Klientów ma przekona膰 pracuj膮cy pod mask膮 2-litrowy silnik turbo o mocy ponad 300 KM, b臋d膮cy najmocniejsz膮 4-cylindrow膮 jednostk膮 Opla, jak膮 kiedykolwiek produkowano. Inne „bonusy” to m.in. precyzyjna, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów czy mechanizm ró偶nicowy o ograniczonym po艣lizgu.
W nadwoziu wersji Extreme wykorzystano te偶 wiele elementów z w艂ókna w臋glowego. Ten bardzo wytrzyma艂y, lekki materia艂 zosta艂 zastosowany do wykonania aerodynamicznego tylnego b艂otnika, dyfuzora, przedniego spojlera, maski, usztywnienia zawieszenia, pokrywy silnika, ca艂ych kó艂 oraz ca艂ego dachu.
Dodatkowo, Opel wyposa偶y艂 model Extreme w 6-t艂oczkowy uk艂ad Brembo z przednimi tarczami o 艣rednicy 370 mm. Opony 245/35, specjalnie opracowane dla tego auta, równie偶 odgrywaj膮 kluczow膮 rol臋 w zapewnieniu doskona艂ych osi膮gów i oferuj膮 prawie tak dobr膮 przyczepno艣膰, jak w samochodzie wy艣cigowym. Poza tym, liczy si臋 mo偶liwo艣膰 regulacji spr臋偶yn i amortyzatorów.
Jak przysta艂o na prawdziw膮 drogow膮 „wy艣cigówk臋” z wn臋trza usuni臋to tylne siedzenia i wstawiono klatk臋 bezpiecze艅stwa. Kierowca i pasa偶er zasi膮d膮 w specjalnie zaprojektowanych fotelach kube艂kowych Recaro ze zintegrowanymi 6-punktowymi pasami bezpiecze艅stwa Schroth.
Opel Astra OPC Extreme zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.