-
strona internetowa dla klientów Volkswagena utrzymana w nowej stylistyce marki
-
znacznie łatwiejsza nawigacja i spersonalizowane usługi
-
nowy konfigurator pozwala znacznie szybciej skonfigurować model zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta
-
na 24 rynkach, w tym polskim strona internetowa już dziaÅ‚a – wprowadzenie na Å‚Ä…cznie 120 rynkach potrwa do poÅ‚owy 2020 roku
„Nowa strona internetowa stanowi gÅ‚ówny element strategii Volkswagena w dziedzinie digitalizacji. DziÄ™ki efektywniejszej komunikacji chcemy jeszcze lepiej obsÅ‚ugiwać naszych klientów” – powiedziaÅ‚ Jochen Sengpiehl, szef marketingu marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Przy jej tworzeniu uwzglÄ™dniliÅ›my mocno zmieniajÄ…ce siÄ™ dzisiaj zachowania ludzi podczas korzystania z podobnych platform internetowych”.
„DziÄ™ki nowej platformie cyfrowej po raz pierwszy stworzyliÅ›my centralnÄ… bramÄ™ do Å›wiata Volkswagena zawierajÄ…cÄ… wszystkie treÅ›ci dotyczÄ…ce marki” – wyjaÅ›nia Candido Peterlini, szef Global Digital Marketing marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Strona internetowa opiera siÄ™ na analizie historii danych, dziÄ™ki temu możemy odpowiadać na indywidualne zainteresowania i potrzeby każdego użytkownika”.
Przy pomocy osobistego Volkswagen-ID, który na życzenie może otrzymać użytkownik, jego komunikacja z Volkswagenem stanie siÄ™ znacznie efektywniejsza. Oznacza to, że dziÄ™ki swojej wczeÅ›niejszej aktywnoÅ›ci na stronie użytkownik zobaczy dokÅ‚adnie te treÅ›ci i funkcjonalnoÅ›ci, które bÄ™dÄ… dla niego w danej chwili ważne i interesujÄ…ce.
Jeśli więc użytkownik oglądał na przykład modele z napędem elektrycznym, podczas następnej wizyty na stronie Volkswagena znajdzie wszystkie dopasowane pod kątem jego zainteresowań informacje na temat aut tego rodzaju.
Centralnym elementem strony jest nowy konfigurator, który znajduje siÄ™ teraz na każdej pojedynczej stronie poÅ›wiÄ™conej danemu modelowi. W przeciwieÅ„stwie do starszego rozwiÄ…zania, kiedy użytkownik musiaÅ‚ przejść bardzo drobiazgowy i czasochÅ‚onny proces konfiguracji auta, teraz rozpoczyna jÄ… od zaprogramowanego wczeÅ›niej modelu podstawowego i przy znacznie mniejszej liczbie kliknięć może skonfigurować wybrany przez siebie model.
StronÄ™ stworzono i przetestowano wspólnie z użytkownikami. Zawarte na niej usÅ‚ugi i funkcjonalnoÅ›ci sÄ… stale rozwijane. W kolejnym kroku ma np. pojawić siÄ™ funkcja e-Commerce, która po zakoÅ„czeniu konfiguracji pozwoli od razu przejść do procedury zakupu. W przyszÅ‚oÅ›ci nowa strona Volkswagena stanie siÄ™ cyfrowÄ… platformÄ… Å‚Ä…czÄ…cÄ… ze sobÄ… użytkowników, producenta, dealerów, pojazdy i usÅ‚ugi.