RozpoczÄ™cie produkcji modelu ID. Buzz oznacza, że fabryka marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze jest trzecim zakÅ‚adem w Niemczech, w którym powstajÄ… samochody z rodziny ID.
„ID. Buzz to kamieÅ„ milowy w procesie elektryfikacji marki i fabryki w Hanowerze” – mówi Josef Baumert, czÅ‚onek zarzÄ…du VWSD ds. produkcji i logistyki. „W ciÄ…gu zaledwie oÅ›miu lat, ponad 55 procent naszych pojazdów przeznaczonych na rynki europejskie bÄ™dzie napÄ™dzanych energiÄ… elektrycznÄ… z akumulatorów. ID. Buzz odgrywa w tym procesie kluczowÄ… i strategicznÄ… rolÄ™” – dodaje Baumert.
W tym roku Volkswagen Samochody Dostawcze planuje wyprodukować w sumie okoÅ‚o 15 000 egzemplarzy ID. Buzza. „W miarÄ™ rozwoju portfolio produktów, po 2023 roku w naszym zakÅ‚adzie w Hanowerze bÄ™dziemy rocznie produkować do 130 tys. sztuk ID. Buzz i ID. Buzz Cargo” – podsumowuje Baumert.
Trzy koncepcje pojazdów, jedna fabryka, elastyczna produkcja
Od maja tego roku VWSD produkuje w fabryce w Hanowerze trzy modele. SÄ… one oparte na trzech różnych platformach i mogÄ… mieć trzy różne napÄ™dy: ID. Buzz – z napÄ™dem elektrycznym, Nowy Multivan – hybryda typu plug-in i z napÄ™dem konwencjonalnym oraz różne warianty modelu T6.1 z silnikami spalinowymi. W fabryce pojazdy te sÄ… częściowo produkowane na jednej linii. „Nasza metoda produkcji jest bardzo zÅ‚ożona, ale pozwala nam elastycznie reagować na potrzeby klientów” – mówi Baumert. Pomimo wielu modyfikacji fabryki, w ciÄ…gu ostatnich dwóch lat produkcja popularnego T6.1 trwaÅ‚a nieprzerwanie.
Do produkcji ID. Buzza zostaÅ‚o przeszkolonych 4000 pracowników
Pierwszy w peÅ‚ni elektryczny pojazd z Hanoweru oraz nowe, cyfrowe systemy postawiÅ‚y przed pracownikami nowe, daleko idÄ…ce wymagania. Podczas uruchamiania produkcji ID. Buzza, do nowych zadaÅ„ z tym zwiÄ…zanych zostaÅ‚o przeszkolonych 4000 pracowników. „SzkoliliÅ›my naszych pracowników w zakresie technologii wysokich napięć, a także dostosowaliÅ›my nasze praktyki zawodowe do nowych zadaÅ„” – dodaje Josef Baumert. VWSD oferuje w Hanowerze naukÄ™ w zawodzie m.in. mechatronika techniki systemowej i wysokiego napiÄ™cia.
KomentujÄ…c uruchomienie produkcji ID. Buzz, Josef Baumert podkreÅ›la: „Pracownicy wykonali w tym czasie Å›wietnÄ… robotÄ™: uczestniczyli w szkoleniach z zakresu produkcji ID. Buzza równolegle z produkcjÄ… seryjnÄ… T6.1 i nowego Multivana – a wszystko to w czasie pandemii wirusa Covid-19. DziÄ™kujÄ™ wszystkim zatrudnionym, którzy wÅ‚ożyli wiele serca i ambicji w pomyÅ›lne uruchomienie produkcji ID. Buzza.”
Zwiększanie wydajności produkcji
Nowoczesny sprzęt cyfrowy i nowe procesy umożliwiają zwiększenie produkcji w zakładzie. VWSD planuje, że w roku 2023 w fabryce w Hanowerze powstawać będzie nawet 900 sztuk ID. Buzza, nowego Multivana i T6.1 dziennie. Dotychczas maksymalna dzienna wielkość produkcji wynosiła 810 sztuk.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze realizuje strategiÄ™ automatyzacji i cyfryzacji
Nowe wyposażenie i procesy w fabryce: w produkcji konstrukcji nadwozia ID. Buzza poziom automatyzacji wzrósÅ‚ w porównaniu z modelem T6.1 o 15 punktów procentowych, do 92 procent. Wykwalifikowani pracownicy nadzorujÄ… duże obszary zakÅ‚adu za pomocÄ… komputera i urzÄ…dzeÅ„ mobilnych, takich jak smartwatche. Kierownictwo zakÅ‚adu i maszyna sÄ… w staÅ‚ym kontakcie, a systemy robotów zgÅ‚aszajÄ… ewentualne problemy na wczesnym etapie – w ten sposób można je rozwiÄ…zać w trakcie pracy. Baumert w sposób zwiÄ™zÅ‚y podsumowuje rozwój produkcji: „Hanower jest na najlepszej drodze do stania siÄ™ 'smart factory’ – inteligentnÄ… fabrykÄ….”
Volkswagen Group Components gotowe do przyszÅ‚ej produkcji systemów akumulatorów MEB w Hanowerze
Za kompletny montaż przedniej i tylnej osi ID. Buzz i ID. Buzz Cargo – najnowszego i jak dotÄ…d najwiÄ™kszego pojazdu bazujÄ…cego na platformie MEB, odpowiedzialny jest zakÅ‚ad Volkswagen Group Components w pobliskim Barsinghausen. StamtÄ…d podzespoÅ‚y te dostarczane sÄ… do fabryki VWSD w Hanowerze. W tym samym zakÅ‚adzie Volkswagen Group Components powstajÄ… już stacje szybkiego Å‚adowania sÅ‚użące do tworzenia infrastruktury szybkiego Å‚adowania pojazdów elektrycznych oraz obudowy silników dla MEB. Od 2024 r. systemy akumulatorów MEB dla ID. Buzz, które sÄ… obecnie dostarczane z zakÅ‚adu Volkswagen Group Components w Brunszwiku, bÄ™dÄ… również wytwarzanie w tym zakÅ‚adzie.