Dr Frank Welsch, CzÅ‚onek ZarzÄ…du Marki Volkswagen ds. Rozwoju, stwierdziÅ‚ – „Od dziesiÄ™cioleci Volkswagen upowszechnia najwyższe standardy bezpieczeÅ„stwa. WspaniaÅ‚a ocena wystawiona przez Euro NCAP Polo i T-Rocowi jest kolejnym potwierdzeniem, że zapewniamy maksymalne bezpieczeÅ„stwo także kierowcom samochodów maÅ‚ych i kompaktowych”. Polo można nabyć za 44.490 zÅ‚otych, T-Roca – za 76.490 zÅ‚otych. Zarówno jeden, jak i drugi model już w podstawowym wyposażeniu majÄ… sześć poduszek powietrznych oraz systemy – stabilizacji toru jazdy, automatycznego hamowania po kolizji i monitorowania przestrzeni przed autem „Front Assist” z funkcjami awaryjnego hamowania w mieÅ›cie City oraz rozpoznawania pieszych na jezdni. T-Roc jest ponadto wyposażany seryjnie w system „Lane Assist” utrzymujÄ…cy samochód na wybranym pasie ruchu.
Polo w teÅ›cie Euro NCAP: nowe Polo testowano w ramach „European New Car Assessment Programme” (Euro NCAP) w klasie „samochodów najmniejszych”. Podczas testów Euro NCAP bada miÄ™dzy innymi, jakim obciążeniom podlegajÄ… „doroÅ›li pasażerowie” podczas różnego rodzaju wypadków. W tej kategorii Polo uzyskaÅ‚o bardzo dobry w swojej klasie wynik 96 procent (100 procent to ocena maksymalna).
Również podczas uderzenia w bok auta – ciężkiej próby wytrzymaÅ‚oÅ›ciowej dla konstrukcji pojazdu, ponieważ strefa kontrolowanego zgniotu jest tu z natury rzeczy mniejsza niż w wypadku uderzenia w przód lub w tyÅ‚ auta – Polo uzyskaÅ‚o dobry rezultat. Zarówno podczas uderzenia bokiem w barierÄ™, jak i w sÅ‚up „ochrona wszystkich części ciaÅ‚a narażonych na obrażenia jest dobra i Polo otrzymaÅ‚o maksymalnÄ… liczbÄ™ punktów” – brzmi komentarz Euro NCAP. W kategorii testowej „ochrona dzieci” Euro NCAP oceniÅ‚o Polo na 85 procent – to nowy najlepszy wynik w tej klasie samochodów. Także pod wzglÄ™dem „ochrony pieszych” (76 procent) i „systemów asystujÄ…cych” (59 procent) nowe miejskie auto może pochwalić siÄ™ wzorowymi wynikami na tle konkurentów.
T-Roc w teÅ›cie Euro NCAP: Bardzo dobre wyniki uzyskaÅ‚ także T-Roc, pierwszy kompaktowy SUV Volkswagena. Badano go w grupie „kompaktowych SUV-ów”, do której należą również znacznie wiÄ™ksze auta tego rodzaju. Wszystkie wyniki T-Roca sÄ… pozytywne. Na przykÅ‚ad w kategorii „doroÅ›li pasażerowie” model ten uzyskaÅ‚ rezultat na poziomie 96 procent.
Bardzo dobry wynik – 87 procent – T-Roc osiÄ…gnÄ…Å‚ ponadto w kategorii „ochrona dzieci”. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem manekinów umieszczonych w fotelikach dla dzieci. Rezultat czoÅ‚owego testu zderzeniowego (częściÄ… szerokoÅ›ci przodu) Euro NCAP skomentowaÅ‚a nastÄ™pujÄ…co: „Podczas zderzenia czoÅ‚owego ochrona wszystkich narażonych na obrażenia części „ciaÅ‚a” obydwu manekinów byÅ‚a dobra. Tak samo dobrze manekiny byÅ‚y chronione podczas zderzenia bocznego”. OdksztaÅ‚calne elementy przedniej części nadwozia oraz seryjny system rozpoznawania obecnoÅ›ci pieszych na jezdni przyczyniÅ‚y siÄ™ do uzyskania dobrego (także na tle konkurentów) wyniku w kategorii „ochrona pieszych” – T-Roc zdobyÅ‚ tu 79 procent oceny maksymalnej. Dobry rezultat wynoszÄ…cy 71 procent SUV Volkswagena osiÄ…gnÄ…Å‚ także w kategorii testowej „systemy asystujÄ…ce”.
„The European New Car Assessment Programme”: Euro NCAP jest miÄ™dzynarodowym niezależnym stowarzyszeniem rzÄ…dów i organizacji pozapaÅ„stwowych. GÅ‚ówna siedziba Euro NCAP znajduje siÄ™ w Belgii, pod BrukselÄ…. Euro NCAP postawiÅ‚o sobie za cel informowanie klientów o bezpieczeÅ„stwie najpopularniejszych samochodów sprzedawanych w Europie.