkoFlota nagroda 2019 W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworz... więcej »

» Prezes Volkswagen Group Polska: Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym 2019-10-14
  ID.3 Impact mobility rEVolution 2019 „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej... więcej »

» Zimowy przegląd w ASO Honda 2019-10-14
  Honda Africa Twin 2020 Początek sezonu to czas, w którym motocykliści budzą się z zimowego snu. Pierwsze oznaki wiosny to zwykle sygnał, żeby umówić się na serwis i wykonać podstawowe czynności. W tym miejscu zazwyczaj spotykamy się z sytuacją, że maszyna czeka, temperatura sprzyja,... więcej »

» T-Roc w wersji R jest już dostępny w Polsce [CENA] 2019-10-14
  T-Roc R 2019 Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,... więcej »

» Badania nad źródłami energii odnawialnej 2019-10-14
  Mitsubishi logo MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) bierze udział w wspólnych badaniach źródeł energii odnawialnej, prowadzonych na wyspie Sumba w Indonezji. Celem badania jest zapewnienie energii ze źródeł fotowoltaicznych, które mogą sprawdzić się na odległych wyspach, gdzi... więcej »

» Volvo S60 Polestar Engineered niebawem w Polsce 2019-10-14
  S60 T8 Polestar Engineered W środę 9 października w Volvo Car Warszawa zaprezentowano najnowszą, limitowaną wersję modelu S60 T8 Polestar Engineered. Ten sportowy i jednocześnie ekologiczny samochód już niebawem trafi na polski rynek w bardzo krótkiej serii. Model pokazuje także kolejny... więcej »

» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent 2019-10-10
  Audi wyniki 2019 Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podcza... więcej »

» Nowy Golf na pierwszych szkicach 2019-10-10
  Golf 2020 Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światow... więcej »

» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane 2019-10-10
  S-MAX GALAXY 2019 Ford wprowadził udoskonalenia dla stylowego, sportowego samochodu rekreacyjnego S-MAX i przestronnego samochodu osobowego Galaxy, proponując jeszcze bardziej charakterystyczną stylistykę, większy komfort i lepszą łączność dla kierowców i pasażerów.... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 z nowym systemem operacyjnym Android opracowanym przez firmę Google 2019-10-10
  Volvo EV srodek Nowe elektryczne Volvo XC40 będzie rewolucyjne dla naszej marki nie tylko z uwagi na zastosowany rodzaj napędu. Nasz pierwszy „elektryk” zadebiutuje z nowym system pokładowym opracowanym przez Google’a. Nie jest to znany już wcześniej system ... więcej »

» SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [FOTORELACJA] 2019-10-10
  S60 T8 Polestar Engineered 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo i dwa silniki elektryczne – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.... więcej »

» Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? 2019-10-09
  Seat innowacje SEAT Martorell W zakładach SEAT-a w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowdzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówie... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zaprezentowany w Polsce podczas: Impact mobility rEVolution 2019 2019-10-09
  Volkswagen ID.3 polska premiera Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswag... więcej »

» Marka Volkswagen wprowadza nową stronę internetową 2019-10-09
  Volkswagen nowa strona internetowa Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a ... więcej »

» Thomas Sedran nowym prezesem odpowiedzialnym za lekkie samochody dostawcze w ACEA - Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów 2019-10-09
  Thomas Sedran Volkswagen Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich p... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126
Wyświetlane: 0 - 20 z 22504 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |