FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1684 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1139 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Jeep Cherokee 2,8 CRD Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
W bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee.


Spadkobierca
Jeep Cherokee należy do wąskiego grona amerykańskich aut, którym udało się podbić serca Europejczyków. Godny spadkobierca kultowego modelu Wagoneer z lat 60-tych odziedziczył po nim płytę podłogową i większość podzespołów mechanicznych. W odróżnieniu od luksusowego Wagoneera, pierwszy Jeep Cherokee miał tylko jedną parę drzwi. W 1984 roku przyszła pora na nową generację modelu Cherokee. Tym razem klienci otrzymali dużo lepsze, zwrotniejsze, szybsze i bardziej ekonomiczne auto dostępne zarówno w wersji 3, jak i 5-drzwiowej. Najnowsza generacja tego Jeepa godnie kontynuuje filozofię przodka. Auta, które w przeciwieństwie do sprytnych zagrywek konkurencji w unikatowy sposób łączy komfort jazdy z ponadprzeciętnymi własnościami terenowymi.



Zdobywca
Błoto, piasek, kamienie, woda, śnieg. To środowisko w którym Cherokee czuje się jak u siebie. Klasyfikowany w swojej ojczyźnie jako średniej wielkości terenówka, na starym kontynencie budzi szacunek swoimi słusznymi rozmiarami znacznie odbiegającymi od europejskiego pojęcia „medium size”. Jeep dobrze przygotował Cherokee do starcia z azjatycką i niemiecką konkurencją. Doskonały silnik diesla, sztywny tylny most stały, napęd na cztery koła i reduktor nie pozostawiają złudzeń, że nie mamy do czynienia z kolejną bulwarową terenówką która z reguły poza asfaltem jest niewiele warta.

Kanciuch
Sylwetka nowego Cherokee sprawia wrażenie ociosanego monolitu. Jak okiem sięgnąć ostre kanty, żadnych modnych ostatnio wśród „terenowych” aut krągłości, udziwnionych kształtów kloszy lamp, czy ściętego dachu przypominającego coupe. W kanciastych kształtach Cherokee jest coś surowego i coś, co sprawia że patrząc na niego masz wrażenie że możesz mu zaufać. Ale jego militarna, niemal kuloodporna powłoka kryje jak najbardziej ucywilizowane wnętrze. Wystarczy zająć wysokie miejsce za kierownicą aby poczuć się jak na mostku kapitańskim. Zza pionowej szyby czołowej widać rozległą panoramę maski silnika. Znika gdzieś pierwsze wrażenie wywołane rozmiarami zewnętrznymi. Po chwili wiemy już gdzie kończy się nasz Jeep, co w szczególności docenimy zarówno podczas jazdy w terenie wśród drzew, jak i manewrując nim na wąskich ulicach i parkingach miasta. Podziw budzi średnica zawracania wynosząca zaledwie 10,8 metra i ładowność równa 535 kg. Testowana przez nas wersja Limited rozpieszcza bogactwem wyposażenia, jasnymi materiałami wykończeniowymi, dwukolorowa tapicerką skórzaną, doskonałym sprzętem audio, nawigacją z twardym dyskiem i wieloma innymi elementami.



Siłacz
Jeepa w ruch wprawia 177-konny silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common-rail trzeciej generacji. Za sprawą potężnego momentu obrotowego 460 Nm, praktycznie nie istnieje dla niego pojęcie „braku pary”. Dość szorstka kultura pracy i charakterystyczny odgłos jaki wydaje silnik na niskich biegach ma w przypadku Cherokee swój niepowtarzalny urok wpisany na stałe w życiorys Jeepa. Najbardziej odpowiednim partnerem dla tej jednostki napędowej, jest wymagająca dopłaty automatyczna skrzynia biegów posiadająca także możliwość ręcznej zmiany przełożeń. Automat nie jest może mistrzem jeśli chodzi o szybkość i reakcję na gaz, ale zdecydowanie lepiej pasuje do wszędobylskiego charakteru tego auta. Poza tym uwalnia kierowcę od ciągłego sięgania do lewarka – rzecz nieoceniona, szczególnie w coraz dłuższych miejskich korkach. Swoją dynamiką Jeep potrafi zadziwić niejedno auto i na pewno niełatwo będzie go dogonić. Osiągi auta (0-100 km/h 10,9 s, 180 km/h) pozwalają również na bezstresową jazdę nielicznymi krajowymi autostradami bez obawy o blokowanie innym lewego pasa. Układ hamulcowy dobrze radzi sobie z ważącym prawie 2 tony autem, a ich skuteczność nie maleje także po rozgrzaniu. W warunkach miejskich z 70-litrowego baku po każdych 100 kilometrach jazdy ubywa około 13 litrów paliwa. Wykorzystując potężny moment obrotowy Jeepa na długiej trasie możemy uzyskać wynik rzędu 10 litrów. W terenie będzie to co najmniej 15 litrów.



Off-road
Projektując układ jezdny i zawieszenie Jeepa zdecydowano się na pewien kompromis w kierunku osób, które lubią czasem zbaczać z utartych szlaków. Dlatego szybka jazda po asfalcie nie jest tym co najbardziej kocha Cherokee. Samochód zapewnia odpowiedni komfort, a jego układ jezdny ma nawet większą rezerwę przyczepności, niż można się spodziewać po tego typu aucie z wysoko umieszczonym środkiem ciężkości. Ale dopiero w prawdziwym terenie, Jeep pokazuje na co go stać. Siła napędowa dzielona jest pomiędzy przednią i tylną oś w proporcji 42/58. Jeśli zajdzie taka potrzeba zawsze możemy skorzystać z przełącznika na środkowym tunelu i włączając reduktor (tryb 4WD Low) przejść w tryb 50/50. Udane kąpiele błotne zapewni znaczna głębokość brodzenia równa 500mm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 38, 30 i 28 stopni. W praktyce pozwala to na bezproblemowy przejazd wymagającego toru Autotrapera i pewność, że dopóki nie zmierzamy odkrywać zakątków puszczy w Laosie, w terenie Jeep nas nie zawiedzie. Nawet na montowanych seryjnie oponach szosowych, Cherokee bez trudu poradził sobie z głębokim kopnym piaskiem, stromymi podjazdami i lepkim błotem. Prędzej skapituluje sam kierowca, niż układ napędowy auta.



Osiągalny
W Polsce dostępna jest tylko jedna wersja silnikowa Cherokee 2,8 CRD w dwóch wariantach wyposażenia – Sport i Limited . Ceny zaczynają się od 136 000 złotych. Za testowaną przez nas bogato doposażoną wersję Limited, należy wydać około 180 000 złotych, co w głównej mierze jest „zasługą” dość drogich elementów wyposażenia dodatkowego podnoszącego komfort i niestety cenę auta. Jeśli jednak zrezygnujemy ze skórzanych obić foteli, czy nawigacji z CD, DVD portem USB i sprzętem audio Infiniti, za rozsądną cenę możemy nabyć auto z charakterem i legendarnymi dla Jeepa własnościami terenowymi. Dzięki temu jest bardziej osiągalny dla klienta, równocześnie prezentując prawie nieosiągalny dla konkurencji poziom.



Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Piotr Migas

Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Jeep Cherokee 2,8 CRD

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |