W sobotÄ™, w niesprzyjajÄ…cych, deszczowych warunkach, samochód bezpieczeÅ„stwa pojawiaÅ‚ siÄ™ na torze kilka razy, a wyÅ›cig dla wiÄ™kszoÅ›ci kierowców okazaÅ‚ siÄ™ być o jedno okrążenie za dÅ‚ugi. Wszyscy bardzo umiarkowanie musieli zarzÄ…dzać pozostaÅ‚Ä… iloÅ›ciÄ… dostÄ™pnej energii i oszczÄ™dzać jÄ… na finisz. René Rast i Lucas di Grassi na samym poczÄ…tku zmagaÅ„ spadli niestety na koniec stawki, jednak później, dziÄ™ki sprytnemu zarzÄ…dzaniu energiÄ…, przebili siÄ™ do przodu. WyÅ›cig ostatecznie skoÅ„czyli odpowiednio na punktowanych miejscach: piÄ…tym i dziesiÄ…tym.
W przypadku Rasta było to spowodowane przejazdem przez żwirowe pobocze, a w przypadku di Grassiego dziesięciosekundową karą stop-and-go.
W wyÅ›cigu niedzielnym natomiast, trzykrotny mistrz DTM René Rast wykazaÅ‚ siÄ™ imponujÄ…cÄ… jazdÄ…, awansujÄ…c z czternastego miejsca startowego na pozycjÄ™ trzeciÄ…. „Podium na pewno byÅ‚oby dziÅ› możliwe” - powiedziaÅ‚ Niemiec po emocjonujÄ…cym wyÅ›cigu. „Ale jak na zÅ‚ość wÅ‚aÅ›nie wtedy André Lotterer bezpoÅ›rednio przede mnÄ… zahaczyÅ‚ o baner reklamowy, który spadÅ‚ wprost na moje Audi e-tron FE07. W tym momencie straciÅ‚em odpowiednie tempo. To byÅ‚ wyjÄ…tkowy pech!”
W wyniku tego zdarzenia Rast co prawda spadÅ‚ o trzy pozycje na koÅ„cowym etapie, ale mijajÄ…c metÄ™ na szóstym miejscu zdobyÅ‚ ważne punkty w mistrzowskiej klasyfikacji. PoprawiÅ‚ w ten sposób swojÄ… pozycjÄ™ w tabeli kierowców, awansujÄ…c na pozycjÄ™ szóstÄ…. W tej chwili, przed kolejnÄ… rundÄ…, która odbÄ™dzie siÄ™ 8 maja w Monako, traci do lidera zaledwie 18 punktów.
Lucas di Grassi, po błędzie w niedzielnych kwalifikacjach, musiał zadowolić się 22. pozycją na starcie. W wyścigu Brazylijczyk przesunął się o dwanaście miejsc do przodu i przekroczył linię mety jako dziesiąty.
“René i Lucas pojechali w ten weekend naprawdÄ™ dobrze” – podsumowuje szef zespoÅ‚u Allan McNish. „Niestety to nie wystarczyÅ‚o do zwyciÄ™stw ani w sobotÄ™, ani w niedzielÄ™. Najważniejsze jednak, że oba bolidy naszego teamu zdobyÅ‚y w Hiszpanii cenne punkty.”
Nick Cassidy i Robin Frijns z klienckiego teamu Envision Virgin Racing wyÅ›cig sobotni zakoÅ„czyli odpowiednio na miejscach czwartym i szóstym, co oznacza, że ich dwa Audi e-tron FE07 w tej rundzie również zdobyÅ‚y punkty. Niestety w niedzielÄ™ nie poszÅ‚o im tak dobrze, wyÅ›cig zakoÅ„czyli na miejscach trzynastym i dziewiÄ™tnastym.