Mattias Ekström, który na bardzo wymagajÄ…cym torze Circuit Jules Tacheny, za kierownicÄ… swego 580-konnego Audi S1 EKS RX quattro, po zakoÅ„czonej turze kwalifikacji prowadziÅ‚ w klasyfikacji, finaÅ‚owo zakoÅ„czyÅ‚ wyÅ›cig na miejscu czwartym, o maÅ‚y wÅ‚os mijajÄ…c siÄ™ z podium. Jego kolega z zespoÅ‚u, Andreas Bakkerud, po ostrej walce również dostaÅ‚ siÄ™ do finaÅ‚u i zakoÅ„czyÅ‚ zmagania na pozycji szóstej.
„Nasz wystÄ™p w Mettet nie byÅ‚ może wspaniaÅ‚y, ale myÅ›lÄ™, że byÅ‚ caÅ‚kiem dobry. Zabieram stÄ…d do domu 23 punkty. Tylko Sébastien Loeb dostaÅ‚ ich tu wiÄ™cej. JesteÅ›my zadowoleni z tempa, które utrzymywaliÅ›my na torze, ale przed kolejnym wyÅ›cigiem na Silverstone zdecydowanie musimy dopracować fazÄ™ startowÄ…” – podsumowuje rywalizacjÄ™ w Belgii Mattias Ekström.
Kierowcy Audi doÅ›wiadczyli wzlotów i upadków już podczas czterech wyÅ›cigów kwalifikacyjnych. Już w pierwszym z nich Mattias Ekström straciÅ‚ sporo czasu po stÅ‚uczce z Sébastienem Loebem. Szybko jednak odrobiÅ‚ straty wygrywajÄ…c drugÄ… i czwartÄ… rundÄ™ kwalifikacji, zapewniajÄ…c sobie pierwsze miejsce w zestawieniu, tuż przed Sébastienem Loebem w Peugeocie. W pierwszym wyÅ›cigu póÅ‚finaÅ‚owym, po dość Å›rednim starcie i po pewnym zamieszaniu na torze, Ekström zajÄ…Å‚ miejsce trzecie i wszedÅ‚ do finaÅ‚u. Podczas niego startowaÅ‚ z ostatniego rzÄ™du, przeskoczyÅ‚
o jednÄ… pozycjÄ™ w górÄ™ i zakoÅ„czyÅ‚ zmagania na miejscu czwartym. „Prowadzenie Audi S1 EKS RX quattro to ogromna frajda” – mówi Ekström. „Teraz skupiam siÄ™ już na przygotowaniach do wyÅ›cigu na Silverstone, gdzie znów bÄ™dziemy walczyć
o miejsce na podium.”
Drugi z kierowców EKS Audi Sport, Andreas Bakkerud, po dość ciężkiej przeprawie przez sesje kwalifikacyjne, również zapewniÅ‚ sobie miejsce w póÅ‚finale. Jednak
z powodu nieprawidłowego startu, Norweg musiał dwukrotnie zrobić tzw. Joker Lap. Tam wykorzystał moment zaciętej walki między swoimi rywalami i przebił się na pozycję zapewniającą mu ostatnie z sześciu miejsc w rundzie finałowej.
„To byÅ‚ jeden z najcięższych weekendów w mojej karierze kierowcy wyÅ›cigowego. Nie byÅ‚em w stanie pojechać tak, jak to sobie zaplanowaÅ‚em, ale miaÅ‚em ducha walki i wolÄ™ przetrwania. Z tego jestem dumny. Na koÅ„cu raz jeszcze postawiÅ‚em wszystko na jednÄ… kartÄ™, ale w zamieszaniu w zakrÄ™cie pierwszym ktoÅ› mnie lekko uderzyÅ‚, w efekcie czego wjechaÅ‚em w Å›cianÄ™ z opon. Teraz jednak myÅ›lÄ™ bardziej o kolejnych wyÅ›cigach w Wielkiej Brytanii, w Norwegii i w Szwecji, które zdecydowanie należą do moich ulubionych” - powiedziaÅ‚ Bakkerud.
FIA World RX sezon 2018 – runda 3, Mettet (Belgia) – wyniki finaÅ‚u:
-
Sébastien Loeb (F) Peugeot; 4 min. 05,108 sek.
-
Petter Solberg (N) Volkswagen; +0,447 sek.
-
Timmy Hansen (S) Peugeot; +1,802 sek.
-
Mattias Ekström (S) Audi; +1,960 sek.
-
Johan Kristoffersson (S) Volkswagen; +2,095 sek.
-
Andreas Bakkerud (N) Audi; +3,031 sek.
FIA World RX sezon 2018 – klasyfikacja kierowców (po 3 z 12 rund)
-
Johan Kristoffersson (S) Volkswagen; 75 punktów
-
Sébastien Loeb (F) Peugeot; 66 punktów
-
Petter Solberg (N) Volkswagen; 65 punktów
-
Andreas Bakkerud (N) Audi; 61 punktów
-
Timmy Hansen (S) Peugeot; 59 punktów
-
Mattias Ekström (S) Audi; 59 punktów
FIA World RX sezon 2018 – klasyfikacja zespoÅ‚owa (po 3 z 12 rund)
-
PSRX Volkswagen Sweden; 140 punktów
-
Team Peugeot Total; 125 punktów
-
EKS Audi Sport; 120 punktów