-
otwarcie pilotażowej linii do produkcji akumulatorów w Center of Excellence koncernu Volkswagen w Salzgitter
-
Volkswagen wprowadza do Niemiec technologie konstrukcji i produkcji akumulatorów
-
w ramach spóÅ‚ki z firmÄ… Northvolt w latach 2023/2024 w Salzgitter rozpocznie produkcjÄ™ nowa fabryka akumulatorów
-
w 2020 roku zostanie uruchomiona pilotażowa linia recyklingu akumulatorów
-
CzÅ‚onek ZarzÄ…du Koncernu Volkswagen, dr Stefan Sommer – „Volkswagen stawia na konsekwentny i szybki rozwój technologii produkcji akumulatorów w Niemczech”
-
CzÅ‚onek ZarzÄ…du Koncernu ds. Komponentów, Thomas Schmall – „Zamierzamy stać siÄ™ jednym z wiodÄ…cych producentów podzespoÅ‚ów do aut elektrycznych na Å›wiecie”
W Salzgitter, w tzw. Center of Excellence (CoE), uruchomiono liniÄ™ pilotażowÄ… do krótkoseryjnej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje tam innowacyjne sposoby produkcji akumulatorów litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen zainwestowaÅ‚ ponad 100 milionów euro w gromadzenie wÅ‚asnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów.
Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które Volkswagen przeznaczy na przedsiÄ™wziÄ™cia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzkÄ… firmÄ… Northvolt zajmujÄ…cÄ… siÄ™ produkcjÄ… tych podzespoÅ‚ów. W 2020 roku w Salzgitter ruszy budowa fabryki akumulatorów o Å‚Ä…cznej mocy 16 gigawatogodzin. PoczÄ…tek produkcji przewidziano na przeÅ‚om lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiÄ…zaÅ‚ niedawno z firmÄ… Northvolt spóÅ‚kÄ™ joint-venture, w której firmy te objęły po 50 procent udziaÅ‚ów. W tym samodzielnym przedsiÄ™biorstwie ma powstać 700 miejsc pracy.
„PoÅ‚Ä…czenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy koncernu Volkswagen w dziedzinie aut elektrycznych” – powiedziaÅ‚ CzÅ‚onek ZarzÄ…du Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia, dr Stefan Sommer. „DziÄ™ki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe w dziedzinie akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji”.
Koncern Volkswagen stworzyÅ‚ w ramach dziaÅ‚u komponentów nowy obszar dziaÅ‚alnoÅ›ci poÅ›wiÄ™cony akumulatorom. W porozumieniu z firmami dostarczajÄ…cymi podzespoÅ‚y, akumulatory majÄ… być w nim doskonalone pod kÄ…tem ich przyszÅ‚ego zastosowania w samochodach elektrycznych koncernu. Prace dotyczÄ… zarówno zwiÄ™kszenia pojemnoÅ›ci akumulatorów po to, by zapewnić autom wiÄ™kszy zasiÄ™g, jak i zmniejszenia w nich iloÅ›ci rzadkich surowców, optymalizacji wszelkich procesów pod kÄ…tem zasad zrównoważonego rozwoju, aż po recykling akumulatorów. „Już dzisiaj opracowujemy i produkujemy urzÄ…dzenia elektroniczne, akumulatory, silniki elektryczne i systemy Å‚adowania oraz tworzymy technologie recyklingu” – powiedziaÅ‚ Thomas Schmall, CzÅ‚onek ZarzÄ…du Koncernu Volkswagen ds. Komponentów. „TworzÄ…c w ramach koncernowego dziaÅ‚u komponentów nowy obszar poÅ›wiÄ™cony akumulatorom do aut elektrycznych pokazujemy, że zamierzamy stać siÄ™ jednym z wiodÄ…cych producentów podzespoÅ‚ów do aut elektrycznych na Å›wiecie”.
Frank Blome, dyrektor Center of Excellence w Salzgitter, stwierdziÅ‚ – „Uruchomienie linii pilotażowej to ważny krok w drodze do budowy potężnej fabryki w Salzgitter. W krótkim czasie pogÅ‚Ä™bimy tu naszÄ… wiedzÄ™ na temat procesów produkcyjnych”. To bardzo ważne po to, by w przyszÅ‚oÅ›ci ksztaÅ‚tować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysokÄ… jakość – kontynuowaÅ‚ Frank Blome. „Zdobyte doÅ›wiadczenia pomogÄ… także zyskać w przyszÅ‚oÅ›ci kontrolÄ™ nad caÅ‚ym procesem – od pozyskiwania surowców, poprzez produkcjÄ™ aż po recykling akumulatorów litowo-jonowych”.
W Salzgitter powstaje także pilotażowa linia do recyklingu akumulatorów, która ma zostać uruchomiona w 2020 roku.