-
Po udanych zimowych próbach Emil Frey Lexus Racing z optymizmem szykuje siÄ™ do startów w serii wyÅ›cigów Blancpain GT
-
Szwajcarski zespóÅ‚ startuje dwoma Lexusami RC F GT3
-
NajważniejszÄ… seriÄ™ wyÅ›cigów GT3 rozpoczyna Sprint Cup w Zolder
Ekipa Emil Frey Lexus Racing niecierpliwie czeka w blokach startowych na poczÄ…tek wydarzenia otwierajÄ…cego sezon Blancpain GT Series. BÄ™dzie to pierwszy w historii zespoÅ‚u start w peÅ‚nym wyÅ›cigu Sprint Cup – imprezie nowego formatu, która wymaga maksymalnego skupienia w każdym z jednogodzinnych sprintów. Czterokilometrowy tor w Zolder z dziesiÄ™cioma zakrÄ™tami, trzema szykanami i dwiema dÅ‚ugimi prostymi bÄ™dzie sporym wyzwaniem dla kierowców i ich maszyn. PoÅ‚ożony koÅ‚o Genk dawny tor FormuÅ‚y 1 uważany jest za bardzo trudny technicznie, a jego konfiguracja czyni wyprzedzanie niemalże niemożliwym.
– „Realistycznie rzecz biorÄ…c, bÄ™dziemy zadowoleni z miejsca w pierwszej dziesiÄ…tce” – mówi Jürg Flach, dyrektor techniczny Emil Frey Lexus Racing – „OczywiÅ›cie nasz Lexus to doskonaÅ‚y samochód, jednak wciąż jesteÅ›my na poczÄ…tku naszej drogi w serii Blancpain GT Series i jeszcze przyzwyczajamy siÄ™ do opon Pirelli. BÄ™dziemy walczyć o jak najlepszy wynik”.
Podczas licznych jazd próbnych w ciÄ…gu minionych tygodni zespóÅ‚ nie miaÅ‚ żadnych poważnych problemów z samochodami. – „Skupiamy siÄ™ na optymalnym przygotowaniu pojazdów do startu w Zolder” – kontynuuje Hannes Gautschi, koordynator techniczny Emil Frey Lexus Racing – „To nie tylko kwestia dostrojenia podwozia po zmianie opon z Michelin na Pirelli, ale i optymalizacji kontroli trakcji i regulacji ukÅ‚adu kierowniczego. Zamierzamy teraz dokÅ‚adnie wszystko sprawdzić w warsztacie aż do najdrobniejszych szczegóÅ‚ów, aby na torze w Zolder auta sprawowaÅ‚y siÄ™ idealnie”.
Szwajcarski zespóÅ‚, który w ubiegÅ‚ym roku startowaÅ‚ jednym Lexusem RC F GT3, tym razem do serii Blancpain GT wystawia dwa japoÅ„skie samochody, aby zwiÄ™kszyć szanse na punktowane miejsca. – „Przy takim podejÅ›ciu wypadniÄ™cie jednego samochodu z wyÅ›cigu wciąż pozostawia szansÄ™, że punkty zdobÄ™dzie drugi” – mówi Lorenz Frey, szef zespoÅ‚u Emil Frey Lexus Racing – „Oprócz tego, wystawiajÄ…c dwa samochody jesteÅ›my w stanie zebrać wiÄ™cej informacji, pozwalajÄ…cych optymalnie dostroić pojazd do charakterystyki danego toru. OczywiÅ›cie caÅ‚y czas pamiÄ™tamy o naszych celach i zdajemy sobie sprawÄ™ z atutów naszych konkurentów. Tegoroczne wspóÅ‚zawodnictwo bÄ™dzie jeszcze ostrzejsze, niż w poprzednim sezonie, jednak jesteÅ›my do niego dobrze przygotowani. Oba nasze Lexusy, numer 14 i 114, majÄ… znakomitych kierowców i caÅ‚y zespóÅ‚ nie może siÄ™ już doczekać pierwszego w tym roku wyÅ›cigu”.
ZespóÅ‚ Emil Frey Lexus Racing kontynuuje przygotowania do pierwszego wyÅ›cigu sezonu 2018, który zostanie rozegrany 8 kwietnia.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.emilfreyracing.com
MówiÄ… kierowcy Emil Frey Lexus Racing – samochód numer 14
Albert Costa Balboa (Hiszpania)
– „Wszystko w tym roku jest dla mnie nowe – nowi koledzy, nowe mistrzostwa. Lexus jest wciąż nowym samochodem i wciąż pracujemy nad jego wÅ‚aÅ›ciwym dostrojeniem. WczeÅ›niej jeździliÅ›my na oponach Michelina, w tym roku w serii Blancpain GT startujemy na oponach Pirelli. Jestem jednak pewien, że nasz zespóÅ‚ da z siebie wszystko. WchodzÄ…c do nowej serii nie odczuwamy presji, by od razu wygrywać – zamierzamy dążyć do zwyciÄ™stwa krok po kroku i na poczÄ…tek miejsce w pierwszej dziesiÄ…tce bÄ™dzie dla nas sukcesem. Dla mnie najważniejszÄ… rzeczÄ… jest solidna praca, unikanie bÅ‚Ä™dów i maksymalne wykorzystanie możliwoÅ›ci samochodu. Nie mogÄ™ siÄ™ już doczekać rozpoczÄ™cia sezonu”.
Christian Klien (Austria)
– „Zimowe próby daÅ‚y nam dobre przygotowanie. W nowym samochodzie czuÅ‚em siÄ™ znakomicie od samego poczÄ…tku. Na ten sezon dysponujemy bardzo dobrym produktem i jesteÅ›my bardzo konkurencyjni. W Sprint Cup pojadÄ™ po raz pierwszy, co mnie bardzo ekscytuje, bo w sprincie zespóÅ‚ i kierowcy muszÄ… od razu zrobić wszystko idealnie. Mamy bardzo silnych konkurentów, a krótkie wyÅ›cigi rozgrywajÄ… siÄ™ bardzo szybko. MyÅ›lÄ™, że oba nasze samochody majÄ… dobrych kierowców i możemy liczyć na udany sezon”.
MówiÄ… kierowcy Emil Frey Lexus Racing – samochód numer 114
Stéphane Ortelli (Monako)
– „Zolder to dla nas tor z wieloma znakami zapytania, ponieważ jesteÅ›my w tych mistrzostwach nowi, a sÄ… zespoÅ‚y, które jeżdżą w Sprint Cup od ponad piÄ™ciu lat. WygraÅ‚em Sprint Cup w roku 2013, mam też za sobÄ… zwyciÄ™stwo na torze Zolder. MyÅ›lÄ™, że mamy spore szanse, bo o tej porze roku bÄ™dzie chÅ‚odno, a rozkÅ‚ad masy w naszych samochodach bÄ™dzie dziaÅ‚aÅ‚ na naszÄ… korzyść. JesteÅ›my zadowoleni z wyników prób, Lexusy znakomicie trzymajÄ… siÄ™ nawierzchni. SÄ…dzÄ™, że nadzieje na miejsce w pierwszej piÄ…tce sÄ… nadmiernie optymistyczne, ale jestem pewien, że możemy siÄ™ zmieÅ›cić w pierwszej dziesiÄ…tce. ByÅ‚oby dobrze zakoÅ„czyć oba wyÅ›cigi na punktowanych miejscach. DaÅ‚oby to nam silnÄ… motywacjÄ™ przed nastÄ™pnym wyÅ›cigiem na torze Monza, który bardzo dobrze znamy”.
Norbert Siedler (Austria)
– „Oceniam Lexusa bardzo wysoko, zrównoważenie osiÄ…gów ma wielkie znaczenie. Czeka nas bardzo duże wyzwanie. Seria Blancpain GT to bez dwóch zdaÅ„ jedne z najtrudniejszych mistrzostw GT na Å›wiecie. W Sprint Cup decydujÄ…ce znaczenie majÄ… kwalifikacje, bo wyÅ›cigi trwajÄ… tylko godzinÄ™ i pozycja startowa jest bardzo ważna. UdziaÅ‚ w tej serii od 2015 roku daÅ‚ mi bardzo duże doÅ›wiadczenie, wygraÅ‚em też dwa wyÅ›cigi w 2015 roku z kolegÄ… z zespoÅ‚u, Marco Seefriedem”.