FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1707 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1158 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Audi A5 3,0 TDI Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
Kusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei..
Urzeka wyglądem

Na ulicy budzi zaciekawienie porównywalne tylko z Jennifer Lopez ubraną wyłącznie w nić dentystyczną. Obecny szef stylistów VW sam przyznał, że Audi A5 to najpiękniejsze auto jakie kiedykolwiek zaprojektował i trudno się z nim nie zgodzić. Linia A5 choć zawiera w sobie elementy stylizacji nowego A4 i A6 jest jedyna i wyjątkowa. Stylistyka nie jest krzykliwa ale nawet największy motoryzacyjny laik przyzna, że to auto wygląda na szybkie. Pełno tu tajemniczych załamanych linii kontrastujących ze zdecydowanymi, ostrymi kształtami kloszy lamp, czy tradycyjną dla Audi osłoną chłodnicy ”single frame”. Rozmiarami plasuje się gdzieś pomiędzy modelami A4 i A6. Mierząc 460 cm długości, A5 jest zdecydowanie większe nie tylko od Audi TT, ale także od BMW serii 3 coupe i Mercedesa CLK – swoich dwóch najpoważniejszych konkurentów. Do przepastnego bagażnika Audi o pojemności 455l zmieścimy też najwięcej.



Rozpieszcza komfortem

Nieprzypadkowo wspomnieliśmy o miejscu dla dwojga, choć na wstępie trzeba przyznać że Audi A5 jest jedynym niemieckim coupe w którym jazda z tyłu nie jest karą. Najpierw jednak trzeba się tam dostać i jak przystało na rasowe coupe wymaga to gimnastyki. Na dwóch wyprofilowanych siedzeniach jest wygodnie, pod warunkiem że fotele przednie pozostaną w pozycji neutralnej. Zdecydowanie przyjemniej zasiąść z przodu, a konkretnie na regulowanym we wszelkich możliwych pozycjach fotelu kierowcy. Długo trzeba szukać auta z tak wysmakowanym i dokładnie spasowanym kokpitem jak w Audi A5. Wszystko co wygląda na metal, aluminium, czy drewno jest tym w rzeczywistości. Testowaną wersję wyposażono w opcjonalne sportowe fotele. Ich doskonale wyprofilowane siedziska i oparcia pokryto aromatyczną i miłą w dotyku jasną alcantarą. Równie niepraktyczną w codziennym użytkowaniu jak A5 w roli auta 4-osobowgo. Między przednimi fotelami ulokowano centrum obsługi większości funkcji, czyli wymagający przyzwyczajenia system MMI. Na szczęście niektórymi z tych funkcji możemy sterować za pomocą przycisków na kierownicy.

Szybko i pewnie



Po wrzuceniu jedynki, puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu, lepiej mocno trzymać kierownicę. Pod maską Audi spoczywa bowiem 240 rączych rumaków i 500Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od absurdalnie niskich 1500 obr./min.! W praktyce jeszcze zanim wskazówka obrotomierza minie dwójkę, potężna siła wciska pasażerów w oparcia foteli. Przyśpieszenie do 100km/h trwa niecałe 6 sekund, a prędkość maksymalna może zawstydzić niejedno sportowe auto. Podobnie jak niebywała elastyczność silnika. Dzięki seryjnemu napędowi na obie osie Quattro nie ma mowy o stratach mocy przenoszonej na asfalt. Niezależnie od biegu na jakim jedziemy zawsze mamy jej wystarczający zapas. Precyzyjna jak skalpel skrzynia biegów o krótkich skokach lewarka zachęca do częstego korzystania ze zmian przełożeń. Najefektywniej auto przyśpiesza do 3000 obr./min. Powyżej tej granicy wzmaga się hałas i odczuwalne są wibracje układu napędowego. W dziedzinie komfortu jazdy, zarówno szybkiej jak i wolnej A5 stanowi klasę samą dla siebie. Charakterystyczny odgłos pracy silnika TDI wygłuszono niemal całkowicie. Opływowe nadwozie „poddaje się” wiatrowi i nawet przy wysokich prędkościach we wnętrzu A5 panuje spokój i względna cisza. Nastawy wielowahaczowego zawieszenia przedniego i tylnego doskonale dobrano do charakteru sportowego coupe. Audi prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Niebywała stabilność na szybko pokonywanych łukach wzmaga poczucie bezpieczeństwa. Hamulce odznaczają się rewelacyjną skutecznością, nawet jak na auto o sportowych aspiracjach i to niezależnie od obciążenia i rozgrzania hamulców. Rozpędzone do 100 km/h Audi zatrzyma się najdalej po 36 metrach! A więc ideał? Nie do końca.






Czegoś brakuje

Bądźmy szczerzy. Decydując się na sportowe coupe o eleganckiej linii nadwozia i mocnym silnikiem, niekoniecznie myślisz o dieslu. Trzylitrowe TDI Audi jest niemalże doskonałe. Kultura pracy, osiągi czy elastyczność. To wszystko jest na najwyższym poziomie. Tyle że silnik rasowego coupe musi mieć też odpowiedni rasowy gang, jaki zapewniają 6 i 8-cylindrowe silniki benzynowe modelu A5 i jakiego brak w testowanej wersji TDI. Jeżdżąc po mieście i często stojąc w korkach, ciągłe sięganie do lewarka skrzyni biegów kłóci się trochę z komfortem i stylem A5 i na dłuższą metę staje się irytujące. Wersja z silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną zrobi na zainteresowanym tym autem o wiele większe wrażenie, niż znikomy apetyt na paliwo silnika TDI. Nie korzystając z rad komputera sugerującego nam bieg, na którym powinniśmy jechać, podczas naszego tygodniowego testu auto potrzebowało niecałych 10 litrów oleju napędowego do przejechania 100 km. Niedużo jak na sportowe auto zdolne pędzić nawet 250 km/h.

No i ta cena. Model A5 3.0 TDI Quattro kosztuje w podstawowej wersji 202 600 złotych. Liczne elementy wyposażenia dodatkowego podniosły cenę do niemal 300 tysięcy! Najtańszym i bezwzględnie polecanym przez nas dodatkiem, są diodowe światła do jazdy dziennej za jedyne 400 złotych. Mimo zaporowych cen nawet w Polsce na Audi A5 trzeba czekać kilka miesięcy. Trudno o lepszą rekomendację.

Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Piotr Migas

Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Audi A5 3,0 TDI

  

 

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |