FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2012-03-03 Wyświetlono: 8655 razy
 
Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae.
Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe

foto © G.C.   

– Chciałbym pogratulować udanej premiery nowej Hondy Civic. Stworzyliście doskonały samochód dla europejskich klientów. Dlaczego kazaliście tak długo czekać na dziewiątą generację tego modelu?

– Początek kryzysu ekonomicznego wszyscy odczuli jako wstrząs. Rozwój nowych modeli zwolnił. Skupiliśmy się na czas kryzysu na redukcji kosztów. Teraz widać, że były to drastyczne oszczędności. Oczywiście wszystkie ceny wzrosły. Zmieniły się więc preferencje klientów, którzy zaczęli zwracać większą uwagę np. na zużycie paliwa. Kierunek rozwoju nowych modeli zmienił się radykalnie. Mniej ważne stały się luksus i wysoka moc silnika, a bardziej ekonomika utrzymania i wydajność paliwowa. W tym czasie wycofaliśmy się z wyścigów Formuły 1 i ponad 400 zatrudnionych w tym sektorze projektantów zmieniło zupełnie zakres swojej działalności na poszukiwania rozwiązań obniżających zużycie paliwa. To prawda, ostatnie cztery lata to raczej spowolnienie prac nad nowymi modelami. Wyjątkowo tu w Europie, gdzie Civic był głównym motorem sprzedaży obok CR-V, jest takie wrażenie że to model ostatnich czterech lat.

– Civic będzie konkurować z bardzo silnymi przeciwnikami w segmencie C, jakie są plany sprzedaży dla Europy?

– Planujemy sprzedać 100 tys. sztuk. obu wersji cztero- i pięciodrzwiowej. Chcemy sukcesywnie rozszerzać gamę dostępnych wersji tego modelu i każdego roku pokazywać coś nowego. Obecnie wprowadziliśmy auto z dwoma silnikami benzynowymi, pod koniec roku pojawi się Civic z napędem wysokoprężnym 1,6 l. Potem przyjdą kolejne odsłony. Przez najbliższe dwa lata pojawiać się będzie nowa wersja modelu Civic.

– Zapytam więc o najsłynniejszy model hot hatch w gamie Hondy - Type R, wiadomo, że jest jeszcze przedmiotem dyskusji. Ale może zechciałby się Pan podzielić informacjami na jego temat?

– Nie mogę powiedzieć jeszcze zbyt wiele na ten temat. Planujemy powrót do sportu, będziemy startować w wyścigach FIA World Touring Car Championship właśnie z najnowszym modelem Civic. Zrozumieliśmy, że musimy się skoncentrować również na tym, że zaspokajanie sportowych ambicji jest bardzo ważne dla rozwoju w dwóch kierunkach - oferowania kierowcom radości z jazdy i wydajności paliwowej. Nie możemy zapomnieć o sportowym image’u modelu Civic.
 

– Śledziliśmy sytuację w Japonii po ubiegłorocznych kataklizmach, ja szczególnie uważnie, ponieważ moi przyjaciele mieszkają w pobliżu głównej siedziby Hondy w Saitamie. Czy wszystkie fabryki podniosły się już z kłopotów?

– Mogę powiedzieć, że przywróciliśmy do produkcji fabryki, które ucierpiały po trzęsieniu ziemi i powodzi w Tajlandii. Japońskie fabryki w grudniu pracowały już normalnie. Właśnie fabryka w Tajlandii rozpocznie pełną produkcję w końcu marca. Wszystkie pozostałe już pracują.

– Pisma Automobile Magazine i Motor Trend nazwały zapowiadany model NSX najbardziej oczekiwanym na świecie motoryzacyjnym powrotem. Jego poprzednik był bardzo innowacyjny. Czy uważa Pan, że następca spełni oczekiwania fanów?

– To prawda, pierwszy NSX był objawieniem, sportowym autem dekady. Spodziewam się, że nowy da kierowcom fantastyczną przyjemność z jazdy oraz będzie autem przyjaznym dla środowiska o wyjątkowych właściwościach jezdnych i mocy. Planujemy wprowadzenie tego modelu do sprzedaży w roku 2014.

– Nowy Civic, potem CR-V, NSX. Wypada podsumować – Honda wraca do gry.

– Oczywiście, ale dlaczego polscy dziennikarze pytają mnie ciągle o sportowe modele Hondy? (śmiech)

– Wszyscy pamiętają, że Honda to „Power of dreams”. Dziękuję bardzo za rozmowę, życzę sukcesów i równie udanych prezentacji jak dzisiejsza.



Źródło: Moto Target

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |