FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1666 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1132 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Tam gdzie luksus spotyka wydajność: Audi A8 L 60 TFSI e quattro
  Dodano: 2019-10-17
Wyświetlono: 145 razy
Tam gdzie luksus spotyka wydajność: Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Wprowadzając na rynek model A8 L 60 TFSI e quattro (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 2,7 – 2,5; zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 61 – 57*), Audi po raz pierwszy oferuje swoim klientom samochód klasy luksusowej napędzany również elektrycznie.
foto © Audi

  • Najwyższy komfort jazdy, sportowy duch i zasięg w trybie elektrycznym do 46 km
  • 3.0 V6 TFSI i mocny silnik elektryczny gwarancją mocy systemowej 330 kW (449 KM) i systemowego momentu obrotowego 700 Nm
  • Inteligentnie skomunikowane: aplikacja myAudi App oraz usługa ładowania Audi e-tron Charging Service

 

 

Połączenie napędu hybrydowego typu plug-in i inteligentnego zarządzania napędem umożliwia pokonywanie w trybie jazdy czysto elektrycznej odległości do 46 km (wg pomiarów zgodnych z WLTP). Tym samym większość tras pokonywanych tym samochodem na co dzień, może być przejeżdżanych bezemisyjnie i prawie bezgłośnie. Ogromną dynamikę gwarantuje moc systemowa 330 kW (373 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm.

 

Lokalnie nieemitujące zanieczyszczeń do atmosfery i prawie bezgłośne w mieście, mocne i sportowe na długich trasach – Audi A8 L 60 TFSI e quattro** wzbudza podziw swym wszechstronnym charakterem. Prezentując ten samochód, Audi wprowadza napęd hybrydowy typu plug-in do klasy luksusowej i konsekwentnie kontynuuje swą strategię elektryfikacji. Na europejskie rynki nowy model wejdzie jesienią – jako jeden z wariantów modelu A8 L, który ze swym wydłużonym rozstawem osi mierzy 5,30 m. Parę tygodni później pojawi się A8 jako hybryda typu plug-in ze standardowym rozstawem osi. Audi A7 Sportback** oraz SUV Q5 50 TFSI e quattro** i Q5 55 TFSI e quattro** są dostępne na rynku już od września.



Siła dwóch serc: wydajny silnik spalinowy i dużej mocy silnik elektryczny



Za napęd spalinowy Audi A8 L 60 TFSI e quattro** odpowiada silnik 3.0 TFSI. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem bezpośrednim i filtrem cząstek stałych emitowanych przez silniki benzynowe, generuje moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 2,7 – 2,5; zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 61 – 57*). Silnik posiada certyfikat zgodności z normą emisji spalin Euro 6d TEMP. Za napęd elektryczny odpowiada z kolei permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) o mocy maksymalnej 100 kW i z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, która za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro kieruje siły napędowe do wszystkich kół pojazdu.



Elektronika mocy przetwarza prąd stały czerpany z akumulatora wysokiego napięcia w prąd trójfazowy zaopatrujący silnik elektryczny, który podczas rekuperacji pracuje jako alternator i ponownie magazynuje prąd stały w akumulatorze. Akumulator, umieszczony pod podłogą bagażnika, składa się ze 104 tzw. ogniw typu pouch, podzielonych na osiem modułów. Akumulator wysokiego napięcia magazynuje 14,1 kWh energii elektrycznej i ma napięcie 385 V. Jego obieg chłodzenia powiązany jest z obiegiem chłodzenia klimatyzacji oraz z obiegiem niskich temperatur chłodzącym silnik elektryczny i wysokiej mocy układ elektroniczny. By dodatkowo podnieść wydajność energetyczną, montowana standardowo czterostrefowa klimatyzacja automatyczna współpracuje z pompą ciepła wykorzystującą ciepło odpadowe oddawane przez komponenty układu wysokiego napięcia.



Audi A8 L 60 TFSI e quattro** ma moc systemową 330 kW (449 KM) i wysoki systemowy moment obrotowy 700 Nm (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 2,7 – 2,5; zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 61 – 57*) – dostępny już przy 1250 obr./min, czyli tuż powyżej liczby obrotów na jałowym biegu. Gdy podczas boostingu oba silniki współpracują ze sobą, flagowy model Audi bez problemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zgodnie z normą NEFZ napęd typu plug-in w modelu A8 zużywa tylko 2,5 litra paliwa na 100 km. Audi A8 L 60 TFSI e quattro** na napędzie elektrycznym rozpędza się maksymalnie do 135 km/h, a zasięg jazdy elektrycznej w jego przypadku wynosi zgodnie z normą WLTP do 46 km.



Inteligentne tryby jazdy i udoskonalony predyktywny asystent wydajności



Strategia napędu hybrydowego typu plug-in jest tak ułożona, by kierowca A8** mógł większość codziennych przejazdów pokonywać na napędzie elektrycznym. Na jednym z dwóch wyświetlaczy systemu MMI (dolnym), znajduje się przycisk „EV“. Używając go, kierowca w każdej chwili może zadecydować, czy i jak chciałby zaingerować we współpracę obu silników. Luksusowa limuzyna z napędem hybrydowym typu plug-in startuje w trybie „EV” i porusza się wtedy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Silnik spalinowy uaktywnia się dopiero wtedy, gdy kierowca mocniej, przełamując opór, wciśnie pedał gazu – punkt wyczuwalnego oporu jest zmienny i zależy od aktualnie dostępnej mocy napędu elektrycznego.



W trybie „Hybrid”, do działania gotowe są dwa tryby operacyjne: „Auto” i „Hold”. W trybie „Auto”, po włączeniu prowadzenia do celu w nawigacji MMI plus (element wyposażenia standardowego), automatycznie uaktywnia się predyktywna strategia napędu. Ponadto ładowanie akumulatora przebiega tu inteligentnie i jest optymalnie rozłożone na całą drogę, uwzględniając dłuższe odcinki pokonywane na napędzie wyłącznie elektrycznym oraz konieczność częstego zatrzymywania się np. w korkach, czy na skrzyżowaniach. Predyktywna strategia napędu nakłania do możliwie długich odcinków pokonywanych czysto elektrycznie i do maksymalnego wykorzystania mocy akumulatora.



Tryb „Hold” działa zgodnie z inną strategią. Tutaj– dzięki rekuperacji i przesunięciu punktu obciążenia, czyli dzięki zdefiniowanym ingerencjom w zarządzanie silnika 3.0 TFSI - z minimalnymi tylko wahaniami utrzymywany jest stały stan naładowania akumulatora. W ten sposób np. jazda w przestrzeni miejskiej, po dłuższym odcinku pokonanym w trybie jazdy konwencjonalnej, będzie przebiegać w trybie czysto elektrycznym, tj. bezemisyjnej i prawie bezgłośnej.



Strategia operacyjna Audi A8 L 60 TFSI e quattro **, do planowania zarządzania napędami wykorzystuje różne dane. Główny nacisk kładziony jest zawsze na optymalizację komfortu jazdy i zużycia energii, a także na ograniczenie do minimum emisji CO2. Jeśli chodzi o planowanie podróży na duże odległości, strategia uwzględnia długość i profil trasy, a także informacje o ruchu pozyskiwane na bieżąco online oraz styl jazdy kierowcy. W prognozie krótkoterminowej standardowy system predyktywnego asystenta wydajności (PEA) dostarcza informacji z bezpośredniego otoczenia pojazdu. Dane te pobierane są bezpośrednio z systemu nawigacji i dotyczą na przykład ograniczeń prędkości, rodzajów dróg, wzniesień i spadków terenu. System uwzględnia również dane pozyskiwane z kamery i z radarów monitorujących ruch uliczny.



Fazy, w których kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu są również niezmiernie ważne dla osiągnięcia maksymalnej wydajności Audi A8 L 60 TFSI e quattro**. W takich sytuacjach kontrolę nad systemami napędowymi przejmuje predyktywny asystent wydajności. Decydując o tym czy samochód pojedzie w danej chwili w trybie biegu jałowego z wyłączonym silnikiem, czy w trybie żaglowania i rekuperacji – czyli odzyskiwania energii kinetycznej i jej zamiany w energię elektryczną – system opiera się na danych pozyskiwanych z nawigacji uwzględniając dodatkowo np. odległość od pojazdu poruszającego się przed nami. Rekuperując, flagowy model Audi może odzyskać maksymalnie 25 kW energii elektrycznej.

 



Ponadto silnik elektryczny odpowiedzialny jest za wszystkie lekkie i średnie przyhamowania do 0,3 g, czyli za ponad 90 procent wszystkich manewrów hamowania w codziennym użytkowaniu pojazdu. Dopiero przy energicznym hamowaniu współpracuje z hamulcami hydraulicznymi. Dzięki zaawansowanemu zestrojeniu, przejście (z ang. tzw. „blending”) między hamowaniem elektrycznym a hydraulicznym przebiega prawie niezauważalnie. Podczas hamowania, Audi A8 L 60 TFSI e quattro** ma moc rekuperacji do 80 kW.



Jeśli aktywny jest korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC), to predyktywny asystent wydajności PEA wspiera kierowcę nie tylko podczas hamowania, ale także podczas przyspieszania – co wpływa na zmniejszenie spalania benzyny. Jeśli tempomat ACC jest wyłączony, to kierowca otrzymuje wskazówki, kiedy z uzasadnionych przyczyn powinien zdjąć nogę z gazu. Czuje wtedy impuls w aktywnym pedale przyspieszenia i widzi odpowiednie informacje na ekranie standardowego w tym modelu systemu Audi virtual cockpit oraz na wyświetlaczu danych na szybie head-up display (dostępnym w opcji). Symbole szczegółów – przykładowo skrzyżowań, tablic z nazwami miejscowości i pojazdów jadących przed nami – informują o zalecanej redukcji prędkości.



W kokpicie cyfrowym Audi virtual cockpit i na wyświetlaczu standardowego systemu obsługi MMI touch response, kierowca może wyświetlić wiele informacji na temat elektrycznego trybu jazdy. Są to: miernik mocy, zasięg i przepływy energii w obu jednostkach napędowych. Miernik mocy jako centralny wyświetlany element dostarcza m. in. informacji o maksymalnej mocy elektrycznej czy o rekuperacji.



Oprócz przycisku „EV”, kierowca A8 L 60 TFSI e quattro** dysponuje także drugą możliwością wpływania na charakter jazdy – systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki trybom „comfort”, „efficiency”, „auto” i „dynamic”, może określić ustawienia napędu, pneumatycznego zawieszenia i układu kierowniczego. W zależności od ustawień, przy naciśnięciu na pedał gazu zmienia się także sposób współpracy napędów.



Jeśli dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji „S”, to silnik elektryczny wspiera jednostkę spalinową 3.0 TFSI, wykorzystując w celu zwiększenia dynamiki i zwrotności funkcję boostingu. Tzw. „jazda na luzie” jest tu wtedy zablokowana – tym samym silnik elektryczny rekuperuje zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmie nogę z prawego pedału.



Dźwięk dla lepszego bezpieczeństwa: akustyczny system ostrzegania przed pojazdem



W celu ostrzegania pieszych i rowerzystów w ruchu ulicznym, Audi A8 L 60 TFSI e quattro** standardowo generuje syntetyczny e-dźwięk. Akustyczny system ostrzegania (AVAS) zgodnie z dyrektywą unijną jest wyraźnie słyszalny do prędkości 20 km/h i stopniowo zanika wraz z rosnącą prędkością. Dźwięk ten wytwarza mała skrzynka z elektroniką, a emituje go głośnik w prawym nadkolu.



Komfortowe: ładowanie w domu i w drodze



Do elementów standardowego wyposażenia dużej limuzyny z napędem hybrydowym typu plug-in należy tzw. kabel mode 3 do ładowania w publicznych terminalach ładujących. Klienci Audi w Niemczech mogą zaopatrywać swoje gospodarstwa domowe w ekologicznie wytwarzany prąd elektryczny Volkswagen Naturstrom®, który w 100 procentach podchodzi z odnawialnych źródeł energii. Kierowca może wygodnie naładować akumulator także w drodze: własna usługa ładowania oferowana przez Audi – Audi e-tron Charging Service –umożliwia dostęp do ponad 110 tys. punktów ładowania w Europie. Do rozpoczęcia ładowania wystarcza jedna karta – niezależnie od wybranego dostawcy.



Zarządzanie ładowaniem i wstępne klimatyzowanie auta włączone bez wychodzenia z domu: aplikacja myAudi App



Przy pomocy aplikacji myAudi App, właściciel Audi A8 L 60 TFSI e quattro** może - z poziomu własnego smartfona - skorzystać z usług dostępnych w ofercie Audi connect. Ponadto może sprawdzić stan naładowania akumulatora i aktualny zasięg pojazdu, zaprogramować timer ładowania oraz ma wgląd do statystyk ładowania i spalania. Stacje ładowania są wyświetlane zarówno w aplikacji myAudi App, jak i w nawigacji MMI plus (wyposażenie standardowe) w pojeździe. Kolejną funkcją w A8** z napędem hybrydowym typu plug-in jest wstępne klimatyzowanie pojazdu, jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Elektryczny kompresor klimatyzacji i dogrzewacz w samochodzie wykorzystują prąd z akumulatora wysokiego napięcia albo z gniazda sieciowego i albo ogrzewają wnętrze, albo je chłodzą. Wykorzystując też funkcję wstępnego klimatyzowania - w aplikacji myAudi App, w timerze, czy też w kluczyku - klient może dodatkowo włączyć ogrzewanie kierownicy, siedzeń, lusterek, przedniej i tylnej szyby oraz wentylowanie siedzeń.



Charakterystyczne detale stylistyczne i nowoczesne wyposażenia



Stylistykę zewnętrzną tej serii modelowej o płynnej i eleganckiej linii, uzupełniono w Audi A8 L 60 TFSI e quattro** o dyskretne, charakterystyczne elementy stylistyczne. Najbardziej rzucającą się w oczy cechą luksusowej limuzyny z napędem hybrydowym typu plug-in jest sygnatura świateł, tożsama z sygnaturą Audi e-tron z czysto elektrycznym napędem. Tworzy ją pięć poziomych segmentów świateł do jazdy w dzień, umieszczonych przy zewnętrznych krawędziach bocznych wlotów powietrza. Ponadto zderzak zdobi chromowana listwa, a klamki w drzwiach mają chromowane wstawki. Tył akcentuje dyfuzor z chromowaną klamrą. Audi A8 L 60 TFSI e quattro** standardowo jeździ na ekskluzywnych, 19-calowych kołach z aluminium. Są one stylizowane na pięcioramienne turbiny, a stylistyka ta jest optymalna pod względem aerodynamiki.

 



Przestronne wnętrze Audi A8 L 60 TFSI e quattro** gwarantuje atmosferę relaksu niczym w luksusowym apartamencie. Możliwości w zakresie wyposażenia są prawie nieograniczone. Najbardziej prestiżowe miejsce to miejsce z tyłu, za przednim pasażerem – dostępne jest tu opcjonalne siedzenie relaksujące z wieloma możliwościami regulacji i ogrzewanym podnóżkiem z funkcją masażu stóp. Ponad 30 systemów wsparcia kierowcy dostarczanych przez Audi dla tej hybrydowej limuzyny typu plug-in zebrano w pakietach „Miasto” i „Podróż”. W zakresie świateł, oferta rozciąga się aż po reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym Audi i tylnymi światłami wykonanymi w technice OLED.



* Dane o zużyciu i o emisji CO2 mieszczą się w podanych zakresach zależnie od używanych kompletów opon i kół

** Wartości zużycia dla wszystkich wymienionych modeli zamieszczono na liście na końcu tej informacji.
 

Dane o zużyciu w/w modeli:

(Dane o zużyciu i o emisji CO2 oraz klasy wydajności mieszczą się w danych zakresach zależnie od używanych kompletów opon i kół)

 

Audi A8 L 60 TFSI e quattro


Zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 2,7 – 2,5;
Zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9;
Emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 61 – 57
 

Audi A7 55 TFSI e quattro


Zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 2,1 – 1,9;
Zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 18,1 – 17,5;
Emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 48 – 44

 

Audi Q5 50 TFSI e quattro


Zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 2,4 – 2,0;
Zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 18,8 – 18,1;
Emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 54 – 46
 

Audi Q5 55 TFSI e quattro


Zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 2,4 – 2,0;
Zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 19,1 – 17,5;
Emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 54 – 46



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Zawodnik Audi Lucas di Grassi zachwycił doskonałą jazdą w Santiago de Chile
» Audi zainwestuje niemal 100 milionów euro w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych na terenie własnych fabryk
 Inne artykuły
» Arteon R-Line Edition już dostępny w sprzedaży 2020-01-23
  Arteon R-Line Edition Volkswagen wprowadza na rynek unikatową wersję Arteona – mowa o wersji R-Line Edition, oferowanej dotąd wyłącznie dla modelu Passat Variant. Arteon R-Line Edition łączy dynamikę z zaletami aut typu Gran Turismo. Model ten wyróżnia się ekskluzywnymi eleme... więcej »

» Volkswagen California 6.1 z trzema nagrodami na targach turystycznych CMT 2020 w Stuttgarcie 2020-01-23
  California 2019 Podczas zakończonych w ubiegłym tygodniu Targów Turystycznych CMT 2020 w Stuttgarcie, Volkswagen Samochody Dostawcze wyróżniony został szeregiem nagród dla swych modeli w wersjach kempingowych. Najbardziej utytułowany został Volkswagen California 6.1. Otrzymał... więcej »

» Ile kosztuje pierwszy hybrydowy Citroen? 2020-01-23
  Citroen C5 Aircross PHEV Najnowsza wersja modelu Citroen C5 Aircross to hybryda typu Plug-In, jej ceny zaczynają się od 145 200 zł. ... więcej »

» Nowa Honda Jazz: zmiana definicji samochodu kompaktowego 2020-01-23
  Honda Jazz 2020 Inżynierowie Hondy, tworząc najnowszą generację Jazza, zrobili odważny krok, decydując się na zaprojektowanie kultowego modelu od podstaw. Opracowali nową, atrakcyjną ofertę w segmencie kompaktowym – zupełnie nowy samochód miejski, który łączy wyjątkową ... więcej »

» Innowacyjny Ford Puma z miękką hybrydą pod maską, największą przestrzenią bagażową w klasie i zaletami crossovera [Ford Puma CENNIK] 2020-01-23
  Puma 2020 W gamie napędów nowego Forda Puma pojawi się zaawansowany, oszczędny układ miękkiej hybrydy. Model oferuje też klientom największą w swojej klasie funkcjonalność i przyciągające spojrzenia nadwozie kompaktowego crossovera.... więcej »

» Można już zamawiać nowego Golfa [GOLF 8 CENNIK] 2020-01-22
  Golf 8 2019 Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz w salonach jako model ósmej generacji. Wyposażenie seryjne Golfa jest teraz znacznie bogatsze niż dotychczas. Już w podstawowej wersji są dostępne takie systemy, jak Lane ... więcej »

» Kia Ceed kombi i Kia XCeed są już dostępne w wersji hybrydowej [CENY] 2020-01-22
  xceed phev 2020 Już można zamawiać pierwsze hybrydowe modele marki Kia w segmencie samochodów kompaktowych. Ceed kombi i XCeed dostępne jako hybrydy typu plug-in są kolejnym krokiem Kia Motors w kierunku elektryfikacji jej aut. Nowe hybrydowe modele marki Kia, których zasięg ... więcej »

» Będą nowe fotoradary na polskich drogach 2020-01-22
  Fotoradar 2020 Ogłoszono przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju.... więcej »

» Prezes Suzuki Motor Poland w Radzie Nadzorczej PLK 2020-01-22
  Piotr Dulnik PLK Suzuki PLK koszykowka Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland, został nowym członkiem Rady Nadzorczej w spółce Polska Liga Koszykówki S.A.... więcej »

» Nowy prezes Mitsubishi Motors Europe 2020-01-22
  Eric Wepierre 1 lutego 2020 roku Eric Wepierre – nowy prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, zastąpi na stanowisku Bernarda Loire’a, który postanowił kontynuować swoją karierę w nowym, innym obszarze. ... więcej »

» Mazda Motor Poland podsumowuje 2019 rok 2020-01-21
  Mazda CX-3 Polska Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15 670 samochodów, o 24,6% więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele marki.... więcej »

» Podsumowanie roku w Das WeltAuto - jakie samochody używane najbardziej interesowały Polaków? 2020-01-21
  Das WeltAuto 2020 Skoda W 2019 roku dealerzy Das WeltAuto odnotowali kolejny rekord sprzedaży – 23 531 samochodów, o ponad 17% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej aut sprzedano w województwach pomorskim (4188 szt.) oraz mazowieckim (3929 szt.), a najczęściej wybieranym modelem ... więcej »

» Czy wiesz, że… To, gdzie myjesz swój samochód ma ogromny wpływ na środowisko! 2020-01-21
  myjniaCO2 Dbamy o środowisko zakręcając wodę, segregując śmieci, wyciągając z kontaktu ładowarki. Tymczasem możemy dbać o środowisko świadomie, myjąc samochody. Korzystając z myjni ręcznej przy liczbie 200 samochodów, możemy rocznie zaoszczędzić 10 cystern wody i 4,5 to... więcej »

» Firmy Volvo Cars i China Unicom nawiązały współpracę w zakresie rozwoju technologii komunikacyjnej 5G w Chinach 2020-01-21
  Volvo 5G 2020 Volvo Cars i wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych China Unicom łączą siły w celu wykorzystania technologii sieci komórkowej 5G nowej generacji do komunikacji między samochodami a infrastrukturą w Chinach.... więcej »

» Początek drogi do Tokio - Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje aktualny skład drużyny kolarstwa górskiego 2020-01-21
  Volkswagen Samochody Dostawcze MTB Team 2020, Volkswagen kolarstwo Trwają intensywne przygotowania do igrzysk olimpijskich w Tokio. To jeden z najważniejszych celów zespołu Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, a właściwie Volkswagen Samochody Dostawcze MTB Team, który wraz ze zmianą identyfikacji wizualnej marki, która wes... więcej »

» Zawodnik Audi Lucas di Grassi zachwycił doskonałą jazdą w Santiago de Chile 2020-01-20
  Lucas di Grassi Chile 2020 Rok 2020 rozpoczął się dla Formuły E widowiskowym wyścigiem w Santiago de Chile. Zawodnik Audi Sport ABT Schaeffler Lucas di Grassi zachwycił południowoamerykańskich kibiców wspaniałą walką i awansem z pozycji 22. na miejsce siódme.... więcej »

» Nissan wspiera edukację ekologiczną w szkołach 2020-01-20
  Nissan Polskie Stowarzyszenie Elektromobilnosci Nissan jako lider w zakresie elektromobilności rozumie, że jednym z najważniejszych problemów współczesnego świata jest ochrona środowiska. Jako pionier technologii bezemisyjnej czuje współodpowiedzialność za jakość powietrza, którym oddychamy, ale też za szer... więcej »

» Nowe zadanie dla Nissana LEAF 2020-01-20
  LEAF ZDM ekontrola Dosłownie kilka dni temu na stołeczne ulice wyjechały dwa elektryczne Nissany LEAF, które pełnią ważną rolę w utrzymaniu dyscypliny w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Samochody wykorzystywane są w innowacyjnym systemie e‑kontroli ZDM – a... więcej »

» SEAT z tytułem Company of the Year CES 2020 2020-01-20
  Company of the Year CES 2020 Hiszpański producent, od kilku lat rozwijający autorską strategię elektromobilności, otrzymał nagrodę w kategorii Przedsiębiorstwo Roku Connected Car Award 2020. Zdobywcę wyróżnienia ogłosili przedstawiciele redakcji Auto Bild i Computer Bild podczas kongresu ... więcej »

» Audi zainwestuje niemal 100 milionów euro w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych na terenie własnych fabryk 2020-01-20
  Audi ladowarki W drodze do stania się dostawcą pojazdów segmentu premium całkowicie neutralnym pod względem emisji CO2, Audi w swoich własnych zakładach uruchomiło kolejną prowadzącą ku temu inicjatywę.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138
Wyświetlane: 0 - 20 z 22756 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |