FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2012-09-07 Wyświetlono: 10569 razy
 
Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem.
Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk

foto © Ford   


– Na pierwszą falę światowego kryzysu Ford był przygotowany jak żadna inna firma, drugą odczuł dość boleśnie, trzecia przed nami. Wchodzicie w ten trudny okres z finansową stratą, ale z sukcesami modeli i wielkimi planami.

 

– To prawda, mamy się czym chwalić. Ford Focus to absolutny numer jeden na świecie, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy, najnowszy model Fiesty jest najlepiej sprzedającym się autem miejskim w Europie. W Stanach Zjednoczonych Ford osiągnie zyski 8 mld dolarów. Wydaje się więc, że wszystko idzie dobrze. Jeśli dodamy do tego, że mamy w tej chwili najlepszą w historii linię modelową we wszystkich segmentach, a nasz litrowy silnik EcoBoost został uznany silnikiem roku 2012 w plebiscycie „International Engine of the Year”, to oczywiście jest się z czego cieszyć.

 

– Czemu więc jest źle, skoro jest tak dobrze?

 

– Problem polega na tym, że rynek to system naczyń połączonych. Wchodzimy w potężną, kolejną fazę kryzysu i jeżeli popatrzymy na sytuację wszystkich producentów w Europie, w tym Forda, to niestety nie jest ona dobra. Pomimo szerokiej gamy nowych modeli w naszej ofercie, rynek słabnie. Od 2007 roku, ostatniego roku przed kryzysem, rynek zmniejszył się o ponad 3,3 mln samochodów. Można sobie wyobrazić jakie będą tego konsekwencje dla wszystkich, również dla Forda. Przed nami bardzo ciężki czas dla całej branży. I można przewidywać, że nie tylko dla branży motoryzacyjnej. Najczarniejszy ze scenariuszy przewiduje, że rynek zanotuje spadek w roku 2013 i nawet 2014, być może nawet o 30 procent w stosunku do tego, co było w roku 2011.

 

– W każdym kryzysie są przegrani i zwycięzcy – powiedział Stephen Odell podczas konferencji Forda, która miała pokazać, że jesteście dobrze uzbrojeni przed tą walką?

 

– W Amsterdmie odbyło się spotkanie europejskich dealerów i mediów, gdzie chcieliśmy pokazać pozycję Forda na produktowej mapie Europy. Pomimo kryzysu mamy do pokazania wiele: nowe wysokie technologie, nowe modele. Została przedstawiona m.in. cała gama zupełnie nowych samochodów dostawczych Ford Transit, Transit Custom, Transit Connect oraz Transit Courier, a także rodzina nowych vanów osobowych Ford Tourneo. To modele, które wejdą dopiero na rynek. Konferencja pod nazwą „Go Further” była faktycznie demonstracją odwagi i determinacji Forda w budowaniu silnej marki w Europie. Koncentrujemy siły, aby w tym trudnym momencie przekonać klientów do naszych produktów.

 

– Większość to modele globalne, efekt polityki „One Ford”.

 

– Tak, na rynek wchodzi m.in nowy Ford Kuga, który podbił już rynek amerykański pod nazwą Escape – to przykład rozwijania koncepcji modeli globalnych „One Ford”, zainicjowanej półtora roku temu. Kolejnym SUV-em, pokazanym w Amsterdamie, który niebawem trafi do Europy będzie zupełnie nowy, mniejszy EcoSport. A następnym model Edge, który sprawdził się na innych rynkach. Chcemy pokazać, że Ford błyskawicznie przystosowuje się do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań klientów, że Ford ma już nowe towary i usługi. Do 2017 roku wprowadzimy 15 nowych modeli. Odnowiona zostanie linia samochodów osobowych. Nowe Mondeo, znane w USA pod nazwą Fusion, wjeżdża właśnie do Europy. Nowa Fiesta, także w usportowionej wersji ST to kolejna nowość w gamie aut osobowych.

 

– Będzie też model z większym temperamentem.

 

– W najbliższej przyszłości w naszej europejskiej sieci sprzedaży, a więc również w polskich salonach, pojawi się legendarny Ford Mustang.

 

– W Amsterdamie Ford przedstawił również nowe technologie.

 

– Ford jest zdeterminowany w rozwijaniu technologii zwiększających bezpieczeństwo podróżowania naszymi samochodami. Zaprezentowany właśnie Ford B-Max to auto pięciogwiazdkowe w testach zderzeniowych Euro-NCAP, wyposażone właśnie w prezentowane technologie, m.in. system komunikacji SYNC, powiadamiający o miejscu wypadku bez udziału kierującego. Przedstawione podczas konferencji pompowane tylne pasy bezpieczeństwa, system MyKey oraz inne technologie wspomagające kierowcę, będą rozwijane w naszych modelach.

 

– Moim zdaniem najbardziej rewolucyjna z technologii wdrożonych przez Forda to jednolitrowe silniki EcoBoost, ale czy sprawdzą się one w dużych modelach Kuga i Mondeo?

 

– Kiedy pierwszy raz usłyszałem, że w litrowe, trzycylindrowe silniki zostaną wyposażone Focus i B-MAX, byłem sceptykiem, jak pewnie wiele osób... oczywiście zanim się nie przejechałem tymi autami. Mieliśmy okazję skonfrontować w praktyce Fordy B-MAX napędzane silnikami 1.0 EcoBoost z dieslami Duratorq 1.6. o porównywalnej dynamice. Dopiero kiedy ma się szansę sprawdzić, jak dynamiczne okazują się samochody z silnikami EcoBost, nie ma wątpliwości, że te jednostki dobrze spiszą się w większych pojazdach. Wszystko zależy od odpowiedniego przeniesienia napędu, doboru i zestrojenia skrzyń biegów.

 

– Mniejsze silniki to chyba także jedyna skuteczna recepta na rosnące ceny paliw.

 

– Downsizing to jest światowy trend – mniejsze pojemności to niższe zużycie paliwa, mniejsza emisja CO2, niższe opodatkowanie właścicieli takich aut w Europie, czego niestety nie ma w Polsce. Jestem przekonany, że i Mondeo z silnikiem 1.0 EcoBoost spełni oczekiwania klientów.

 

– Dziękuję bardzo za rozmowę. Życzę aby udało się szybko pokonać ten trudny okres, a  „Go Further” zamieniło się w „Run Further”.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |