|
|
Pasja Å‚Ä…czy pokolenia
|
Dodano: 2012-02-24
Wyświetlono: 1499 razy
|
Rok 2011 zaznaczył się w pamięci miłośników motoryzacji obchodami stulecia istnienia Chevroleta. Oznacza to jednocześnie sto lat zaangażowania i pasji towarzyszących marce Chevrolet dzięki pokoleniom dealerów, którzy w nią wierzyli i towarzyszyli jej od samego początku.
|
foto © Chevrolet |
|
|
W Polsce firma Chevrolet byÅ‚a bardzo popularna już w czasach przedwojennych, a wzmianki o pierwszych modelach pojawiajÄ…cych siÄ™ na ziemiach polskich siÄ™gajÄ… nawet okresu I Wojny Åšwiatowej. Dynamiczny rozwój Chevroleta, czyli najbardziej popularnej marki wÅ›ród polskiej ludnoÅ›ci przed II WojnÄ… ÅšwiatowÄ…, oraz jej dealerów zostaÅ‚ przerwany przez burzliwe losy historii Europy. Wojna oraz zmiany ustrojowe przerwaÅ‚y dziaÅ‚alność marki w Polsce na wiele dekad, aż do 2004 roku kiedy to ponownie powróciÅ‚a do naszego kraju. Od tego momentu rozwijana jest także sieć dealerska marki, która w wielu przypadkach dziÄ™ki pasji swych wÅ‚aÅ›cicieli jest prowadzona już przez kilka pokoleÅ„, a której historia, przerwana przez zmiany polityczne, mogÅ‚aby wyglÄ…dać podobnie do tej, opisanej poniżej.
Do grupy tej zalicza siÄ™ miÄ™dzy innymi Wiegerinck Groep, pierwszy importer Chevroleta na Starym Kontynencie. Cztery pokolenia rodu Wiegerincków Å‚Ä…czÄ… dwie wyjÄ…tkowe cechy: imiona dziedziczone przez jej mÄ™skich potomków oraz niegasnÄ…ce zamiÅ‚owanie do amerykaÅ„skiej marki, siÄ™gajÄ…ce poczÄ…tków poprzedniego stulecia, a mówiÄ…c dokÅ‚adniej roku 1919. Wtedy to pochodzÄ…cy z miasta Goor w Holandii Bart Wiegerinck, przedsiÄ™biorczy przemysÅ‚owiec i inżynier w jednej osobie, sprowadziÅ‚ z Ameryki pierwszy samochód marki Chevrolet. Natychmiast dostrzegÅ‚ on w rozwijajÄ…cej siÄ™ dziedzinie lukratywne perspektywy dla swojej firmy. Nie zdawaÅ‚ sobie jeszcze wtedy sprawy z tego, iż jego posuniÄ™cie da poczÄ…tek rodzinnemu interesowi, który zdeterminuje los przyszÅ‚ych pokoleÅ„ rodu Wiegerincków.
Sto lat po tych wydarzeniach maÅ‚a powozownia, w której od 1887 roku – wykorzystujÄ…c prasÄ™ i piec hutniczy – Wiegerinck budowaÅ‚ rowery i wytwarzaÅ‚ sprzÄ™t kuchenny, przeksztaÅ‚ciÅ‚a siÄ™ i urosÅ‚a do rangi nowoczesnego centrum sprzedaży oraz centrum serwisowego w Goor i Hengelo. Nie bylibyÅ›my Å›wiadkami tego fenomenalnego rozwoju, gdyby nie staÅ‚o za nim gÅ‚Ä™bokie zamiÅ‚owanie do kultowej amerykaÅ„skiej marki.
„Wypisywane rÄ™cznie rachunki i faktury wyparÅ‚a dziÅ› skomputeryzowana obsÅ‚uga zamówieÅ„, a także – dziÄ™ki Bogu – obecnie samochody dostarczane sÄ… nam na lawetach. Niezależnie jednak od tych zewnÄ™trznych zmian, istota funkcjonowania naszej firmy pozostaÅ‚a nienaruszona” mówi wÅ‚aÅ›ciciel i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy czwartego pokolenia Wiegerinck Groep, Bart Wiegerinck.
Praca, odpoczynek i zabawa
Pierwszy importowany z Ameryki w 1919 roku pojazd Chevroleta nie byÅ‚ w rzeczywistoÅ›ci niczym wiÄ™cej niż silnikiem i przekÅ‚adniÄ… na koÅ‚ach. Kiedy Bart-nestor wraz z synem przemierzali tym wozem 250 km dzielÄ…ce port w Antwerpii od ich rodzinnych stron, jechali na peÅ‚niÄ…cych czasowo funkcjÄ™ siedzeÅ„ skrzynkach po pomaraÅ„czach. Jako że ubrani byli jedynie w garnitury i zimowe kurtki, trudne warunki takiej podróży mocno dawaÅ‚y im siÄ™ we znaki. Pomimo tego Wiegerinck żywiÅ‚ od poczÄ…tku gÅ‚Ä™bokie przekonanie, iż obraÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwy kierunek – kierunek, który pozwoli im stać siÄ™ częściÄ… przyszÅ‚ego przemysÅ‚u motoryzacyjnego oraz zapewni rozwój i wprowadzi zróżnicowanie w jego dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanej z produkcjÄ… rowerów.
DziÅ›, niemal sto lat po tych wydarzeniach, za sprzedaż samochodów Chevrolet odpowiada prawnuk Barta Wiegerincka, noszÄ…cy imiÄ™ swego szacownego przodka i należący do czwartego pokolenia kultywujÄ…cego rodzinnÄ… tradycjÄ™. Bart wyjaÅ›nia, nawiÄ…zujÄ…c do kluczowego posuniÄ™cia swego pradziadka z 1919 roku, które okazaÅ‚o siÄ™ brzemienne w skutki dla caÅ‚ej rodziny: „To, co mój pradziad dostrzegÅ‚ w pierwszym zakupionym pojeździe – poÅ‚Ä…cznie dużego samochodu wartego swojej ceny z wysokÄ… jakoÅ›ciÄ… – do dzisiejszego dnia nie straciÅ‚o nic ze swojej aktualnoÅ›ci. MiÅ‚ość i pasja jakimi darzymy Chevroleta przekazywane kolejnym pokoleniom jako rodowe dziedzictwo sÄ… gÅ‚ównymi przyczynami, dziÄ™ki którym osiÄ…gnÄ™liÅ›my tak spektakularny sukces.”
„Moi najbliżsi nigdy nie wywierali na mnie presji, bym pozostaÅ‚ w rodzinnym biznesie, ale faktem jest, iż od czwartego roku życia każdÄ… wolnÄ… chwilÄ™ spÄ™dzaÅ‚em bawiÄ…c siÄ™ w warsztacie, odrabiajÄ…c lekcje w biurach naszej firmy, myjÄ…c stojÄ…ce na dziedziÅ„cu samochody lub dorabiajÄ…c do kieszonkowego jako goniec.”
DÅ‚ugoletnia tradycja
DziÅ› Wiegerinck Groep może poszczycić siÄ™ 26 pracownikami pochodzÄ…cymi z okolic Goor i Hengelo. Jednym z nich jest ojciec Barta, Bart-senior trzeciego pokolenia Wiegerincków, który w wieku 77 lat jest najstarszym pracownikiem firmy. PracÄ™ rozpoczÄ…Å‚ jako czternastolatek, a w chwili obecnej nadal peÅ‚ni funkcjÄ™ czÅ‚onka zarzÄ…du, niejednokrotnie dzielÄ…c siÄ™ z innymi swoim bogatym doÅ›wiadczeniem. „W chwilach wymagajÄ…cych podjÄ™cia decyzji zawsze zwracam siÄ™ do mojego ojca, który jest jednoczeÅ›nie moim najbardziej zaufanym doradcÄ…. NiezwykÅ‚e bogactwo mÄ…droÅ›ci życiowej, które przekazaÅ‚ mu jego ojciec, a które on z kolei staraÅ‚ siÄ™ przekazać mnie, jest nadal aktualne, pomimo zmieniajÄ…cych siÄ™ realiów. RodzinÄ™ Wiegerincków stanowiÄ… nie tylko ci, których Å‚Ä…czÄ… wiÄ™zy krwi, ale wszyscy, którzy każdego dnia majÄ… swój udziaÅ‚ w budowaniu naszej firmy. Wiek i doÅ›wiadczenie to wartoÅ›ci Å‚Ä…czÄ…ce wszystkie pokolenia pracowników, od stażystów po nestorów. Takie podejÅ›cie znajduje odzwierciedlenie w wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug, jakie oferujemy naszym klientom.”
„Kiedy dziÅ›, w 2012 roku klienci zadajÄ… mojemu ojcu pytanie dlaczego warto kupić Chevroleta, tata opowiada im zawsze o należącym niegdyÅ› do mojego dziadka modelu Bel Air z 1958 roku, który pomimo przebiegu 500,000 km nadal sprawuje siÄ™ bez zarzutu i skÅ‚ada siÄ™ w caÅ‚oÅ›ci z oryginalnych części. Wiele osób, którym dane byÅ‚o usÅ‚yszeć tÄ™ historiÄ™, jest po dziÅ› dzieÅ„ naszymi wiernymi klientami” dodaje Bart.
ŹródÅ‚a sukcesu, jaki w 100-letniej historii odniósÅ‚ Chevrolet z 209 milionami sprzedanych aut, nie należy upatrywać wyÅ‚Ä…cznie w kultowych już samochodach osobowych i ciężarowych tej marki, ale również w wyjÄ…tkowych kontaktach miÄ™dzy dyrektorami sprzedaży i sprzedawcami a klientami. Relacje te sÄ… bez wÄ…tpienia owocem wielu dziesiÄ™cioleci lojalnej wspóÅ‚pracy.
„ZaczÄ™liÅ›my produkować niewielkie samochody ciężarowe, auta osobowe i limuzyny wyposażone w trzy rzÄ™dy siedzeÅ„, które dziÅ› sprzedawane sÄ… jako nowy Chevrolet Orlando. A jednak tym co jest najważniejsze pozostaje prawda zaszczepiona w naszych sercach przez mojego pradziadka. WierzyÅ‚ on, że jeÅ›li zatroszczymy siÄ™ o naszego klienta, to on odwzajemni siÄ™ tym samym, a nieskazitelna obsÅ‚uga, czyli to co dla klienta liczy siÄ™ najbardziej, nic nie kosztuje.”
Ekspansja internetowa
Wraz z bezprecedensowÄ… ekspansjÄ… Internetu jaka nastÄ…piÅ‚a w latach dziewięćdziesiÄ…tych ubiegÅ‚ego wieku oraz przyspieszyÅ‚a po roku 2000, coraz wiÄ™ksza liczba klientów zjawia siÄ™ w salonach sprzedaży wyposażona we wszelkie niezbÄ™dne informacje umożliwiajÄ…ce Å›wiadomy zakup samochodu jednym klikniÄ™ciem myszki. Sprzedaż internetowa stanowi dziÅ› 40% caÅ‚kowitej sprzedaży Chevroleta w Europie. StaÅ‚o siÄ™ tak za sprawÄ… dealerów tej marki, którzy stosunkowo wczeÅ›nie docenili wagÄ™ istnienia w rzeczywistoÅ›ci wirtualnej i dziÅ› wychodzÄ… naprzeciw swoim klientom, korzystajÄ…c z takich kanaÅ‚ów komunikacji jak Twitter, Facebook czy poprzez czat.
„Ekspansja internetowa w niewiarygodnym stopniu zmieniÅ‚a codzienne oblicze biznesu, a nam udaÅ‚o siÄ™ do tego nowego trendu przystosować. Ponadto, technologiczne innowacje uosabiane przez elektryczny model Volt sÄ… dowodem na zdumiewajÄ…cÄ… przemianÄ™, jakÄ… przeszedÅ‚ Chevrolet od momentu, w którym mój pradziad kupiÅ‚ pierwszy samochód. Tym jednak co siÄ™ nie zmieniÅ‚o i co pozostanie naszÄ… dewizÄ…, mimo galopujÄ…cego postÄ™pu w innych dziedzinach, jest prosta prawda mówiÄ…ca, iż aby zdobyć lojalność naszych klientów, trzeba pracować na niÄ… każdego dnia” dodaje Wiegerinck.
W historii swojej obecnoÅ›ci na Starym Kontynencie europejscy dealerzy przetrwali liczne konflikty i niepewnÄ… sytuacjÄ™ ekonomicznÄ…, ale nie spoczÄ™li na laurach i nieustannie idÄ… z duchem czasu. Przy niezwykle rozbudowanej sieci 2 500 autoryzowanych punktów sprzedaży w 21 europejskich krajach zmieniÅ‚a siÄ™ forma nabywania samochodów Chevrolet – dziÅ› już nikt nie zamawia ich korzystajÄ…c z drukowanych w gazetach kuponów jak miaÅ‚o to miejsce w 1912 roku, ale nadal wÅ‚aÅ›nie sprzedawcy pozostajÄ… siÅ‚Ä… napÄ™dowÄ… firmy. Wielu spoÅ›ród nich prowadzi swoje punkty sprzedaży od pokoleÅ„.
„Istnienie dealerów, których tradycja i historia siÄ™gajÄ… tak daleko uważamy za coÅ› wspaniaÅ‚ego,” powiedziaÅ‚ Cesare Prati, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Chevroleta w Europie. „Kluczem do naszych przyszÅ‚ych sukcesów jest ciÄ…gÅ‚e powracanie do inspirujÄ…cej postaci Louisa Chevroleta, a także wspomnianych pionierów Starego Kontynentu i wykonywanie jednoczeÅ›nie tego co do nas należy najlepiej jak to możliwe – w każdej sytuacji i dla każdego klienta.”
Sprzedaż Chevroleta w liczbach:
- W 2011 roku Chevrolet sprzedaÅ‚ w Europie rekordowÄ… liczbÄ™ 517 800 samochodów
- W 2011 roku zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ udziaÅ‚ Chevroleta w 7 z 10 gÅ‚ównych rynków zbytu
- W 2011 roku Chevrolet sprzedaÅ‚ ponad 4,76 miliona samochodów osobowych i użytkowych – Å›rednio co 6,5 sekundy gdzieÅ› na Å›wiecie sprzedawane jest auto tej marki
- Pod względem sprzedaży Chevrolet jest jedną z czterech największych globalnych marek motoryzacyjnych
- Samochody Chevroleta sprzedawane sÄ… w ponad 140 krajach, lub mówiÄ…c inaczej, w 2/3 paÅ„stw Å›wiata
|
|
Źródło: Chevrolet, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Nowy Chevrolet Camaro - zapowiedź
|
» Chevrolet Malibu w wersji hybrydowej
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|