FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1652 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1124 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowa Honda Jazz - czym wyróżnia się na tle konkurencji?
  Dodano: 2020-06-24
Wyświetlono: 209 razy
Nowa Honda Jazz - czym wyróżnia się na tle konkurencji?
Nowa Honda Jazz i Jazz Crosstar zapewniają łatwość prowadzenia i szybkie reakcje na działania kierowcy, co jest charakterystyczne dla zaawansowanego napędu hybrydowego e:HEV, który w tym modelu jest dostępny w standardzie. Jazz nowej generacji, oferowany wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym e:HEV, należy do nowej linii modelowej e:TECHNOLOGY w gamie Hondy i jest pierwszym z sześciu zelektryfikowanych modeli, które mają trafić na rynek europejski do 2022 roku.
foto © Honda

  • Zaawansowany hybrydowy zespół napędowy zapewnia optymalną oszczędność i osiągi
  • Współczesna stylistyka jest ewolucją ponadczasowej sylwetki Jazza
  • Wprowadzenie nowej wersji - Jazz Crosstar
  • Zintegrowane systemy zapewniają nowoczesną formułę rozrywki i komunikacji
  • Bezkonkurencyjna przestronność wnętrza i wyjątkowa funkcjonalność
  • Udoskonalenia zawieszenia gwarantują dynamiczną jazdę
  • Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa 

 

 

Nowa generacja Hondy Jazz oferuje oszczędność oraz wiodący w segmencie komfort i funkcje komunikacji

 

Jazz e:HEV został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkowe połączenie dobrych osiągów i imponującej sprawności energetycznej, uzupełniając tym wysoki komfort wnętrza i funkcjonalność, z której model ten słynie w segmencie.

 

Honda, dokonując rewolucji stylistycznej swojego miejskiego kompaktu, skoncentrowała się na nowej filozofii projektowej, zdefiniowanej w japońskim pojęciu „Yoo no bi”. Oznacza ono piękno przedmiotów codziennego użytku, wymagających czasu na dopracowanie, które uczyni je jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi, aby mogły lepiej służyć określonym celom.

 

„Pracowaliśmy nad tam samochodem jako obiektem, który będzie miał moc wzbogacania codziennego życia przyszłych użytkowników” – wyjaśnia Takeki Tanaka, lider projektu Jazz.

 

Zmiany ponadczasowej sylwetki Jazza obejmują m.in. wygładzone kontury harmonizujące z krótką maską i stylem kabiny znanym z wcześniejszych generacji. W efekcie ewolucji stylistycznej pojazd zyskał nową, budzącą emocje prezencję oraz poziom komfortu i funkcjonalności niespotykane w jego segmencie.

 

Podczas opracowywania nowego modelu Jazz, projektanci Hondy ściśle współpracowali z inżynierami, aby mieć pewność, że samochód zachowa największą w swoim segmencie przestrzeń, co jest znakiem rozpoznawczym poprzednich jego generacji. Osiągnięto to dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika.

 

System e:HEV został opracowany dla modelu Jazz z myślą o zapewnieniu kierowcy przyjemnych wrażeń z jazdy. Składa się on z dwóch wydajnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC, z akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej przekładni bezpośredniej. Cały układ zapewnia najlepszy stosunek mocy do wielkości zużycia paliwa w tej klasie samochodów.

 

Intuicyjną obsługę systemów, możliwość łatwego komunikowania się oraz zdalne usługi, które pozwalają właścicielom na płynne kontynuowanie codziennych zajęć, połączono z wszechstronnym zestawem informacyjno-rozrywkowym, wspieranym przez asystenta Honda Personal Assistant i aplikację My Honda+ (dostępną w wybranych wersjach).

 

Honda Jazz i Jazz Crosstar, oferujące najbardziej zaawansowany w swoim segmencie pakiet układów wspomagających kierowcę, są ponadto wyposażone w systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, zaprojektowane tak, by prowadzenie samochodu było łatwiejsze i bezpieczniejsze.

 

Honda Jazz Crosstar

 

  • Inna wersja Jazza nowej generacji
  • Stylistyka SUV-a przemawia do kierowców prowadzących aktywny tryb życia

 

 

Jazz Crosstar jest bardziej surową, przypominającą SUV-a propozycją, skierowaną do osób prowadzących aktywny tryb życia. Crosstar, dostępny z tym samym hybrydowym układem napędowym i wnętrzem nie różniącym się od modelu standardowego, ofruje wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i hydrofobową tapicerkę.

 

Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającym się w oczy czarnym wykończeniom nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe srebrno czarne felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

 

Hybrydowy układ napędowy e:HEV o wysokiej mocy zapewnia wyjątkowe osiągi i oszczędność

 

  • Nowy Jazz to pierwszy model z emblematem e:TECHNOLOGY
  • Opracowany dla Jazza układ napędowy składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC
  • Moc wyjściowa układu wynosi 109 KM (80kW) i 253 Nm momentu obrotowego napędu elektrycznego

 

Jazz przeznaczony dla klientów z Europy będzie dostępny wyłącznie z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Jazz nowej generacji został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkowe połączenie wysokich osiągów i imponującej sprawności energetycznej, uzupełniając tym wysoki komfort wnętrza i funkcjonalność, z której słynie w swoim segmencie. Samochód wyposażono w emblemat e: HEV.

 

System e:HEV został opracowany dla nowego Jazza z myślą o zapewnieniu kierowcy przyjemnych wrażeń z jazdy. Składa się on z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, akumulatora litowo-jonowego i z innowacyjnej przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy, zapewniających wysoki poziom sprawności i płynności pracy.

 

Łączna moc 109 KM/80 kW pozwala na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w 9,4 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 175 km/h. Efektem jest relaksująca, komfortowa podróż, zarówno przez tereny miejskie, jak i podczas szybkiej jazdy autostradowej. Paliwooszczędny system hybrydowy charakteryzuje się emisją CO2 wynosząca od 102 g/km (WLTP) i zużyciem paliwa na poziomie 4,5 l/100km (WLTP) w modelu standardowym oraz emisją CO2 od 110 g/km (WLTP) i zużyciem paliwa na poziomie 4,8 l/100km (WLTP) w przypadku wersji Crosstar.

 

Aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy i wyjątkową sprawność, zaawansowany hybrydowy system e:HEV płynnie wybiera jeden z trzech dostępnych trybów jazdy:

 

  • Tryb elektryczny (EV Drive): akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy
  • W hybrydowym trybie pracy (Hybrid Drive), silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego.
  • Tryb silnika spalinowego - mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i napędzanymi kołami a moment napędowy jest kierowany z silnika wprost na koła.

 

W większości przypadków, podczas jazdy miejskiej, pojazd samodzielnie przełącza się pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym (EV), co zapewnia maksymalną wydajność. W czasie szybkiej jazdy autostradowej wykorzystywany jest tryb silnika spalinowego, który może być wspomagany dodatkową szczytową mocą silnika elektrycznego, dostępną na żądanie przy szybkim przyspieszaniu.

 

Podczas jazdy w trybie hybrydowym nadmiar mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania baterii, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora. Tryb elektryczny włącza się również, gdy samochód zwalnia, wytwarzając energię poprzez hamowanie odzyskowe, w celu doładowania akumulatora trakcyjnego.

 

Przełączanie pomiędzy trzema trybami jazdy jest niezauważalne dla pasażerów. Inżynierowie opracowujący model Jazz poświęcili wiele wysiłku, aby zminimalizować jakiekolwiek opóźnienia podczas zmiany trybów jazdy. Wysokoobrotowe silniki elektryczne zostały opracowane samodzielnie przez Hondę, aby były tak lekkie, kompaktowe, wydajne i mocne, jak to tylko możliwe. Elektryczny silnik napędowy osiąga prędkość obrotową do 13 300 obr/min przy maksymalnej prędkości pojazdu, wynoszącej 175 km/h. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 0 na skali obrotów, co pozwala na osiągnięcie wysokiego przyspieszenia przy niskiej prędkości pojazdu.

 

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów, w Jazzie przeniesienie napędu realizuje nowo opracowana, elektronicznie sterowana przekładnia (e-CVT) o stałym przełożeniu, łącząca bezpośrednio ruchome elementy. Rezultatem jest ciche, płynne przenoszenie momentu obrotowego z rozwijanym liniowo przyspieszeniem we wszystkich trybach jazdy.

 

W trybie napędu hybrydowego nowe oprogramowanie jednostki sterującej przekładnią e-CVT zapewnia wysoki moment obrotowy dostarczany wprost z silnika elektrycznego, podczas gdy silnik spalinowy zapewnia odczucie liniowego przyrostu prędkości w momencie przyspieszania, podobne do wrażeń, jakie mamy w przypadku przekładni wielostopniowej. Gdy wymagana jest większa moc, nowe oprogramowanie sterowania może w trybie ciągłym dobierać idealną prędkość obrotową silnika. Ma to wpływ na utrzymanie związku między prędkością pojazdu i prędkością obrotową silnika oraz dźwiękiem podczas przyspieszenia, odczuwanym przez kierowcę i pasażerów jako zmieniający się bardziej linearnie. To właśnie zoptymalizowany, bardziej odczuwalny moment obrotowy, przekazywany w ten sposób, jest kluczowym elementem przyjemności z jazdy Jazzem.

 

Układ opracowany przez Hondę dla Jazza jest bardziej wyrafinowany, ale również mniejszy niż planetarne przekładnie e-CVT, zwykle spotykane w pojazdach hybrydowych innych marek. Nowa przekładnia e-CVT, stworzona z myślą o redukcji wymiarów i pomysłowej integracji podzespołów, jest przykładem efektywnego rozplanowania, widocznego również w innych elementach modelu Jazz.

J

azz jest pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, który został oznaczony nowym emblematem „e: HEV”. Oznaczenie to pojawi się również na kolejnych pojazdach Hondy, napędzanych hybrydą.

 

Nowa definicja pojazdu kompaktowego: Elementy łagodnej, współczesnej stylistyki wprowadzone do ponadczasowych kształtów Jazza

 

  • Jazz reprezentuje filozofię stylistyczną „Yoo no bi”
  • Ewolucja ponadczasowej sylwetki Jazza z łagodnymi liniami i konturami
  • Węższe o połowę słupki A poprawiają widoczność

 

Inżynierowie Hondy, tworząc najnowszą generację Jazza, zrobili odważny krok, decydując się na zaprojektowanie modelu od podstaw. Opracowali nową, atrakcyjną ofertę w segmencie kompaktowym: zupełnie nowy samochód miejski, który łączy wyjątkową oszczędność z niezwykłą codzienną funkcjonalnością, odpowiadający potrzebom współczesnych konsumentów.

 

Łagodna, współczesna stylistyka wniosła w ponadczasowe kształty Jazza prostotę. Płynne kontury, harmonizujące z krótką maską, długą linią dachu i stylem kabiny znanym z wcześniejszych generacji, składają się na rozpoznawalną, jednobryłową sylwetkę. W efekcie pojazd zyskał odnowioną, budzącą emocje prezencję oraz poziom komfortu i funkcjonalności niespotykane w jego segmencie, z czego Jazz zawsze słynął.

Honda, dokonując rewolucji stylistycznej swojego miejskiego kompaktu, skoncentrowała się na nowej filozofii projektowej, zdefiniowanej w japońskim pojęciu „Yoo no bi”. Oznacza ono piękno przedmiotów codziennego użytku, wymagających czasu na dopracowanie, które uczyni je jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi, aby mogły lepiej służyć określonym celom.

 

„Pracowaliśmy nad tam samochodem jako obiektem, który będzie miał moc wzbogacania codziennego życia przyszłych użytkowników” – wyjaśnia Takeki Tanaka, lider projektu.

 

Płynne linie nadwozia i elegancki przód budują wyrafinowaną równowagę wizualną ze zróżnicowanymi powierzchniami poszycia, między innymi na słupkach C i połączeniu tylnych zespolonych świateł, w których trudno dostrzec jakiekolwiek ostre linie.

 

Znalezienie odpowiednich proporcji było dla projektantów kluczem do uzyskania harmonii stylistycznej, zarówno w kabinie, jak i w kształcie nadwozia. Pierwszym stylistycznym elementem łuku, biegnącego od maski do tylnych, wysuniętych błotników, są wyjątkowo wąskie słupki A.

 

Grubość słupka A została zmniejszona o ponad połowę z 116 mm do zaledwie 55 mm, a wytrzymałość konstrukcyjną zapewnia słupek znajdujący się za nim. Dzięki temu rozwiązaniu i ukrytym wycieraczkom szyby, zarówno kierowca, jak i pasażer mają niezakłócone, szerokie pole widzenia. Wąskie słupki A i eleganckie lusterka zewnętrzne również wpływają na zmniejszenie hałasu i oporów powietrza oraz poprawę parametrów aerodynamicznych.

 

Całkowita wysokość zmniejszyła się o 10 mm w stosunku do poprzednika , co w połączeniu z linią klapy bagażnika zapewnia bardziej zwartą, dobrze wyważoną bryłę nadwozia.

 

Nowe zaawansowane technologie strukturalne, m.in. zastosowanie najnowszych półprzewodników, które wpłynęły znacznie na zmniejszenie rozmiarów jednostki sterującej mocą (PCU), były kluczowe dla pomieszczenia pod maską nowego hybrydowego układu napędowego z dwoma silnikami elektrycznymi, przy jednoczesnym zachowaniu tradycyjnej dynamicznej sylwetki Jazza. Hybrydowy układ napędowy nieznacznie zmienił rozmiary nowego Jazza, który jest tylko o 16 mm dłuższy niż poprzedni model benzynowy, natomiast nie zmieniła się jego szerokość.

 

Baek Jongkuk, projektant nowego Jazza, wyjaśnia: „Chciałem stworzyć samochód, który byłby „sympatycznym towarzyszem” dla właściciela, a jednocześnie poprawić jego funkcjonalność. Zrobiłem to, ograniczając zbędne elementy i upraszczając linie zewnętrzne, co pozwoliło zaprojektować samochód o przyjaznym, świeżym wyglądzie, z wygodnym i praktycznym wnętrzem.”

 

Eleganckie poprawki stylistyczne, w tym wyrafinowany tylny spojler dachowy i projekt obudowy reflektorów klasy premium, uzupełniają dynamiczne nadwozie Jazza i pomagają zachować optyczną równowagę.

 

Aby zwiększyć atrakcyjność modelu zaproponowano bardziej surową, przypominającą SUV-a odmianę Jazz Crosstar, skierowaną do osób prowadzących aktywny tryb życia. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającym się w oczy czarnym wykończeniom wokół nadkoli oraz stylowym progom i relingom dachowym. Charakterystyczne dla Crosstara srebrno czarne felgi aluminiowe, zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny mocny efekt wizualny. Wersja Crosstar, dla wyraźniejszego odróżnienia od standardowego Jazza, jest również dostępna z unikatowym lakierem Surf Blue, a także opcjonalnie z kontrastowym dachem w kolorze Crystal Black.

 

Pomysłowe rozwiązania przestrzeni i najwyższy w segmencie komfort

 

  • Dzięki pomysłowej organizacji przestrzeni, pasażerowie zyskali dodatkowe miejsce dla siebie oraz swojego bagażu
  • 304 litrów przestrzeni bagażowej rośnie do 1 205 litrów przy złożonych siedzeniach
  • Pasażerowie tylnej kanapy cieszą się bezkonkurencyjnym komfortem i przestrzenią
  • Udoskonalony system Magic Seats zwiększa funkcjonalność przestrzeni bagażowej

 

Jak stworzyć wygodne, przyjazne wnętrze?

 

 

Filozofia „Yoo no bi” wpłynęła również na projekt czystego, minimalistycznego wnętrza, gdzie pasażerowie docenią praktyczne walory zastosowanych materiałów i funkcjonalność uporządkowanej, ergonomicznej kabiny. Funkcjonalność podnoszą również zastosowane w całym wnętrzu trwałe materiały i miękkie w dotyku nowoczesne pokrycie deski rozdzielczej. 

 

 

Uporządkowany, zorientowany na użytkownika kokpit składa się z wąskiego panelu instrumentów, który ciągnie się poziomo w poprzek kabiny, bez osłony ograniczającej pole widzenia, co dodatkowo zwiększa poczucie wyjątkowej przestronności. Dla Hondy istotą projektowania była zawsze wysoka funkcjonalność, dlatego 9-calowy centralny ekran dotykowy - standard w wersjach Elegance, Executive i Crosstar oraz 7-calowy zestaw wskaźników TFT, są proste w obsłudze i czytelne. Wszystkie funkcje i elementy sterujące są łatwo dostępne i przyjazne, co oszczędza kierowcy stresów podczas jazdy.

 

 

Poziom płaskiego, szerokiego podłokietnika, będącego przedłużeniem konsoli środkowej, zaprojektowano na wysokości podłokietników drzwiowych, uzyskując komfort, jaki znany jest z wnętrz większych samochodów klasy premium.

 

Współczesne wnętrze Jazza oferuje przestronność niespotykaną w tym segmencie samochodów, zachowując ważny atut poprzednich generacji.

 

Ultracienkie słupki A, które płynnym łukiem biegną od maski, poprawiają widoczność w poziomie do 90 st., co jest wynikiem wiodącym w segmencie (69 st. w poprzednim modelu). Dzięki temu rozwiązaniu, ukrytym wycieraczkom szyby i płaskiej desce rozdzielczej, pasażerowie mają niezakłócone, szerokie pole widzenia, a przez panoramiczną szybę przednią i przednie szyby boczne do wnętrza dociera więcej naturalnego światła. Takie rozświetlenie daje pasażerom wrażenie przestronności jasnego, otwartego wnętrza.

 

Pojemność bagażowa wynosi 304 litry przy podniesionych oparciach tylnej kanapy i wzrasta do imponujących 1205 litrów, gdy oparcia zostaną złożone (załadunek do linii dachu). Osiągnięto to dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika.

 

Zasadnicze zmiany obejmują umieszczenie kolektora wlotowego i komponentów w górnej części silnika. Uzyskano w ten sposób przestrzeń dla obu silników elektrycznych (silnika napędowego i generatora) zintegrowanych w komorze silnika, a także jednostki sterującej przepływem mocy (PCU), która jest mniejsza o 20% w porównaniu z dotychczas stosowanymi. Dzięki temu akumulator niskonapięciowy (12V) może zmieścić się również w komorze silnika, zwalniając miejsce z tyłu. Tak efektywne rozmieszczenie komponentów było możliwe także dzięki zastosowaniu najnowszych półprzewodników wysokiej mocy w jednostce PCU.

 

Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było również nietypowe w tej klasie samochodów umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu, Jazz ma nadal wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń, Magic Seats, który daje możliwość składania oparć, podnoszenia i opuszczania siedzisk oraz elastycznego kształtowania przestrzeni, pozwalając na przewożenie ładunków o różnych kształtach i rozmiarach. Efektem udoskonaleń struktury części bagażowej nadwozia jest m.in. szerszy zakres otwierania klapy i płaska podłoga bez progu załadunkowego, które sprawiają, że pakowanie bagaży i rozładunek jest łatwiejszy niż dotychczas.

 

Pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń będą mogli cieszyć się z nowo opracowanej ramy foteli, która zapewnia lepsze podparcie pleców, a także z grubszych o 30 mm poduszek siedzisk. Zmiany te podnoszą komfort, zwłaszcza dla odcinka lędźwiowego kręgosłupa, co wpłynie na ograniczenie zmęczenia w podróży. Dla wyższego komfortu prowadzenia zmodyfikowano pedał hamulca, który dzięki zmianie kąta pozwala na bardziej naturalne ustawienie stopy. Wyższych kierowców ucieszy fakt, że zakres regulacji kierownicy w osi pionowej zwiększono o 2 stopnie ku górze oraz pozwalono na zbliżenie wieńca kierownicy do prowadzącego.

 

Dorośli pasażerowie drugiego rzędu będą podróżować wygodniej za sprawą modyfikacji konstrukcji Magic Seat, umożliwiającej przesunięcie zawiasów na zewnątrz od bioder siedzącego. Wiodąca w segmencie przestrzeń na nogi (986 mm), jaką dzięki belce skrętnej tylnego zawieszenia wygospodarowano dla pasażerów tylnej kanapy i grubsze o 24 mm poduszki tylnych siedzisk, stwarzają komfortowe warunki podróżowania z tyłu. Projektanci dodali także pasażerom drugiego rzędu wygodne kieszenie na smartfony w oparciach przednich foteli.

 

Wysoka dynamika, zapewniająca wyjątkowe wrażenia podczas jazdy

 

  • Poprawiona sztywność nadwozia wpłynęła korzystnie na pracę zawieszenia, zwrotność i łatwość prowadzenia
  • Zawieszenie o niskich oporach tarcia i nowy system tłumienia poprawiają jakość jazdy
  • Atmosfera kabiny poprawiła się dzięki redukcji hałasu drogowego w trzech zakresach częstotliwości
  • System hamulcowy z tarczami na wszystkich kołach zapewnia efektywne, bezpieczne hamowanie

 

Zadaniem inżynierów Hondy było uzyskanie doskonałej dynamiki i reaktywności podczas prowadzenia modelu Jazz. Dlategoskupili się oni na udoskonaleniu podwozia i zawieszenia oraz zwiększeniu sztywności nadwozia, co zapewniło modelowi wyjątkową zwrotność i najlepszy w segmencie komfort jazdy.

 

Współczynnik wykorzystania ultrawytrzymałej stali wzrósł w o 80%, co znacznie obniżyło wagę i poprawiło bezpieczeństwo zderzeniowe. Sztywność skrętna poprawiona została o 6%, a statyczna odporność skrętna o 13%.

 

Zastosowanie nowego mocowania amortyzatora, wykonanego w technologii odlewu wysokociśnieniowego, także wpłynęło na poprawę wrażeń z jazdy. Wyższy komfort podróżowania zapewnił również inne udoskonalenia zawieszenia – nowy materiał, z którego wykonano sprężyny oraz tuleje o obniżonym współczynniku tarcia, a także nastawy układu zawieszenia belki skrętnej z tyłu. 

 

Geometria przedniego zawieszenia, o niskim przednim środku obrotu, zwiększającym stabilność, pomaga Jazzowi w zachowaniu precyzji, naturalności i lekkości podczas pokonywania zakrętów. Jego zwinność jest dodatkowo spotęgowana przez elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, który dostarcza kierowcy precyzyjnej informacji zwrotnej i bardziej naturalnych wrażeń przy zmianie kierunku.

 

Komponenty zawieszenia o niskim współczynniku tarcia – w połączeniu z długim rozstawem osi – zapewniają imponujący poziom stabilności przy ograniczeniu przechyłów wzdłużnych. Wyrafinowany system tłumienia odpowiada za komfortową jazdę na wszystkich fotelach i ogranicza do minimum przenoszenie drgań z drogi do kabiny, dając odczucie przyjemnego spokoju.

 

Wrażenie sprawnego prowadzenia, połączone z pewnością podczas jazdy, jest dodatkowo wzmocnione przez system Agile Handling Assist (AHA) Hondy. AHA jest kolejnym zaawansowanym rozwiązaniem, które poprawia dynamiczną stabilność samochodu, szczególnie podczas reakcji na szybkie ruchy kierownicą lub duże obciążenia w zakrętach. AHA działa za pośrednictwem systemu kontroli stabilności jazdy (VSA), lekko przyhamowując wewnętrzne koła w zakręcie, gdy kierownica jest skręcona, w sposób niezauważalny dla kierowcy ,. W rezultacie poprawia się stabilność i reakcje samochodu, co wzmaga wrażenie pewności podczas jazdy.

 

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, gdzie z przodu zastosowano wentylowane tarcze o średnicy 262 mm, a z tyłu pełne tarcze o średnicy 239 mm. Do elektronicznych systemów układu hamulcowego należą: system kontroli stabilności jazdy (VSA), układ wspomagania siły hamowania (BAS), system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA) oraz automatyczna blokada hamulca.

 

Kompleksowe podejście Hondy do problemu hałasu, drgań i przenoszenia nierówności drogi, spowodowało, że słyszalność w kabinie szumu od silnika, nawierzchni i wiatru jest minimalna. Aby obniżyć hałasy pochodzące z nawierzchni, zwiększono izolację, dzięki czemu atmosfera kabiny poprawiła się w trzech zakresach częstotliwości akustycznej. Kabinę odseparowano od panelu podłogowego, aby zmniejszyć przenoszenie drgań poprzez strukturę nadwozia, a wokół deski rozdzielczej dodano izolację dźwiękową. Inżynierowie zredukowali również hałas generowany przez wibracje silnika, stosując polimerowe elementy do odizolowania punktów jego mocowania w komorze. Dźwiękochłonne materiały i grubsze szkło, przyczyniają się do redukcji hałasu w kabinie o 10% w porównaniu z poprzednią generacją Jazza.

 

Ponadto, zwiększona sztywność nadwozia i zastosowanie ultrawytrzymałej stali pozwoliło na wprowadzenie nowych rozwiązań konstrukcyjnych, których przykładem są cienkie słupki A, uzupełnione aerodynamicznym projektem bocznych lusterek , tylnym spojlerem i nowym wzorem felg. Elementy te obniżają hałas opływu powietrza, redukując jednocześnie opór aerodynamiczny i poprawiając ogólną estetykę.

 

Zaawansowane systemy pozwalają właścicielom nie tracić kontaktu z ich codziennymi sprawami

 

  • Bezproblemowa, intuicyjna łączność pokładowa niespotykana w tym segmencie
  • Możliwość korzystania z hotspotu Wi-Fi i zdalnych usług pozwala na komunikację sieciową podczas podróży
  • Korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji „Honda Personal Assistant” oferuje głosowe sterowanie funkcjami
  • Aplikacja My Honda+ zapewnia właścicielom zdalną łączność z samochodem

 

Jazz nowej generacji oferuje najbardziej atrakcyjny pakiet informacyjno-rozrywkowy w swoim segmencie, łączący intuicyjną obsługę systemu z płynną komunikacją ze światem. Zaawansowane systemy, które po raz pierwszy pojawiły się w Hondzie e, są teraz dostępne w nowym Jazzie i zostaną wprowadzone w przyszłych modelach.

 

 

Właściciele będą mogli uzyskać dostęp do wielu łatwych w użyciu funkcji opartych na komunikacji z siecią, które wyznaczają nowy standard techniczny w segmencie pojazdów kompaktowych. Zewnętrzne usługi informacyjno-rozrywkowe i aplikacje, w tym prognozy pogody, lokalizacja parkingów, muzyka, nawigacja, wyszukiwanie lokalizacji i usług telefonicznych, są również dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego lub są aktywowane głosowo.

 

Prosty w obsłudze interfejs LCD z ekranem dotykowym został zaprojektowany tak, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi kierowcy. Czas obsługi najczęściej używanych elementów sterujących został skrócony o 58% w porównaniu z poprzednim modelem, co zapewnia bezpieczniejszą i bardziej ergonomiczną obsługę. Interfejs wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z funkcjami przesuwania i przewijania, umożliwiającymi przeglądanie stron i list. Wyświetlacz można skonfigurować tak, aby spełniał wszelkie wymagania użytkowe, włączając w to konfigurowalne skróty do często używanych funkcji i źródeł audio.

 

Kompleksowy zestaw pokładowych aplikacji można uzupełnić uzyskując mirror smartfona za pośrednictwem dostępnego Android Auto lub Apple CarPlay, przy czym ten ostatni system jest dostępny po raz pierwszy w Jazzie w połączeniu bezprzewodowym. Nawet instrukcję obsługi można przeglądać, korzystając z ekranu dotykowego systemu informacyjno-rozrywkowego lub – jeśli mamy abonament Honda Personal Assistant – z komend głosowych. Każdy z pasażerów może w podróży pozostawać w zasięgu Internetu, łącząc swoje urządzenie z samochodowym hotspotem Wi-Fi.

 

Nowy Jazz Crosstar może pochwalić się wyjątkowym systemem audio z ośmioma głośnikami, w tym aluminiowym wysokotonowym tweeterem, unikatowymi głośnikami stożkowymi Kevlar i subwooferem w tylnej części bagażnika – zestaw ten gwarantuje najlepsze parametry akustyczne w tym segmencie aut. Aby nie rozpraszać uwagi, wysokotonowe tweetery umieszczono we wnękach klamek drzwi, a skrzynię subwoofera zaplanowano w miejscu nie ograniczającym przestrzeni bagażowej.

 

Projektanci wnętrza zwrócili szczególną uwagę na detale podczas tworzenia uporządkowanej deski rozdzielczej i interfejsu. W odpowiedzi na uwagi klientów, Honda przywróciła mechaniczne sterowanie kluczowymi funkcjami, z dotykowymi, precyzyjnymi pokrętłami do regulacji ogrzewania i wentylacji.

 

My Honda+

 

Honda wprowadziła aplikację na smartfony My Honda+, dzięki której właściciele zyskali zdalny dostęp do samochodów. Usługa została zaprojektowana z myślą o prostej, intuicyjnej aplikacji smartfonowej, która gwarantuje bezpieczny dostęp do wielu systemów w samochodzie, w tym funkcji bezpieczeństwa i tych podnoszących komfort. Na przykład informacje dotyczące przyszłej trasy podróży można skonfigurować i wysłać z aplikacji do samochodu, a także zdalnie zablokować i odblokować dostęp do jego wnętrza.

 

Dla zwiększenia ochrony, aplikacja umożliwia również monitorowanie lokalizacji i śledzenie położenia samochodu przez GPS. Inteligentne śledzenie lokalizacji może być aktywowane w celu ostrzeżenia właściciela o naruszeniu przez pojazd wcześniej ustalonej strefy, a także w przypadku aktywacji alarmu w samochodzie. Odbywa się to przez powiadomienie, wysyłane na smartfon.

 

Honda Personal Assistant

 

Funkcje informacyjno-rozrywkowe i komunikacyjne, obsługiwane poprzez ekran dotykowy, mogą być również aktywowane poleceniami głosowymi (funkcja jeszcze niedostępna w języku polskim), za pośrednictwem systemu Honda Personal Assistant. Znany z Hondy e intuicyjny Honda Personal Assistant, korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do naturalnego rozumienia komend przekazywanych w formie prostych konwersacji i do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może ułatwiać dostęp do wielu usług online.

 

Honda Personal Assistant reaguje poprawnie na polecenia o poziomie złożoności wykraczającym poza możliwości innych wirtualnych asystentów aktywowanych głosem. Potrafi zrozumieć wiele poziomów interakcji, co pozwala na uzyskanie dokładniejszych odpowiedzi na konkretne zapytania. Właściciel może zapytać, na przykład: "OK Honda, znajdź mi czynną w tej chwili włoską restaurację z darmowym parkingiem i WiFi." Honda Personal Assistant lokalizuje odpowiednie opcje i prezentuje je na ekranie dotykowym, a następnie wytycza optymalną trasę do wybranej lokalizacji i wyświetla ją na ekranie nawigacji.

 

Aby właściciel mógł czerpać przyjemność z posiadania samochodu, bez zbędnych stresów, Honda będzie na bieżąco, bezprzewodowo dostarczała aktualizacje, gwarantując w ten sposób, że funkcje i aplikacje używane w samochodzie korzystają z najnowszych dostępnych ulepszeń i możliwości.

 

W celu zwiększenia bezpieczeństwa, wszystkie pojazdy są standardowo wyposażone w system E-Call służący do wezwania pomocy drogowej. W przypadku sytuacji krytycznej, takiej jak zadziałanie systemu poduszek powietrznych, lokalizacja samochodu jest automatycznie udostępniana odpowiednim służbom ratunkowym.

 

Bogaty zestaw nowoczesnych rozwiązań technicznych Hondy

 

  • Nowy Jazz w standardzie otrzymuje kompleksowy pakiet bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego
  • Wszechstronny pakiet Honda SENSING korzysta z nowej szerokokątnej kamery o wysokiej rozdzielczości
  • Pasażerowie Jazza są chronieni przez 10 poduszek powietrznych, w tym pierwszą w segmencie, przednią poduszkę centralną

 

Jazz najnowszej generacji jest wyposażony w wysokiej klasy technologie bezpieczeństwa czynnego i biernego, zaprojektowane, aby łatwiej i bezpieczniej prowadzić auto.

 

Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Honda SENSING – w standardzie – oferuje teraz pełną gamę rozwiązań wspierających kierowcę, gwarantując bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych, dzięki nowej przedniej kamerze szerokokątnej, z poprawioną skutecznością działania w nocy.

 

Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Honda SENSING obejmuje:

 

  • System ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Braking System), z poprawioną skutecznością wykrywania pieszych w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego. System ostrzega również kierowcę, gdy wykryje nadjeżdżającego torem kolizyjnym rowerzystę. Ponadto system włącza hamowanie, gdy Jazz przecina lub zjeżdża na tor kolizyjny innego pojazdu. Zostało to umożliwione dzięki zastosowaniu nowo opracowanej przedniej kamery szerokokątnej.
  • Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie pozwala samochodowi podążać za innym pojazdem, kontrolując dystans w ruchu przy niskich prędkościach, np w korkach (Podążanie przy niskiej prędkości - Low Speed Follow).
  • System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje od prędkości 72 km/h, zarówno na drogach miejskich, jak i poza miastem oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.
  • System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDMS) pomaga kierowcy nie zbaczać z kursu. Ostrzega on kierowcę, gdy wykryje, że pojazd może przekroczyć linie ograniczające pas ruchu lub zbliżyć się do zewnętrznej krawędzi chodnika (granicy trawy lub żwiru), albo też do pojazdów nadjeżdżających z przeciwnej strony, a także jeśli opuszczamy pas bez sygnalizacji.
  • System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, uzupełniony o system monitorowania ruchu poprzecznego, jest dostępny w standardzie w wersji Executive.
  • System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z szerokokątnej kamery, wykrywając znaki, gdy samochód porusza się do przodu. Po minięciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wyświetla jego graficzny odpowiednik na siedmiocalowym ekranie. System jest zaprojektowany, aby rozpoznawać okrągłe znaki pokazujące ograniczenia prędkości i zakazy wjazdu. Dwa znaki mogą być wyświetlane jednocześnie – po prawej stronie wyświetlacza pokazuje się tylko znak ograniczenia prędkości, podczas gdy lewa strona pokazuje znaki zakazu wjazdu i ograniczenia prędkości, uzupełnione o dodatkowe informacje, na przykład warunki atmosferyczne.
  • Inteligentny ogranicznik prędkości rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i dostosowuje do nich prędkość samochodu. Jeśli znak drogowy pokazuje limit niższy od aktualnej prędkości pojazdu, wskaźnik na wyświetlaczu miga, czemu towarzyszy powiadomienie akustyczne, a system stopniowo zmniejsza prędkość pojazdu.
  • System automatycznego sterowania światłami drogowymi działa przy szybkościach powyżej 40 km/h, włączając lub wyłączając automatycznie światła drogowe, w zależności od jasności otoczenia i od obecności pojazdów mijanych lub poprzedzających (samochodów, ciężarówek, motocykli, rowerów).

 

Nowa kamera szerokokątna o wyższej rozdzielczości zastąpiła montowany w modelu Jazz poprzedniej generacji zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika City-Brake Active System (CTBA). Kamera rozpoznaje szerszy zakres rodzajów nawierzchni i scenariuszy ruchu drogowego. Obejmują one monitorowanie, czy pojazd zbliża się do zewnętrznej krawędzi chodnika (do granicy trawy lub żwiru), do nadjeżdżającego pojazdu lub zjechanie na inny pas bez oznakowania i znaków drogowych. Kamera potrafi eliminować problem zaparowania, zapewniając non stop czyste pole widzenia.

 

Prowadzący może personalizować liczbę informacji dotyczących zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, wyświetlanych na siedmiocalowym, ciekłokrystalicznym ekranie dotykowym (LCD).

 

Bezpieczeństwo bierne wbudowane w strukturę Jazza

 

 

Nowy Jazz posiada strukturę rozwijaną wg koncepcji technologicznej Hondy Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która poszerza ochronę pasażerów w przypadku zderzenia i jest podstawą doskonałych własności w zakresie bezpieczeństwa biernego.

 

Szkielet połączonych ze sobą elementów strukturalnych rozprowadza energię zderzenia w przedniej partii pojazdu bardziej równomiernie, redukując siły przenoszone na przedział pasażerski. Struktura ACE™ nie tylko chroni samochód i pasażerów, rozpraszając energię zderzenia w całej strukturze nadwozia, ale także redukuje energię kinetyczną przenoszoną na inne uczestniczące w kolizji pojazdy. Zakres skuteczności ochrony pasażerów przez ACE™ obejmuje zarówno kolizje z dużymi, jak i małymi pojazdami 

 

 

Bezpieczeństwo bierne, które polega na ochronie pasażerów w trakcie wypadku, jest dla Hondy równie ważne, jak bezpieczeństwo aktywne. Właściciele i pasażerowie Jazza są teraz chronieni przez dziesięć poduszek powietrznych, w tym dwie nowe boczne poduszki powietrzne z tyłu, zainstalowane w fotelach i nową przednią poduszkę centralną, umieszczoną w fotelu z przodu. Nowa centralna poduszka przednia jest pierwszą na rynku w tym segmencie i chroni przed obrażeniami spowodowanymi zderzeniem ciał pasażerów podczas kolizji. Jazz został również wyposażony w zagłówki przednie ograniczające ryzyko urazu kręgosłupa.

 

pdf Dane techniczne Hondy Jazz 2020

pdf CENNIK nowej Hondy Jazz



Źródło: Honda, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Honda Civic Type R Limited Edition ustanawia nowy rekord okrążenia na legendarnym torze Suzuka
» Honda Civic Type R samochodem bezpieczeństwa WTCR 2020
 Inne artykuły
» Mazda 6 w wyjątkowej, limitowanej ofercie wakacyjnej 2020-07-10
  Mazda6 to wyrafinowany stylistycznie, komfortowy i bogato wyposażony samochód, który teraz dostępny jest w ofercie wakacyjnej już za 103 900 zł. Ten flagowy model Mazdy jest gotowy do odbioru w wybranych salonach, a możliwość kontaktu przez komunikator Gruveo ... więcej »

» Ford ulepsza systemy skomunikowania pojazdów dostawczych: modem, usługi komunikacyjne i aktualizacje bezprzewodowe teraz w standardzie 2020-07-10
  Ford Connectivity Ford zapewnia standardowe skomunikowanie z siecią zdecydowanej większości pojazdów dostawczych, pomagając klientom w rozwoju ich firm, podnoszeniu produktywności, optymalizowaniu czasu pracy pojazdów i zachowaniu technologicznej aktualności funkcji i systemów.... więcej »

» Lato bez VAT w salonach Volvo 2020-07-10
  XC40, XC60, XC90 Sprzedaż Volvo w Polsce wskazuje na to, że segment aut premium szybko odradza się po spowolnieniu związanym z pandemią. Aby kontynuować czerwcowy trend wzrostowy, szwedzka marka sięga po mocną ofertę „Lato bez VAT”. Dotyczy ona zarówno klientów ind... więcej »

» Pierwszy całkowicie elektryczny model CUPRY już w 2021 roku 2020-07-09
  CUPRA el-Born CUPRA el-Born połączy sportową dynamikę i zaawansowane technologie z założeniami zrównoważonej mobilności, minimalizującej wpływ na środowisko. Nowy model rozpędzi się do 50 km/h w zaledwie 2.9 sekundy, a dzięki akumulatorowi o pojemności 82 kWh, zapewni zasię... więcej »

» SEAT inwestuje w przyszłość 2020-07-09
  SEAT inwestuje w przyszlosc W trakcie konferencji 8 lipca SEAT ogłosił plany dalszego rozwoju firmy, wychodzące naprzeciw nowym wyzwaniom. Hiszpański producent planuje do 2025 roku przeznaczyć 5 miliardów euro na inwestycje, które utwierdzą innowacyjny i zrównoważony charakter firmy oraz... więcej »

» Carsten Intra zastąpi Thomasa Sedrana na stanowisku prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze 2020-07-09
  Carsten Intra Z dniem 1 września 2020 r. funkcję prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze obejmie prof. dr Carsten Intra. Dotychczasowy prezes zarządu dr Thomas Sedran, będzie w przyszłości zarządzał pojazdami użytkowymi i aktywami inżynieryjnymi w ramach całej ... więcej »

» Wyniki badań: większość Polaków za dopłatami do aut elektrycznych, ale wolą model norweski 2020-07-09
  eup gama Większość ankietowanych Polaków jest zwolennikami programu dopłat do samochodów elektrycznych. Jednak forma wsparcia zaproponowana w programach Zielony Samochód, eVan i Koliber nie jest ich zdaniem najlepsza – wynika z badania przeprowadzonego przez Insi... więcej »

» Honda Civic Type R Limited Edition ustanawia nowy rekord okrążenia na legendarnym torze Suzuka 2020-07-09
  Civic Type R Limited Edition tor Suzuka Najbardziej ekstremalny Type R marki Honda – Civic Type R Limited Edition, ustanowił nowy rekord okrążenia* dla samochodu z napędem na przednie koła na znanym torze Suzuka w Japonii**, z czasem 2 minuty 23,993 sekundy.... więcej »

» Letni Salon Forda w Porcie Jastarnia już otwarty! 2020-07-09
  Letni Salon Forda 2020 W tym roku Letni Salon Forda odbywa się pod hasłem "Go Electric". Odwiedzający mogą obyć bezpłatne jazdy testowe najnowszą odsłoną Forda Kugi - najbardziej zelektryfikowanym modelem Forda w historii oraz hybrydową Pumą, a także przetestować 8-osobowe Turneo Cu... więcej »

» Audi Q4 Sportback e-tron concept [ZDJĘCIA] 2020-07-07
  Audi Q4 Sportback e-tron concept Z perspektywy technicznej są bliźniętami. Jeśli jednak spojrzymy na ich kształty, każdy z nich ma pewne charakterystyczne i niepowtarzalne cechy. Audi Q4 e-tron concept było na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku 2019 zapowiedzią pierwszego k... więcej »

» Zakład w Emden wkracza w erę elektromobilności 2020-07-07
  Volkswagen elektromobilnosc Emden Marka Volkswagen konsekwentnie realizuje plan przebudowy fabryk pod kątem uruchomienia w nich produkcji samochodów elektrycznych. Rozpoczęły się prace w zakładzie w Emden, z którego taśm w 2022 roku zaczną zjeżdżać samochody napędzane energią elektryczną.... więcej »

» CUPRA Formentor oficjalnym samochodem FC Barcelona 2020-07-07
  CUPRA Formentor FC Barcelona Autorski model hiszpańskiej marki został ogłoszony pierwszym w historii oficjalnym pojazdem klubu piłkarskiego FC Barcelona. Piłkarze klubu otrzymają możliwość szerokiej personalizacji swoich samochodów. W środę 8 lipca CUPRA uruchomi ogólnodostępną platformę ... więcej »

» Historia klimatyzacji. Jak letnie podróże stały się przyjemniejsze? 2020-07-06
  klimatyzacja seat Pierwszy układ chłodzenia, który został zamontowany w samochodzie, wcale nie był przeznaczony dla pasażerów. Wynalazek z 1884 roku, składający się z pojemnika wypełnionego lodem, miał zapobiegać przegrzewaniu się silnika. Półtora wieku późnej zaawansowane syst... więcej »

» Rene Rast po raz pierwszy poprowadził bolid Formuły E 2020-07-06
  Rene Rast Formula E Rozpoczął się ostatni etap przygotowań do wznowienia sezonu Formuły E. Podczas treningów na torze Lausitzring, nowy kierowca Audi René Rast przejechał swe pierwsze okrążenie za kierownicą bolidu Formuły E. To był jego debiut w zespole Audi Sport ABT Schaeffler... więcej »

» Elektryczny samochód dla każdego: nowy Opel Corsa e 2020-07-06
  Fleet Market 2019, Opel Corsa e 2019 pel Corsa demokratyzuje elektryczną mobilność. W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu do 337 kilometrów (wg WLTP).... więcej »

» Niezapomniane wakacje? Tylko z Volkswagenem California 6.1! 2020-07-06
  Volkswagen California 6.1 Wakacje, to tradycyjnie czas wyjazdów, podróży, odkrywania nowych miejsc. Czas spokoju i beztroskiego spędzania czasu. Niecodzienny splot różnych okoliczności sprawił, ze w tym roku wielu z nas postawiło na indywidualne spędzanie urlopu, z dala od dużych hotel... więcej »

» Volvo Cars - czerwcowe odbicie sprzedaży w Polsce i na świecie 2020-07-06
  Volvo produkcja Sprzedaż Volvo Cars zaczyna szybko odradzać się po recesji spowodowanej pandemią koronawirusa. Sprzedaż w czerwcu była tylko o 2,1% niższa niż w czerwcu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży odnotowano w USA i Chinach. Spadek w Europie był minimalny. Swoją cegiełkę... więcej »

» Egzemplarze ID.3 1ST dostępne za pośrednictwem strony internetowej Volkswagena 2020-07-03
  ID.3 zero CO2 Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami przełomowego Volkswagena ID.3, od 3 lipca mogą zapoznać się z ofertą egzemplarzy modelu w limitowanej wersji 1ST dostępnymi za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl.... więcej »

» Rusza sezon kartingowy 2020 2020-07-03
  karting 2020 Po długich miesiącach oczekiwania wreszcie rusza sezon kartingowy w Polsce. Już w najbliższy weekend na Autodromie Słomczyn będziemy świadkami inauguracji zarówno Kartingowych Mistrzostw Polski, jak i serii Rok Cup Poland oraz Rotax Max Challenge Poland. ... więcej »

» Co obejmuje bezpłatna usługa FordPass connect? 2020-07-03
  FordPass connect Ford zaoferował europejskim klientom szeroki wybór usług wspomagających funkcje pojazdów skomunikowanych z siecią, dzięki którym kierowcy mają możliwość kontrolowania i monitorowania kluczowych systemów w samochodach za pomocą swojego smartfona.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158
Wyświetlane: 0 - 20 z 23159 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |